296 892 läst · 8 036 svar
297k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Renoverare
· Stockholm
· 18 376 inlägg
Undrar dock hur stor del av detta som är partiklar från däcken/asfalten. Dessa slipper man ju inte med el.D djac skrev:
gäsp.. skiter fullkomligt i både covid och EU..D djac skrev:
Enligt vad jag hört och läst så skiljer det sig ganska stort mellan vad som skrivs i media och vad den vetenskapliga forskningen säger. Dvs man kan hitta bra data på temperaturer, havsnivåer, stormar osv Detta är bra data som inte är fel. Men det är inte vad som folk tror. De läser något i tidningen som inte har data och drar egna slutsatser. Som att öknen blir större eller så. Sen kanske det inte stämmer alls eller har andra orsaker. Vi får inte glömma att vi förändrar jorden kraftigt genom allt vi bygger och djurhållning osvD djac skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 376 inlägg
Det kommer så sakteliga. Det finns ganska många elektriska polisbilar i USA nuförtiden. De kommer att bli fler.Maskintok skrev:En sak till...
Han räknar på 2 L per mil..
högst 1.5 l per mil..
Och det är extrema mängder på en patrullbil.. närmare 0.90 är mer troligt än 2 L..
dessutom så skulle en patrullbil med eldrift kosta större summor för skattebetalarna än en fossil.. Och inte alls kunna vara samma flexibla fordon som du precis tar upp..
Så nä... inga elbilar....
Du ska verkligen inte skämmas, men det lönar sig inte att vara duktigare än andra med sånt här. När pålagorna kommer om att bli mer klimatvänlig så drabbas du (och jag*) värre än medelsvenssson eftersom vi redan har tagit bort en hel del bekvämlighetsmarginaler.G OMathson skrev:
*Jag har flugit tre gånger de senaste 7 åren, har också max 19 ° inne, eldar med lite ved när det blir väldigt kallt (eller tar på mig en till tröja och en mössa). Jag bilpendlade 15 mil innan pandemin men är nu ständigt hemma.
Renoverare
· Stockholm
· 18 376 inlägg
Jag är så långt från miljöpartist man kan komma. Men tycker det är dags för fossilbilen dö. Finns inga nackdelar med elbil. Räckvidden är runt 50 till 60 mil nu och du kan ladda till 80 procent på 20 minuter.
Det är infrastrukturen som är problemet, vi behöver satsa mer på power chargers. Elbilen är dessutom överlägsen fossilbilen som bil betraktat på precis alla punkter.
Det är infrastrukturen som är problemet, vi behöver satsa mer på power chargers. Elbilen är dessutom överlägsen fossilbilen som bil betraktat på precis alla punkter.