Maskintok skrev:
se där ja..
Där var läsförståelsen dålig igen.
vart har jag skrivit att vi ändä skall dö så därför spelar det ingen roll hur eller om vi gör något åt klimatet?

lägg gärna fram också då bevis och fakta som stöder detta emot klimatförändringarna..
Inte bara att jag skrivit att jag ska dö..
För till skillnad från dig så är jag inte odödlig...
Men jag är inte förvånad... du gillade ju Mikael_Ls inlägg.. Så då vet jag vad du tycker om vissa människor och det stämmer ju bra in med vad du skrivit åt mig förr...
kliv av hästen och inse att du är en av de som bara provocerar och älskar det som sedan sker..

ni som använder er av personangrepp och nedsättande ord emot andra i diskussioner..
Ni har redan förlorat debatten.

Och du, mina barn de har en framtid iallafall.. Då de inte leds genom livet av vedertagna sanningar.. de får tänka och känna fritt..
lära sig och göra, tycka vad de vill..
Vänligen påstå inte att jag pekar ut dig, det säger mer om dig än mig om du kände dig utpekad, en jag har inte öht nämnt dig.

Självpåtagen offerkofta blir inte vackrare för att den som tar på den ljuger i sina inlägg.
 
A
AndersPS AndersPS skrev:
Vänligen påstå inte att jag pekar ut dig, det säger mer om dig än mig om du kände dig utpekad, en jag har inte öht nämnt dig.

Självpåtagen offerkofta blir inte vackrare för att den som tar på den ljuger i sina inlägg.
Jag har inte ens nämnt dig.
Så offerkoftan kan du behålla.
Mitt inlägg gällde RoAd och ingen annan.
Om du känt dig träffad, ursäkta.

Dock vill jag isåfall veta vart jag har ljugit i mina inlägg.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jovisst. Om man bara kör ett par mil i veckan och kan ladda hemma så behöver man inte tanka.
Är det ett vanligt körmönster?
Jag laddar två gånger om dagen (hemma och på jobbet och kör 3-4 mil till/från jobbet, avstånd beroende på väg och ärenden. Så jag ligger på ca 7 mil om dagen på el. Detta ger ca 1500 mil/år på el bara till/från jobbet.
 
Maskintok skrev:
Jag har inte ens nämnt dig.
Så offerkoftan kan du behålla.
Mitt inlägg gällde RoAd och ingen annan.
Om du känt dig träffad, ursäkta.

Dock vill jag isåfall veta vart jag har ljugit i mina inlägg.
Maskintok skrev:
Jag har inte ens nämnt dig.
Så offerkoftan kan du behålla.
Mitt inlägg gällde RoAd och ingen annan.
Om du känt dig träffad, ursäkta.
Du citerar mitt inlägg. Varken road eller jag nämner dig. Hänvisar dig till vad du skrev, läsförståelse.
 
W witten skrev:
Det gäller låset till huven på berörda model S som behöver kontrolleras samt kabeln till bakre kameran på berörda model 3 som behöver kontrolleras. Återkallelsen är frivillig.

Inget spektakulärt med andra ord.
Ungefär som när Volvo återkallade V40 inte mindre än 3 gånger. En som låten detalj som att bilen kunde brinna upp pga konstruktionsfel, som de alltså behöver 3 försök på sig att åtgärda.
 
  • Gilla
erik_83
  • Laddar…
A
AndersPS AndersPS skrev:
Du citerar mitt inlägg. Varken road eller jag nämner dig. Hänvisar dig till vad du skrev, läsförståelse.
Då får du läsa igen.
För det var just detta som RoAd gjorde...
hänvisar dig till att läsa inlägg innan du skriver... du hamnar i facket som de andra annars... De som kallar folk för skällsord eller provocerar, leker högfärdig för att sedan skriva personangrepp eller kalla folk för saker... Utan att inse att de då inte tillför något.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
P pmd skrev:
Vem har påstått att du har skrivit något sånt?
Ingen har skrivit det förutom. Att vissa har så ömma tår och är så självupptagna att allting handlar om dem, det för stå för dem.

Dock svårt att diskutera med den typen av självupptagna personer.
 
A
AndersPS AndersPS skrev:
Ungefär som när Volvo återkallade V40 inte mindre än 3 gånger. En som låten detalj som att bilen kunde brinna upp pga konstruktionsfel, som de alltså behöver 3 försök på sig att åtgärda.
Va det bara 3 gånger?
Hade för mig att det var fler..
 
P pmd skrev:
Knappast. Om fler vill köpa diesel så ökar priset (tills produktionen har hunnit ifatt). En vara är inte underprissatt så länge det finns balans mellan utbud och efterfrågan.
Då får övriga världen till billig diesel och bensin när vi själva slutat.
Hoppas de fattar vinken och avstår från miljöfarliga lågprisalternativen
 
Maskintok skrev:
Va det bara 3 gånger?
Hade för mig att det var fler..
Säkert, efter den tredje gången sålde min vän sin Volvo och köpte en elbil. Ingen politisk aspekt, familjens behov av en bil som fungerade vann, samtidigt som behovet förändrades
 
A
AndersPS AndersPS skrev:
Ingen har skrivit det förutom. Att vissa har så ömma tår och är så självupptagna att allting handlar om dem, det för stå för dem.

Dock svårt att diskutera med den typen av självupptagna personer.
Skärmdump av en diskussionstråd på ett forum med textinlägg och svarsfunktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


kliv ner från hästen.
Du ljuger ju här.
För du har inte läst vad folk använt dina inlägg till..
 
Maskintok skrev:
Då får du läsa igen.
För det var just detta som RoAd gjorde...
hänvisar dig till att läsa inlägg innan du skriver... du hamnar i facket som de andra annars... De som kallar folk för skällsord eller provocerar, leker högfärdig för att sedan skriva personangrepp eller kalla folk för saker... Utan att inse att de då inte tillför något.
Nej då. Jag har läst hela denna tråd. Det är okej om du tror inlägget var riktat personligen åt dig.
 
A
AndersPS AndersPS skrev:
Säkert, efter den tredje gången sålde min vän sin Volvo och köpte en elbil. Ingen politisk aspekt, familjens behov av en bil som fungerade vann, samtidigt som behovet förändrades
jaha.. Ja jag har för mig att just den modellen åkte in och ut ofta.. vissa hade tur andra mindre... Som med många produkter.. det
 
A
AndersPS AndersPS skrev:
Nej då. Jag har läst hela denna tråd. Det är okej om du tror inlägget var riktat personligen åt dig.
Nä det enda som var riktat åt mig var RoAds inlägg, dock trodde han att dina inlägg var riktade till mig...
"RoAd skrev
Klockrent inlägg. Den som tyckte att vi ändå ska dö verkar inte förstå att hans fem barn sitter i samma bil. :cry:"

han spelar det på att jag ansåg att om man sitter i en låda och allt annat är kört runt omkring MIG, så kunde jag lika gärna grilla korv och på så sätt dö på det sättet jag valde själv.. dvs förorena luften i lådan eller kvävas.

sett många andra på forumet som har 5 barn och skrivit det?
 
D
P pmd skrev:
Hur stort system tycker du att vi bör betrakta?
Minst nationellt men det drar ju åt multinationella och globala initiativ.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.