A
skoge skoge skrev:
Jo... när man sen får svaret att "utbildning gäller inte privatperson" vad gäller motorsåg","nej jag måste inte använda sågskyddsbyxor"
Nä visst det kanske inte är ett krav... men det kan rädda livet på idioten som kommer på att han ska använda sågen efter far för att ta ner träd
Du menar typ...
åh jag kör batterisåg så jag behöver inte ha hörselskydd... Som om att det är motorns ljud som är det farliga för hörseln...
Det är kedjans...
 
  • Gilla
Tullen127
  • Laddar…
D
skoge skoge skrev:
Japp... häromdagen var det ju en elektriker som påpekade det och det blev ett jävla liv i den tråden
Jo, de gör rätt, de har ju faktiskt ett yrkesmonopol att försvara, faller den bastionen så kommer deras debiteringar ju falla och bli rimliga! :crysmile:
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Du menar typ...
åh jag kör batterisåg så jag behöver inte ha hörselskydd... Som om att det är motorns ljud som är det farliga för hörseln...
Det är kedjans...
Precis
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Mikael_L
Maskintok skrev:
inom vissa gränser.
som fast installation av el... nej.
laga din motor.. Ja om det inte är ett garanti, reklamationsärende.

laga vattenrör... Ja om det inte är när hantverkare tabbar sig och skall göra om kostnadsfritt för kund..

Men när någon frågar om att börja mixtra i säkringar och fasta installationer... nä aldrig.
Ahh, du gillar alltså censur, om du får bestämma ... :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Rasputitsa och 4 till
  • Laddar…
A
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ahh, du gillar alltså censur, om du får bestämma ... :crysmile:
Nä avskyr censur.
Varför tror du att jag inte anmäler?
Men vid debatt får man vara beredd på att den delen som faktiskt bryter emot något kommer tas upp... Som när en behörig elinstallatör säger ifrån om att fasta installationer skall utföras en sådan och inte av ett gäng som beskriver hur man gör på ett forum..

Jag har börjat säga ifrån själv när folk kommer med hemma skruvade maskiner.. det kostar mer för kunden att åtgärda och jag har tröttnat på att ta skit från andra.
 
Mikael_L
D djac skrev:
Jo, de gör rätt, de har ju faktiskt ett yrkesmonopol att försvara, faller den bastionen så kommer deras debiteringar ju falla och bli rimliga! :crysmile:
En from förhoppning som troligen inte infrias.
Det är ganska lika timdebitering inom alla hantverkardiscipliner, rörmokare ligger högst. Men det är endast elektrikerna som har lagstadgat skydd, så det torde inte påverka så mycket om det försvann.

Jag ser att det finns mycket bättre skäl än hantverkarens timpenning, till att lossa lite på detta skråskydd.
 
  • Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Maskintok skrev:
Nä avskyr censur.
Varför tror du att jag inte anmäler?
Men vid debatt får man vara beredd på att den delen som faktiskt bryter emot något kommer tas upp... Som när en behörig elinstallatör säger ifrån om att fasta installationer skall utföras en sådan och inte av ett gäng som beskriver hur man gör på ett forum..

Jag har börjat säga ifrån själv när folk kommer med hemma skruvade maskiner.. det kostar mer för kunden att åtgärda och jag har tröttnat på att ta skit från andra.
Jag har anmält inlägg en handfull gånger, och såvitt jag kommer ihåg har det bara gällt frågan att inlägget är totalt offtopic (i en intressant tråd som inte redan har totalt havererat). Så jag önskar att inlägget raderas eller flyttas till annan/egen tråd.
Vad folk säger (skriver) det svarar jag på själv, eller lägger ned i brist på ork. Så länge det är någorlunda inom ämnet så är jag rätt mycket för att alla måste få sin röst hörd. Jag skulle vara en usel moderator ...

Jag har än så länge inte blivit varnad (om jag inte förträngt något), jag har dock fått ett hyggligt antal inlägg raderade, för det mesta av väldigt självklara anledningar, jag är ju inte guds bästa barn i trådarna ...

OK, vassego, det var min bikt. :D
 
  • Gilla
  • Haha
RoAd och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Absolut, så länge "jag själv" är det viktigaste i världen ...
Det finns flera miljarder jag själv i världen.
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det finns flera miljarder jag själv i världen.
har du klonat dig? :rofl:
 
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
har du klonat dig? :rofl:
Arbetarklassen är inte självmedveten så den kan vi exkludera
 
  • Haha
pmd
  • Laddar…
Jag har sagt det förut, enda sättet lilla Sverige kan påverka klimatet är via forskning och innovation. Lokalmiljön däremot, den kan vi påverka direkt.
 
  • Gilla
gone_fishing och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det finns flera miljarder jag själv i världen.
Om jag säger såhär Anders. Om jag var soldat i krig så skulle jag inte vilja ha dig i min stridsgrupp.
Om jag utövade en lagidrott så skulle jag inte vilja ha dig i mitt lag.
Om jag var med i någon strapatsrik bergsklättrarexpedition så skulle jag vilja ha någon annan med.

Dvs, tillfällen när alla deltagare måste ställa upp till 100% för gruppen.

Men OBS, det är ju bara utefter de intryck jag får av dina skrivna ord här, i verkligheten kan du vara en mycket annan person som jag kanske skulle vilja ha med helt utan betänkligheter. Jag inbillar mig inte att jag ser 100% korrekta bilder av personerna såhär via ett forum. Du gillar ju dessutom att utmana oss med lite extrema uttalanden, så jag tror faktiskt att du i verkligheten är en ganska annan person, :)
 
  • Gilla
Rasputitsa och 6 till
  • Laddar…
A
Mikael_L Mikael_L skrev:
Om jag säger såhär Anders. Om jag var soldat i krig så skulle jag inte vilja ha dig i min stridsgrupp.
Om jag utövade en lagidrott så skulle jag inte vilja ha dig i mitt lag.
Om jag var med i någon strapatsrik bergsklättrarexpedition så skulle jag vilja ha någon annan med.

Dvs, tillfällen när alla deltagare måste ställa upp till 100% för gruppen.

Men OBS, det är ju bara utefter de intryck jag får av dina skrivna ord här, i verkligheten kan du vara en mycket annan person som jag kanske skulle vilja ha med helt utan betänkligheter. Jag inbillar mig inte att jag ser 100% korrekta bilder av personerna såhär via ett forum. Du gillar ju dessutom att utmana oss med lite extrema uttalanden, så jag tror faktiskt att du i verkligheten är en ganska annan person, :)
Jag får nog säga emot..
Jag hade nog velat ha Anders i en spaningsgrupp..

Han kunde då få agera som här och springa åt sitt håll så hade vi i övriga plutonen ryggen fri att slutföra uppdraget.... ;):rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
Tullen127 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har sagt det förut, enda sättet lilla Sverige kan påverka klimatet är via forskning och innovation. Lokalmiljön däremot, den kan vi påverka direkt.
Vi kan även påverka med att visa vad som kan göras, även om det just i detta landet blir en mindre skala.
Men det är ju nära "forskning och innovation", så du kanske inkluderade detta.

Men så är det, alla länder måste följa med, särskilt de stora utsläpparna. Men det duger dock inte att vägra att göra sin andel, då kommer fler vägra göra sin del.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.