4 367 934 läst · 32 113 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Har förberett för plattsättaren som kommer imorgon...och hann lacka trösklarna jag monterade i helgen.. ska bli väldigt skönt att komma till huset till helgen och se att det har hänt något utan att jag har behövt lyfta ett finger..det är man ju inte bortskämd med
Och så har jag beställt innerdörrar, karmar och trycken från mindorr.se
Och så har jag beställt innerdörrar, karmar och trycken från mindorr.se
Håller med dig.skalman1 skrev:
Så därför sålde jag min Nissan 200sx nyligen.
Den hade då stått still i 3 år.
Vad duktiga folk är! Nu får man dåligt samvete, jag börjar bara vakna ur starta-för-säsongen-koman. Efter slitet på taket i november lovade jag mig själv att jag inte skulle ut och jobba igen förrän det var varmt nog att vara roligt.
Var ute för någon helg sedan innan blåst och skuggsidskyla drev in mig efter att EN taktläkt kommit upp. Det blev en whisky framför brasan istället...
(Har dock pysslat en del i gamla grunden, lagt isolering och bytt filter i avfuktaren.)
Ikväll har jag klippt till fyra små plåtbitar till takkupstaken !
Börjar bli riktigt sugen på byggväder, men tomten ser ut som en soptipp efter det sena byggstoppet i vintras (snön föll innan städning). Så ett par timmars initial grovstädning måste nog till först. Barnen är varnade, det blir gemensam kvalitetstid ute på lördag. FINT väder, tack!
Var ute för någon helg sedan innan blåst och skuggsidskyla drev in mig efter att EN taktläkt kommit upp. Det blev en whisky framför brasan istället...
(Har dock pysslat en del i gamla grunden, lagt isolering och bytt filter i avfuktaren.)
Ikväll har jag klippt till fyra små plåtbitar till takkupstaken !
Börjar bli riktigt sugen på byggväder, men tomten ser ut som en soptipp efter det sena byggstoppet i vintras (snön föll innan städning). Så ett par timmars initial grovstädning måste nog till först. Barnen är varnade, det blir gemensam kvalitetstid ute på lördag. FINT väder, tack!
Efter att ha tröttnat på att lacka golvet i kontoret och solen tittade ut så kilade jag ut på gården och släpade väck några hundra kilo slipers som legat under altanen och kring en rabatt. Tala om mättat virke!
Sen gick jag bananas på källartrappan med GSH16-28'an! Vilken dag det blev! Betongen sprutade och svetten rann - Stora verktyg är galet kul! :wow:
(Edit - Det är allså ngn form av gammalt soprum där under och målet är att ta bort allt inför stundande dränering och istället anlägga en mur och en stentrapp mot baksidan av huset för att få så optimal dränering som möjligt)
Sen gick jag bananas på källartrappan med GSH16-28'an! Vilken dag det blev! Betongen sprutade och svetten rann - Stora verktyg är galet kul! :wow:
(Edit - Det är allså ngn form av gammalt soprum där under och målet är att ta bort allt inför stundande dränering och istället anlägga en mur och en stentrapp mot baksidan av huset för att få så optimal dränering som möjligt)
Redigerat:
Vad jag gjort med huset idag. Dammsugit:
Det tog mig 1 sekund
Det tog mig 1 sekund
Jag har börjat skruva upp OSB på innerväggarna i garaget.skalman1 skrev:
Blir inte alls tråkigt med nästan 13 meter djupt garage
Inte dubbelgarage, har verkstad istället för två portar.
Funkar superbra att gå in där och mecka till någon pryl för att sen gå ut i garaget och pula d^_^b
Just nu står min nio meter långa båt i garaget.
Känns lyxigt
Edit: kom på att det är ju off topic... Har inte fixat med huset idag, bara garaget :blushing: