Mikael_L
Det sista på trappan, sen har jag städat och fejat, och fejat och städat.
Både in och utvändigt.
Roligare att jobba när det är lite (mer) ordning och reda och fint.
 
Idag har jag gjort sista knutbrädan och gjort klart dom sista krångliga fasadbrädorna.
Sedan så kände jag för att sätta mig en stund så jag plockade ihop lite spillvirke och gjorde en vilstol.
Sedan satte jag mig och gottade mig i solen en stund innan jag mekade igång T-31:an. :)
 
  • DSC00056.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00057.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har minsann kört sönder en Caterpillar idag - Planerna är minst sagt grusade just nu... :S
 
  • Cat.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ajdå! :(
 
Jag har slipat fulfurutrappa... Extremt tråkigt jobb. Sättsteg ska målas, på plansteg läggs Marmoleum click, samma som i hallen.
 
Mikael_L
Städat och röjt en anings mer på tomten.
Spikat några få fasadbrädor så en bit byggställning som stått dåligt till kunde rivas.
Sen har vi bara grillat, druckit öl, fikat och snackat hela andra hälften av dagen. :cool:
 
Mikael_L skrev:
Städat och röjt en anings mer på tomten.
Spikat några få fasadbrädor så en bit byggställning som stått dåligt till kunde rivas.
Sen har vi bara grillat, druckit öl, fikat och snackat hela andra hälften av dagen. :cool:
Så ska det vara :)
 
Ola78
Jag har skruvat gipsskivor, spacklat och satt upp en slangvinda.....och fikat:) Dagen avslutades med en god drink och god mat.
 
Har äntligen fått upp 2kvm verktygstavla i garaget. Blir en sväng till Feltema i veckan för att köpa en miljon små pinnar att hänga alla verktygen på. Verlkligen efterlängtat och första steget till lite ordnad ordning i garaget.

Jag lärde mig samtidigt att man inte ska köpa tigersågsblad på Hornbach. 2 blad av fabrikatet KWL (KLW?) klarade inte ens ETT av åtta kap jag behövde göra i tavlan för att kunna hänga upp den med skruvar. ETT blad som som följde med tigersågen (Makita) gjorde resterade 7 kap utan att svettas. Vilken skillnad....
 
Redigerat:
satt gipsskivor i det blivande lekrummer. rivit bort den gamla dörren och tagit bort 1dm blåbetong för att kunna få plats med en 8 dörr... Funderat hur jag snyggast ska montera den nya 210 höga dörren som skall bli 200 ;-) problemet är att lekrummet är uppreglat 5cm. Den gamla dörren satt i nivå med det höga golvet. Vi bestämde att den skall sitta ihop med det låga...

nattar grabben just nu och funderar på om jag skall skruva mer ikväll eller sitt med tanten i soffan och kanske ta en whisky :)
 
Hade planerat att deklarera, men när jag ringde Skatteverket med en "enkel" fråga rörande blankett K10 svarade dom: Du får uppskov, för vi vet inte svaret!:O :)

Följdaktligen har jag målat dörrfoder med linoljefärg hela dagen.
 
Då Caterpillaren kastade in handduken igår så blev det inte mer riva trapp och lasta betong q(;^;)p

Så jag passade på att ge frugan bättre access till huset genom att på 4 timmar kasta ihop en ny farstukvist av div, spillvirke, lite överblivet från div kundjobb och så lite nytt. Målet är att grävaren skall kunna komma åt under och att vi kan flytta bort trappen när dom väl gräver. Den hänger helt på fasaden med stöttor mot grunden.

Gjorde inte allt i tryckat då den bara skall sitta tills vi får mer klarhet i bygglovet för en ny. Grannarna har iaf fått blanketten om samtycke på den nya! 4,5 månader senare!! :wow:
 
  • Trappen.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Däck.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Isolerat klart taket i farstun, imorrn ska det plastas, och ny plast på väggarna..
Sen är det bara resten kvar därute. :)
 
Lagt in Bauhausparkett i sovrummet, förvånansvärt bra kvalité för 189kr m2
 
...bara för att stressa den som intet gör och bara slöar framför datorn...:

Tätat springan mellan betongplatta och vägg i det som ska bli tvättstuga - fungerar både som radontätning och propp när jag ska flytspackla lite.

Har också påbörjat operation "flytta källarfönster 10cm åt vänster". Nytt fönster ska monteras men lite åt sidan....

...och flyttat en båt från en vagn till pallbockar i väntan på försäljning imorgon. Fast det var ingen husbåt så det räknas väl inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.