Mikael_L
Det är skönt att slöa framför datorn. :cool:

Idag har jag bl.a. flyttat på all glespanel i köket och halva hallen. Spikar man fel får man jobba extra. :blushing:
 
Handgrävt för ny uteplats som ska stensättas....
Fast det var igår efter jobbet så det kanske inte räknas?
Ont i musklerna idag :D
 
V8dc skrev:
Handgrävt för ny uteplats som ska stensättas....
Fast det var igår efter jobbet så det kanske inte räknas?
Ont i musklerna idag :D
Vad menar du?
H...h....ha...handg......handgrävt?
Utan ett motordrivet redskap?
Utan hydraulik?


Jag fattar inte.:S
 
Riktiga män gräver för hand d^_^b
 
Hahaha, det är ett av de dummaste beslut jag tagit... Och jag lovar, jag har tagit rätt många korkade beslut :D
Dessutom så har grannen, tillika polare, en ganska stor markberedningsfirma. Så maskiner finns...

För ett par år sedan så drog vi om avloppet för dagvattnet och även en ganska lätt grävare kör sönder en hel del gräsmatta. Nu har vi precis fått tillbaka gräsmattan i hyffsat skick och valde därför att handgräva detta. Inte nog med det, sen ska det ju kärras en jäkla massa sand/stenmjöl och själva stenarna...

De som tycker sig vara duktiga med olika gympingpass/styrketräning kan tänka om, handgrävning is the träningsmetod! :x
 
Visst är det så.
Män gräver medans fjollorna går på gym :p
Jag har gissningsvis flyttat runt 30ton grus,sten och jord med spade och skottkärra än så länge i år.
Helt otroligt att det kan bli så mycket vikt av det.
 
Mikael_L
Blindnit skrev:
Visst är det så.
Män gräver medans fjollorna går på gym :p
Jag har gissningsvis flyttat runt 30ton grus,sten och jord med spade och skottkärra än så länge i år.
Helt otroligt att det kan bli så mycket vikt av det.
En kassörska på typ ICA Maxi och sådana ställen flyttar 3-5 ton matvaror varje dag ! :x
 
Mikael_L skrev:
En kassörska på typ ICA Maxi och sådana ställen flyttar 3-5 ton matvaror varje dag ! :x
Säkerligen, men det är inte lika tufft :cool:
 
Hmm jaha nu förstår jag. ;)


Haha, nej men jag själv hatar numera att handgräva sedan jag grävde ner avloppsrören till huset med spade under golvreglarna på 60cc.
Trångt som f-n!
 
Blindnit skrev:
Visst är det så.
Män gräver medans fjollorna går på gym :p
Jag har gissningsvis flyttat runt 30ton grus,sten och jord med spade och skottkärra än så länge i år.
Helt otroligt att det kan bli så mycket vikt av det.
Hmmm ;) 30 ton... vill minnas att sista "påfyllningen" av 0-18 grus va släp + bil och 27 ton.
Å då skulle det bara toppas av och fin justeras lite :wow:
Jotack, vi har både en stor grusplan, grusad infart, grusgångar och solplats som är grusad :p

Vågar inte ens tänka på total mängd, men mååånga ton grus äre d^_^b

Så vem behöver gym kort :D

//Jante
 
Tagit bort ett gammalt källarfönster, monterat dit ett nytt. Fogskum is the shit...

Köpt verktygshållare till verktygstavlan för 650 spänn....:blushing: men nu blir det ordning iallafall....
 
Målat igår och idag.
Fast själv har jag inte målat så mycket då jag ansvareat för markstjänsten....
umgåts med barnen och lagat mat mest och tittat på när frugan målat.
Ett par pilsner har också slunkit ner:cool:
 
Vi har reglat upp två rum för extra isolering samt byggt upp en vägg på tio meter (renoverar som f-n)
Dessutom har vi grävt ner takpannor runt rosenbusken som kant och hällt ut massor med jord....men mest gjorde vi igår, så mycket att man inte hann sitta här
 
Idag har jag och grävarn grävt upp hela framsidan på huset ( 13 meter ) ner till 2,5 m.

Grävt ut 10 m2 för utbyggnaden av kök till nivå med sockeln.

Lagt dräneringsrör, makadam och paddat för nya krypgrunden ( en hög sådan )

Tomten ser ut som en krigs zon d^_^b
 
Skulle tapetserat, men hjälpte frugan att klä in tretex skiva med ett Marimekko tyg istället. Snyggt blev det!

Mvh//Janne
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.