4 424 704 läst · 32 293 svar
4425k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 227 inlägg
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 428 inlägg
Självklart, att du inte är uppdaterad i byggsvängen! Stuprännorna kom till på 2000 talet i södra norrlandmexitegel skrev:
Fast dom har nog funnits lika länge som hängrännor och stuprör men där jag bor heter märket ränna
Redigerat:
För att slippa skarvar som slår sig och spricker har jag provat att göra snedskarv på vindskivorna, och monterat upp dom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Mtp 30,3°C idag har det varit ett utmärkt tillfälle att gömma sig i verkstaden med nåt gammalt oavslutat projekt. Min efterlängtade hylla har äntligen fått sitt sista lager slarvigt målad lack och monterats upp på sin plats ovanför radiatorn i hallen. Den är avsedd att hålla mössor och vantar i vinter och förhoppningsvis hjälpa dem att torka. Den uppmärksamme småbarnsföräldern ser naturligtvis att materialet till hyllan kommer från en spjälsäng "Sniglar", som ursprungligen skulle målats i regnbågens färger till första barnet. Den blivande fadern ledsnade dock efter grundfärgen och köpte en färdigmålad Gulliver istället
Infästningen i gipsväggen är gjord med vanliga Essve gipsankare och hålen i hyllan är borrade med ett karmskruvsborr och täckta med dito plastlock.
Infästningen i gipsväggen är gjord med vanliga Essve gipsankare och hålen i hyllan är borrade med ett karmskruvsborr och täckta med dito plastlock.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 227 inlägg
Nåt sånt där kanske man skulle ge sig på.....
Kul att se lite kreativ återvinning! Det gäller att tänka utanför boxen, eller ha en större låda att tänka i...Strip skrev:Mtp 30,3°C idag har det varit ett utmärkt tillfälle att gömma sig i verkstaden med nåt gammalt oavslutat projekt. Min efterlängtade hylla har äntligen fått sitt sista lager slarvigt målad lack och monterats upp på sin plats ovanför radiatorn i hallen. Den är avsedd att hålla mössor och vantar i vinter och förhoppningsvis hjälpa dem att torka. Den uppmärksamme småbarnsföräldern ser naturligtvis att materialet till hyllan kommer från en spjälsäng "Sniglar", som ursprungligen skulle målats i regnbågens färger till första barnet. Den blivande fadern ledsnade dock efter grundfärgen och köpte en färdigmålad Gulliver istället
Jag tycker nästan det förtjänar en egen tråd med återvinning/återanvändning av prylar med ny/annan/alternativ användning än originalet.