Y
Målat vägg, trimmat diken.

Återigen stannar främlingar och ska prata med mig. Idag ville en byta hus med mig.
Skulle bott ute i skogen så man slapp folk som vill massa saker.

• Gilla
Öfremora och 2 till
  • Laddar…
Målat staket, städat garage, varit olidligt varmt så finns ingen ork, blev en sockerdricka och parkera i skuggan.

Konstaterat att TVn lagt av. :( Kan det vara pga värmen kanske?
Nåja, blir mer kvalitetstid till renovering då!

Staplat och splintat ved alternativt försökt ta självmord i värmen. Nu är det klart för vintern iaf.
DSC_0164.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Vi har både hängrännor och stuprör på vårt hus, men ingen stupränna? Men det kanske kom efter -75 när vårt hus byggdes? ;) :D
Självklart, att du inte är uppdaterad i byggsvängen! Stuprännorna kom till på 2000 talet i södra norrland:D

Fast dom har nog funnits lika länge som hängrännor och stuprör men där jag bor heter märket ränna (y)

Redigerat:
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
För att slippa skarvar som slår sig och spricker har jag provat att göra snedskarv på vindskivorna, och monterat upp dom.

DSC_0384.jpg
Skapa konto

DSC_0387.jpg
Skapa konto

DSC_0389.jpg
Skapa konto

DSC_0397.jpg
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
Mtp 30,3°C idag har det varit ett utmärkt tillfälle att gömma sig i verkstaden med nåt gammalt oavslutat projekt. Min efterlängtade hylla har äntligen fått sitt sista lager slarvigt målad lack och monterats upp på sin plats ovanför radiatorn i hallen. Den är avsedd att hålla mössor och vantar i vinter och förhoppningsvis hjälpa dem att torka. Den uppmärksamme småbarnsföräldern ser naturligtvis att materialet till hyllan kommer från en spjälsäng "Sniglar", som ursprungligen skulle målats i regnbågens färger till första barnet. Den blivande fadern ledsnade dock efter grundfärgen och köpte en färdigmålad Gulliver istället :surprised:

Infästningen i gipsväggen är gjord med vanliga Essve gipsankare och hålen i hyllan är borrade med ett karmskruvsborr och täckta med dito plastlock.

• Dsc_2598.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
Appendix och 8 till
  • Laddar…
Nåt sånt där kanske man skulle ge sig på.....

S
Bott i garaget en större del av dagen :)

• Gilla
iSnobben och 2 till
  • Laddar…
D09
Stranden med ungarna hela dagen men fick lite dåligt samvete så jag gav mig på muren

image.jpeg
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Lagt färdig golvet. Toppade +29,5C i v-rummet idag. :D

image.jpeg
Skapa konto

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
Allinug och 3 till
  • Laddar…
Köpt allt virke till fasaden/tilläggsisolering. Det var varmt och gott att lasta på/av det. Sen jagade vi Pokémons i stan ;)

Strip skrev:
Mtp 30,3°C idag har det varit ett utmärkt tillfälle att gömma sig i verkstaden med nåt gammalt oavslutat projekt. Min efterlängtade hylla har äntligen fått sitt sista lager slarvigt målad lack och monterats upp på sin plats ovanför radiatorn i hallen. Den är avsedd att hålla mössor och vantar i vinter och förhoppningsvis hjälpa dem att torka. Den uppmärksamme småbarnsföräldern ser naturligtvis att materialet till hyllan kommer från en spjälsäng "Sniglar", som ursprungligen skulle målats i regnbågens färger till första barnet. Den blivande fadern ledsnade dock efter grundfärgen och köpte en färdigmålad Gulliver istället :surprised:

Infästningen i gipsväggen är gjord med vanliga Essve gipsankare och hålen i hyllan är borrade med ett karmskruvsborr och täckta med dito plastlock.
Kul att se lite kreativ återvinning! Det gäller att tänka utanför boxen, eller ha en större låda att tänka i... ;)
Jag tycker nästan det förtjänar en egen tråd med återvinning/återanvändning av prylar med ny/annan/alternativ användning än originalet.

Mikael_L
Yrrol skrev:
Målat vägg, trimmat diken.

Återigen stannar främlingar och ska prata med mig. Idag ville en byta hus med mig.
Skulle bott ute i skogen så man slapp folk som vill massa saker.
Men var det inte bra då?

Om jag inte minns fel ville du ju byta hus ... :)

• Gilla
scim
  • Laddar…
Idag har inte mycket hänt, men fortsätter Bajen spela så här illa får nog totalrusten börja om från början

• Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.