Äntligen fått ner alla plintar. :beer:Sjukt tungt men skönt att det är gjort. Var lite pilligt att få dom i våg när dom är så tunga men jag tror det blev ok tillslut.
Spenderade resten av dagen med att lägga igen rännan för dagvattenröret och gräva igen alla plinthål.

Edit: Nästan alla plinthål. Har lite återfyllnad kvar tills imorgon hehe.
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
D09
Blev nojig att gruset som finns / är beställt inte kommer räcka till så jag utökade med två lass 😁

Bättre att vara lite på den säkra sidan när man ska ha maskin hemma.

Det blir 7 vändor med 16/32 🤔

Ska iofs fyllas på andra sidan huset med samt mellan murar

Hellre en hög över än spadar och skottkärra






image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Korvgubbe skrev:
Och dessa köper man?
Fungerar de bra även mot mindre skräp? Skimmern till badtunnan brukar bli rätt äcklig efter bara ett bad eller två med alla hårstrån och "vedbös", så om det kan rädda pappfiltret, som jag har i min, är det klart intressant! (Och med det menar jag om jag kan slippa det tidskrävande och något äckliga arbetet med att göra rent pappfiltret efter varje helg ;))
Finns på de flesta ställen som säljer pooltillbehör och kemikalier.

Finmaskigt så det mesta stannar i nätet. Värt ett försök ...
 
D09 skrev:
Blev nojig att gruset som finns / är beställt inte kommer räcka till så jag utökade med två lass 😁

Bättre att vara lite på den säkra sidan när man ska ha maskin hemma.

Det blir 7 vändor med 16/32 🤔

Ska iofs fyllas på andra sidan huset med samt mellan murar

Hellre en hög över än spadar och skottkärra






[bild]


[bild]
Jag får hela tiden visioner med kinesiska muren när jag ser dina bilder. Vad har du för grannar?
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
D09
TeroM skrev:
Jag får hela tiden visioner med kinesiska muren när jag ser dina bilder. Vad har du för grannar?
Ha ha

Har kanonbra grannar men huset måste vara zombiesäkert 😇
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
S
Fixar i tvättstugan och kollar på när de handgräver för fiber på tomten. 31 grader i skuggan.
Jag har förberett med slang i marken på halva sträckan... Kanske nåt positivt att tänka på i värmen. :rolleyes:
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Y
Jag har omedvetet vattnat gräsmattan i timmar, slangens munstycke/koppling låg vid sidan om slangen. Ska bli "spännande" att se kommande vattenräkning.

Spikat två spikar. Funderat på kitta fönster.
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
D09
Monterat lite dagvattenledningar, tagit ner buskar och röjt undan på tomten.

Lämnat grabben hos sin farfar

Nu en öl i solen och gyllentider i högtalarna 🍻

Imorgonbitti kommer maskinen och då ska det bli åka av :)
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Yrrol skrev:
.
Spikat två spikar.
Ja, det gäller att inte ta ut sig i sommarvärmen ;)
 
  • Gilla
Jumos och 3 till
  • Laddar…
Lagt tak på attefallsstugan!

(sista bilden tagen med skräp-drönare)

tak2.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

tak3.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

tak4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Öfremora och 2 till
  • Laddar…
Yrrol skrev:
Jag har omedvetet vattnat gräsmattan i timmar, slangens munstycke/koppling låg vid sidan om slangen. Ska bli "spännande" att se kommande vattenräkning...
Vi har ett par av närmaste bondens kossor på vår mark, och följaktligen ett gammalt badkar som de kan dricka ur.
Har glömt att stänga av vattenpåfyllningen ett par gånger, och räknat ut att det blir ca 7 kbm över natten.

Vid 5 kr/m3 gör det bara 35 kr.
Som tur är har vi väldigt lågt vattentryck, och således lågt flöde, ca 10 L/min, för vi bor rätt högt.
 
Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Idag har jag inte gjort något alls på mitt hus. Istället har jag fixat ny teak på en av sittbrunnsluckorna till båten.

Limmat men inte nåtat ☺
20160725_211948.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har man ingen falsfräs med rätt djup, så får man göra sig en. Funkade alldeles utmärkt ☺

20160725_145746.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09 och 4 till
  • Laddar…
thomasx skrev:
Idag har jag inte gjort något alls på mitt hus. Istället har jag fixat ny teak på en av sittbrunnsluckorna till båten.
...
Verkligen ett gediget båtbyggarjobb!

Luktar faktiskt lite Orust :)
 
Idag rev vi den gamla trappan. Den gick hur lätt som helst att riva, de bärande balkarna var nästan som pulver. Det är ett under att ingen har trampat igenom. Ett gäng myror och en orm fick flytta på sig, i övrigt hände inget oväntat.

I avvaktan på att lönen kommer, då vi ska köpa material till en ny trappa, har vi satt in en provisorisk husvagnstrappa. Den ser lite väl enkel ut och jag hoppas att vi kan lyckas trampa rätt när vi kliver ut.

Gamla trappan web.JPG

Trapprivning web.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trappersättning web.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
Naturliv skrev:
Idag rev vi den gamla trappan. Den gick hur lätt som helst att riva, de bärande balkarna var nästan som pulver. Det är ett under att ingen har trampat igenom. Ett gäng myror och en orm fick flytta på sig, i övrigt hände inget oväntat.

I avvaktan på att lönen kommer, då vi ska köpa material till en ny trappa, har vi satt in en provisorisk husvagnstrappa. Den ser lite väl enkel ut och jag hoppas att vi kan lyckas trampa rätt när vi kliver ut.

[bild]

[bild]

[bild]
Myror och orm tillsammans? Verkligen?
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.