4 424 810 läst · 32 293 svar
4425k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 428 inlägg
Äntligen fått ner alla plintar. Sjukt tungt men skönt att det är gjort. Var lite pilligt att få dom i våg när dom är så tunga men jag tror det blev ok tillslut.
Spenderade resten av dagen med att lägga igen rännan för dagvattenröret och gräva igen alla plinthål.
Edit: Nästan alla plinthål. Har lite återfyllnad kvar tills imorgon hehe.
Spenderade resten av dagen med att lägga igen rännan för dagvattenröret och gräva igen alla plinthål.
Edit: Nästan alla plinthål. Har lite återfyllnad kvar tills imorgon hehe.
Blev nojig att gruset som finns / är beställt inte kommer räcka till så jag utökade med två lass 😁
Bättre att vara lite på den säkra sidan när man ska ha maskin hemma.
Det blir 7 vändor med 16/32 🤔
Ska iofs fyllas på andra sidan huset med samt mellan murar
Hellre en hög över än spadar och skottkärra
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Finns på de flesta ställen som säljer pooltillbehör och kemikalier.Korvgubbe skrev:Och dessa köper man?
Fungerar de bra även mot mindre skräp? Skimmern till badtunnan brukar bli rätt äcklig efter bara ett bad eller två med alla hårstrån och "vedbös", så om det kan rädda pappfiltret, som jag har i min, är det klart intressant! (Och med det menar jag om jag kan slippa det tidskrävande och något äckliga arbetet med att göra rent pappfiltret efter varje helg )
Finmaskigt så det mesta stannar i nätet. Värt ett försök ...
Jag får hela tiden visioner med kinesiska muren när jag ser dina bilder. Vad har du för grannar?D09 skrev:Blev nojig att gruset som finns / är beställt inte kommer räcka till så jag utökade med två lass 😁
[bild]
[bild]
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 253 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 253 inlägg
Fixar i tvättstugan och kollar på när de handgräver för fiber på tomten. 31 grader i skuggan.
Jag har förberett med slang i marken på halva sträckan... Kanske nåt positivt att tänka på i värmen.
Jag har förberett med slang i marken på halva sträckan... Kanske nåt positivt att tänka på i värmen.
Monterat lite dagvattenledningar, tagit ner buskar och röjt undan på tomten.
Lämnat grabben hos sin farfar
Nu en öl i solen och gyllentider i högtalarna 🍻
Imorgonbitti kommer maskinen och då ska det bli åka av
Lämnat grabben hos sin farfar
Nu en öl i solen och gyllentider i högtalarna 🍻
Imorgonbitti kommer maskinen och då ska det bli åka av
Nybyggare
· Stockholm
· 373 inlägg
Lagt tak på attefallsstugan!
(sista bilden tagen med skräp-drönare)
(sista bilden tagen med skräp-drönare)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Vi har ett par av närmaste bondens kossor på vår mark, och följaktligen ett gammalt badkar som de kan dricka ur.Yrrol skrev:
Har glömt att stänga av vattenpåfyllningen ett par gånger, och räknat ut att det blir ca 7 kbm över natten.
Vid 5 kr/m3 gör det bara 35 kr.
Som tur är har vi väldigt lågt vattentryck, och således lågt flöde, ca 10 L/min, för vi bor rätt högt.
Redigerat:
Idag har jag inte gjort något alls på mitt hus. Istället har jag fixat ny teak på en av sittbrunnsluckorna till båten.
Limmat men inte nåtat ☺
Har man ingen falsfräs med rätt djup, så får man göra sig en. Funkade alldeles utmärkt ☺
Limmat men inte nåtat ☺
Logga in
Skapa konto
Har man ingen falsfräs med rätt djup, så får man göra sig en. Funkade alldeles utmärkt ☺
Logga in
Skapa konto
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Idag rev vi den gamla trappan. Den gick hur lätt som helst att riva, de bärande balkarna var nästan som pulver. Det är ett under att ingen har trampat igenom. Ett gäng myror och en orm fick flytta på sig, i övrigt hände inget oväntat.
I avvaktan på att lönen kommer, då vi ska köpa material till en ny trappa, har vi satt in en provisorisk husvagnstrappa. Den ser lite väl enkel ut och jag hoppas att vi kan lyckas trampa rätt när vi kliver ut.
I avvaktan på att lönen kommer, då vi ska köpa material till en ny trappa, har vi satt in en provisorisk husvagnstrappa. Den ser lite väl enkel ut och jag hoppas att vi kan lyckas trampa rätt när vi kliver ut.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Myror och orm tillsammans? Verkligen?Naturliv skrev:Idag rev vi den gamla trappan. Den gick hur lätt som helst att riva, de bärande balkarna var nästan som pulver. Det är ett under att ingen har trampat igenom. Ett gäng myror och en orm fick flytta på sig, i övrigt hände inget oväntat.
[bild]
[bild]
[bild]