4 424 643 läst · 32 293 svar
4425k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Ogräsätika!! Tycker det funkar magiskt bra. Blir fascinerad varje gång jag drar på det. Allt bara dör efter en natt.Jumos skrev:Mulet idag, så det blev lite gjort kring huset. Gräsmattan är klippt, sidorna om infartsvägen är trimmade, en sväng åkt på tippen med åtta säckar renoveringsskräp och till sist påbörjade jag evighetsjobbet numbero uno; rensa den grusade gårdsplanen från gräs. På tre timmar fick jag ren två kvadratmeter (om jag räknar i överkant). Det är väl kanske 98 kvadrat kvar att rensa. Ikväll googlar jag bekämpningsmedel!
Tvättat balkongräcket i förmiddags, och i kväll målade jag. Alltid lika kul att balansera på en trappstege och måla översta överliggaren på 5 m höjd :screwy:
Mellan tvätt och målning utnyttjade vi poolen - verkligen glad för den när det är närmare 30 grader varmt
Mellan tvätt och målning utnyttjade vi poolen - verkligen glad för den när det är närmare 30 grader varmt
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Lite sent med förslag nu kanske, men jag skulle nog föredragit en mjukare övergång mellan den övre och den nedre handledaren.thomasx skrev:
Men då måste du ju göra om de vertikala stöttorna/spjälorna på nederdelen, och det är kanske inte så roligt
Ja, det hade varit optimalt med en sammahängande handledare, men det är inte gjort i en handvändning.KnockOnWood skrev:
Kruxet är att det blir ett extra steg i övergången, till följd av det steg som ligger "infällt" så att säga mellan över och nedre delen av trappan. De trappor jag sett med samma stuk, och sammanhängande handledare, har en brant del på handledaren för att koppla ihop övre och undre delen, samtidigt som den då svänger över i vinkeln. Men där har gränsen för mina förmågor redan passerats
Har inga förslag men vill gratulera dig till ett fantastisk bygge. Riktigt snyggt!thomasx skrev:Ja, det hade varit optimalt med en sammahängande handledare, men det är inte gjort i en handvändning.
Kruxet är att det blir ett extra steg i övergången, till följd av det steg som ligger "infällt" så att säga mellan över och nedre delen av trappan. De trappor jag sett med samma stuk, och sammanhängande handledare, har en brant del på handledaren för att koppla ihop övre och undre delen, samtidigt som den då svänger över i vinkeln. Men där har gränsen för mina förmågor redan passerats
Egentligen skulle det byggas trappräcke här med, men detta är roligare tycker barnen:
Blir repris idag, imorgon och i övermorgon och....
Idag ska det städas, vi gjorde det nästan igår så jag tror jag lånar Mathias_S utomordentliga uttryck
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blir repris idag, imorgon och i övermorgon och....
Idag ska det städas, vi gjorde det nästan igår så jag tror jag lånar Mathias_S utomordentliga uttryck
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 428 inlägg
Började lägga dagvattenrör men glömde att köpa böjar upp till stuprännorna. Nåväl fick iaf ner rören men måste fixa lutningen bättre. Träd och växter som krånglade till det när rötterna går mitt riktningen på mitt rördike..
Nu ligger jag utslagen på bryggan efter 1 timmes bumper ball i hettan. Sjukt jobbigt! 30års fest väntar ikväll
Nu ligger jag utslagen på bryggan efter 1 timmes bumper ball i hettan. Sjukt jobbigt! 30års fest väntar ikväll