Krilleman
fremax skrev:
Lagt i slangen idag, är som att brottas med en halvt lealös orm som svalt ett Prisolrör. Hann även med att börja med golvet trots att nära och kära tycker det var öppet hus idag..

[bild]

Med vänlig hälsning, fremax
Oj, varför rullar du inte ut slangen med hjälp av en vinda?

Det där ser ut att bli väldigt "ormigt"!
 
krilleman_215 skrev:
Oj, varför rullar du inte ut slangen med hjälp av en vinda?

Det där ser ut att bli väldigt "ormigt"!
Funkar verkligen en vinda till detta typ av rör? http://www.roth-nordic.se/alulaserplusror.htm
Troddeatt vindan endast var till den "plastiga" slangen.

Med vänlig hälsning, fremax
 
Keep it simple:

PICT4400.jpg

...vinda måste väl alltid vara bra!
 
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
Krilleman
Vanlig slang av typen alu fungerar fint att rulla ut med vinda.

Men man måste ankra fast vindan mer än med PEX.
 
Klippt lite häck och börjat måla staket, gav upp av ren tristess, la mig ner på farstukvisten med en kall och kikar byggahus istället
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Gjort hål för plintar och passade samtidigt på att gräva dike för att lägga rör från stupränna. Så man slipper dom fula gröna plastrullarna hehe.
Det var lite sten där plintarna skulle ner men jag vann!
Men de är inte lätt att få allt på plats och rakt i våg när plintarna väger dryga 50kg och gruset är lite ojämnt...
Fortsättning imöra 20160722_153111.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20160722_153105.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20160722_153143.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Sett klart det jag inte orkade igår av "Saving private Ryan", klappat ihjäl några flugor, kört en diskmaskin och en tvättmaskin, tänkt tanken att städa, men ledsnade efter ett par minuter.
Jag har givit ungarna och mig själv en gnutta lunch, jag har lagt löjligt mycket tid på detta forum.

Nu ska jag rodda ihop en pizza-deg, och snart blir det väl en bärs eller ett glas rödvin och så tog den här dagen slut. :|


Allt hände i detta hus, men inget skedde med det. ;)
 
  • Gilla
Marcussjogren och 7 till
  • Laddar…
D09
Borde resa byggställningen och måla sista delen av gaveln innan utfyllnaden nästa vecka..

Orka..

Borde fortsätta med muren innan utfyllnaden..

Orka..

Dricker kaffe och inser att tiden går även om man sitter still i solen..

Sparkar bort en sten.. Det var markarbete för idag 😎
 
  • Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
tänkt tanken att städa,
Jag städar nästan varje dag. Igår till exempel, städade jag nästan.
 
  • Gilla
altaxis och 14 till
  • Laddar…
Mikael_L
D09 skrev:
Borde resa byggställningen och måla sista delen av gaveln innan utfyllnaden nästa vecka..

Orka..

Borde fortsätta med muren innan utfyllnaden..

Orka..

Dricker kaffe och inser att tiden går även om man sitter still i solen..

Sparkar bort en sten.. Det var markarbete för idag 😎
Jag har som smått börjat avslöja mig själv. :eek:

I vintras så gjorde jag inte de där sakerna på huset som ska göras för att det var ju så kallt, mörkt, trist osv. Det får bli lite fart till våren istället när värmen och ljuset kommer.

Under våren så gjorde jag inte heller de där sakerna, det var ju så mycket med jobbet osv, men snart är det ju semester, då jä****

Nu är det semester, och vadådå, lite slapp semester måste man väl få ha så här efter en mörk kall vinter och jobbig vår ...?
 
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
S
Inget, sitter på altan med en kall old ox :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Hur går det hos grannen? Jo, vi har fått upp lite reglar sedan sist :) Nu pågår installation av drivlina och allt som hör till.

2016-07-22 14.50.17.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Bo.Siltberg skrev:
Mitt hus gör jag aldrig nåt med... Det är mer relevant att fråga vad jag gör hos grannen. Oj oj oj, vedskjulet på 250 m[SUP]3[/SUP] fick sin sista spik för inte så länge sedan. Ska ta en bild på det. Men nu var det idag, idag har vi färdigställt en gjutform. Vad kan man tänka sig använda en platta på 5 x 30 meter till? Det har en liten "farstukvist" på mitten, och några vertikala armeringsmattor. Det är inte en bostad utan nåt helt annat, anpassat för en maskin.

[bild]

Här står cementen i det lilla garaget och väntar, 52 säck, 250 kg per säck som ska ge en kubik var. Gjutning på Fredag.

[bild]

Blanda, det gör vi med batongen :) Bättre gubbdagis finns inte.
 
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Kjell_G skrev:
Två gånger om da'n? 😃
Ska frugan försörja dig också😉
Kanske ett bra argument för att få hjälp att plocka bort 😉
Ju mer jag tänker på det, desto bättre låter det. Vilket drömjobb 😄
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Igår kväll skrapade jag gammalt mögelsilikon med ingrodd skit samt skrapade ur gamla spruckna kakelfogar. Passade även på att foga om dessa. Imorse blev det att silikona om det jag rev upp och nu ikväll är det dags att återinviga badrummet. Lagom jobb i denna värme.
 
Mulet idag, så det blev lite gjort kring huset. Gräsmattan är klippt, sidorna om infartsvägen är trimmade, en sväng åkt på tippen med åtta säckar renoveringsskräp och till sist påbörjade jag evighetsjobbet numbero uno; rensa den grusade gårdsplanen från gräs. På tre timmar fick jag ren två kvadratmeter (om jag räknar i överkant). Det är väl kanske 98 kvadrat kvar att rensa. Ikväll googlar jag bekämpningsmedel!
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.