KnockOnWood skrev:
Halsbandet ser ut att sitta lite för hårt :p
Fästet där man drar in den lösa flärpen har gått sönder, men det nya halsbanden som jag köpte på nätet vågar jag absolut inte ha på honom. Knappt så att jag kunde dra upp säkerhetsspärren när jag testade, inte vill jag att katten ska ha det på sig.

Faktum är att han har gått ner ganska ordentligt i vikt. Sina först 11 år levde han som innekatt i lägenhet och vägde stadiga 6.5 kilo. När vi flyttade till hus för 2 år sedan skaffade jag ett GPS halsband till katten, så att han inte skulle försvinna. Efter några månader slapp han GPSen (eller, var det jag som slapp ladda den varje dag?) men innan dess fick jag koll på honom och vart han rörde sig. Det imponerande är att han promenerar/springer 8-10 km varje dag!

Idag väger han uppskattningsvis 4.5 och verkar vara en mycket lycklig katt - även om det inte ser så ut på bilden! ;)

AndersPS skrev:
...
Faktum är att han har gått ner ganska ordentligt i vikt. Sina först 11 år levde han som innekatt i lägenhet och vägde stadiga 6.5 kilo...
Idag väger han uppskattningsvis 4.5 och verkar vara en mycket lycklig katt - även om det inte ser så ut på bilden! ;)
Oj, är han så gammal!

Våra små kattfröknar är bara drygt två år, och väger lite mer än tre kilo.
Men de springer ute så mycket de vill och äter möss (och en och annan fågel tyvärr).

• Gilla
AndersPS
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Oj, är han så gammal!
Off Topic:
När jag kom hem på midsommarnatten låg det en (1) fågelfjäder precis innanför dörren. Varken mer eller mindre, för snygg placering för att det ska vara slump att den låg där. Resten av fågeln har inte synts till

On Topic:

Relaterat, idag har katten för första gången (som jag sett) använt sin nya kattlucka i fasaden, från köket ut till uterummet!

• Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Ingenting idag, ligger sjuk.

Passande efter en rolig vecka. Blixten tog bergvärmepumpen, mc:n dog men är återupplivad och bilens generator dog.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Y
Inväntade fiberinstallatörerna. Dom kom, och upptäckte att fibertrådarna var inte framblåsta så dom kunde bara skruva fast dosorna.

Köpt massa färg för att fortsätta min underbara sommar med evigt målande.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
D09
Fått hem 2 lass jord

I övrigt gjort High Capharall osäkert 😎

Slängt ungarna i säng och så fort dom somnat blir det Farcry Primal på Xbox

Huset får vänta lite 😇

Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Rivit lite mer på fasaden. Snart är det dags att börja återuppbygga :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Alldeles för varmt idag, så jag slängde ut pannan

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
jimmyboy_666 och 6 till
  • Laddar…
Vi köpte oss varsin solsäng och provsolade tomten. Den är klart godkänd 😁

image.jpg
Skapa konto

Renoveringen är ju kvar till regniga dagar...

• Gilla
Anna1984 och 2 till
  • Laddar…
Jumos skrev:

[bild]

Snygg gräsmatta 👍🏼

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
Med risk för att bli tjatig, bytt ännu ett fönster.

IMG_0769.jpg
Skapa konto

Jag tror vi har halverat tiden det tar jämfört med det första, men än så länge har vi bara satt upp ett om dagen, och sen gjort annat. Idag innebar det målning av gaveln hos brorsan.

B
Jumos skrev:

[bild]

Fundera på att reklamera solsängarna. Verkar sola ojämnt, see bränt ut på båda yttersidorna av låren... (y)

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
breakman skrev:
Fundera på att reklamera solsängarna. Verkar sola ojämnt, see bränt ut på båda yttersidorna av låren... (y)
Jag kan ha grundat med lite brun utan sol fläckvis för att låtsas vara lite tuff och ball 😆

D09
image.jpg
Skapa konto

Påbörjat en "mothåll" för gruset nästa vecka

25 stenar är det man hinner med innan ungarna slagit ihjäl varandra.

Vafan.. Låt dom hållas och kör på 25 st till 💣😎😇

image.jpg
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Fred vom Jupiter och 3 till
  • Laddar…
Vi har äntligen grundat klart med grus på den nya uteplatsen och nu inväntar vi regn och människofötter som kan platta till gruset ytterligare. Så småningom lägger vi på marksten i något mönster vi ännu inte har bestämt. Troligen blir det tumlad marksten i ljusröd ton. Det passar till det faluröda torpet tycker jag.

Uteplatsen grusad web.JPG
Skapa konto

• Gilla
-RB- och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.