Y
Gjorde nytt försök att måla.

Kånkade runt nya färgsprutan, kompressorn. Kopplade ihop. I med färg. På med luft. Och samtidigt som radiolurarna provocerade med samma repeterande musik, så läckte en slangkoppling och matade färg på mina kläder.

Vräkte ut färg på väggen, 10liter hinken som skulle räcka långt, räckte kort. Det rann på väggen. Jag sprutade vidare. ibland pös behållaren till. När jag insåg att jag borde pensla ut rinnet så hade det börjat torka så det blev sådär. Kort och gott. Hade för högt tryck, fel munstycke och troligen fel vattenblandning.

Medan jag tvättade ren färgsprutan så tänkte jag att jag hade varit klar om jag penselmålat allt direkt på morgonen och att jag kunnat hyra en skylift för samma pengar som sprutan kostade så hade jag verkligen kunnat målat mer.

Men men... :p

• Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Jumos skrev:
Säkringen rök i fredags i samband med blixt och åska, när jag glad i hågen petade in en ny säkring idag och slog igång allt igen brann skiten - bokstavligt talat. En hel massa rök och den härliga lukten av bränd elektronik på bara några sekunder. Yay 😩 Tur det gick fort i alla fall så att jag fortfarande var i pannrummet när det hände...

Jag HATAR mitt pannrum!
Regel #1 när man håller på med elektronik är att förvissa sig om att den vita röken inte kan slippa ut. Kollade du packningarna runt elektroniken först? ;)

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tagit bort färg på en liten del av fasaden med lackfräs. Skall sätta vattenutkastare på den väggen. Så jag ville snygga till fasaden innan montering. Skall ha både kall- och varmvatten. Så det blir till att ta bort en del lockläkt. Och då vill jag inte ha obehandlat trä bakom/runt vattenutkastaren.

Jag har aldrig fixat med träfasad tidigare. Det var inte kul ens en liten del och med lackfräs

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Idag har det inte hänt så mycket. Var nyss och hämtade 2 kubik ved som ska fylla upp det sista inför vintern

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Regel #1 när man håller på med elektronik är att förvissa sig om att den vita röken inte kan slippa ut. Kollade du packningarna runt elektroniken först? ;)
Ha ha, nej så långt tänkte jag aldrig. Nästa gång kanske 😉

S
Lagt klart golvet i tvättstugan. Idag kom sockeln på plats.
image.jpg
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
KristinaRT
Städade garaget, planerade för uppdatering av belysningen i garaget, körde skräp till tippen/åervinningsstationen och sedan köpte vi (mer) färg på byggvaruhuset. Och en extra pensel, för säkerhetss skull....

Förstår inte riktigt hur det blivit så här, men varje sommar sedan 4år är det alltid något som behöver målas. Blir man aldrig klar?!?!?!?!?

Skruvade dit den näst sista frisbrädan på altanen. Imorgon ska det börjas med trappa och staket om vädret och frugan tillåter!

Ett fönster till är bytt! Nu när min bror har semester är planen att byta ytterligare 5 fönster och fixa till det första som vi satte in.

IMG_0729.jpg
Skapa konto

Katten är klart imponerad över lyxen med små hål och möjligheter för honom att gå in och ut lite överallt. (Kattlucka via uterummet och en lydig husse som öppnar dörren åt honom)

IMG_0741.jpg
Skapa konto

Men säg den lycka som varar länge. ;(

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
AndersPS skrev:
...
Men säg den lycka som varar länge. ;(
Halsbandet ser ut att sitta lite för hårt :p

KristinaRT
Rensat 30 löpmeter hängränna, vilket resulterade i 10 liter grus/betongsand... Inte konstigt att det rann över när det kom monsunregn :x

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
Krilleman
Jag skulle lasta in lite ved från förrådet (ett av garagen har blivit tank/vedruum) och nog f*n hade några getingar byggt bo i veden.

En argsint individ stack mig i örsnibben mellan mjukdelen och brosket. Den golvade mig fullständigt.

Maken till smärta har jag aldrig upplevt! Liggandes på golvet och ylar till min sambo att få ut taggen. NUUUUUUUUUU. Vilken syn!

Finnes:
Fullvuxen rörmokare med BMI högre än jag bör ha, liggandes på golvet skrikandes som en gris, säljes till högstbjudande! :wow:

• Gilla
tommib och 6 till
  • Laddar…
Tack, men jag har redan en 3 1/2 åring ;)

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Y
Målat i över 8 timmar utan ätit nån lunch.

Funderar på ny taktik nästa år: Istället för göra många saker själv, ta in en firma som gör ett stort jobb.

• Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Slipat halva altan och såpat in den delen! Tar den andra delen i morgon, vart tvungen att klippa gräset och byta bromsarna på frugans bil, 2 st 17 hylsor sprack när jag försökte lossna bultarna till hjulen. Helt sjukt va dom hade dragit åt dem.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.