4 424 367 läst · 32 293 svar
4424k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Korvgubbe
Medlem
· Östergötland
· 1 456 inlägg
Korvgubbe
Medlem
- Östergötland
- 1 456 inlägg
Var bortbjuden på middag hos föräldrarna, farsgubben hintade lite oförsiktigt om att hängrännorna behövde ses över, men det var ju så jobbigt att släpa på stegen för en gammal gubbe... Det var bara att dra en djup suck och rensa hängrännorna åt dem...
Höjdskräck är tydligen inget som växer bort med ålder, men det går i arv!
Höjdskräck är tydligen inget som växer bort med ålder, men det går i arv!
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det gick relativt fort att komma så här långt...
Logga in
Skapa konto
För att nå hit krävdes det iaf 2 resor fram och tillbaka till ClasOhlson... Först slang, sen insåg jag att den inte passar i klämringskopplingen..
Men skam den som ger sig, tror tom. det blev tätt..
Korvgubbe
Medlem
· Östergötland
· 1 456 inlägg
Korvgubbe
Medlem
- Östergötland
- 1 456 inlägg
Jag ska inte skaffa något, för det är inte mina hängrännor.MathiasS skrev:
Nej då, det är lite altantak som "ställer till det" så att det inte går att jobba från marken.
Har en deal med grabben under sommaren
Först lite jobb på huset och sen bus
Varit ute och klyvt ved 😄👍 och nu är det grabbens tur..
Skitväder...
Funderar på att införskaffa ett Xbox med Kinect
Verkar vara en kul grej för mi... Grabben 😇
Först lite jobb på huset och sen bus
Varit ute och klyvt ved 😄👍 och nu är det grabbens tur..
Skitväder...
Funderar på att införskaffa ett Xbox med Kinect
Verkar vara en kul grej för mi... Grabben 😇
Min fru har fortsatt det tröstlösa jobbet med att måla...Nu är snart altandörren klar på insidan och alla fönster är målade.
Själv har jag plockat lite med min bil och monterat solarplexus skivor och bytt ut parkeringsljusen (glödlampor till led belysning) samt börjat sortera upp allt som ska till tippen.
Själv har jag plockat lite med min bil och monterat solarplexus skivor och bytt ut parkeringsljusen (glödlampor till led belysning) samt börjat sortera upp allt som ska till tippen.
Började penselmåla, blev frustrerad hur långsamt det är, började montera ihop färgsprutan och försökte häfta upp plast över fönsterna men det blåser ju konstant så det slutade med att jag blev förbannad, ställde in allt och såg på tv...
Känner igen det där, otroligt imponerande att man kan veckla in något så banalt som att transportera vatten genom en massa lustiga förkortningar, kombinationer av tum och mm samt allmän svart magi.FredrikR skrev:
Dagen inleddes med tidig frukost och därefter 26,3km varierad löpning längs asfalt, grusvägar och lite stigar..
Sen var det dags att tag i surdegen nr1 här hemma.. Dräneringsfiaskot i poolgropen, brunnen flöt upp pga obefintlig återfyllning runt den.
Men efter en 5-10 svordomar och lika många besvärjelser så står den nu åter på plats.
Nu är det framåt som gäller igen!
Sen var det dags att tag i surdegen nr1 här hemma.. Dräneringsfiaskot i poolgropen, brunnen flöt upp pga obefintlig återfyllning runt den.
Men efter en 5-10 svordomar och lika många besvärjelser så står den nu åter på plats.
Logga in
Skapa konto
Nu är det framåt som gäller igen!
Redigerat:
Målat klart runt fönstret i matrummet, prickat tre eldosor av tre möjliga (!) med dosfräsen genom de nya gipsskivorna, slipat fönsterbrädorna inför målning. Sambon har spacklat skivskarvar och skruvhål. Just ja, åskan har tagit hela automatstyrningen till shunten på pannan. Säkringen rök i fredags i samband med blixt och åska, när jag glad i hågen petade in en ny säkring idag och slog igång allt igen brann skiten - bokstavligt talat. En hel massa rök och den härliga lukten av bränd elektronik på bara några sekunder. Yay 😩 Tur det gick fort i alla fall så att jag fortfarande var i pannrummet när det hände...
Jag HATAR mitt pannrum!
Jag HATAR mitt pannrum!
Redigerat: