Korvgubbe
Var bortbjuden på middag hos föräldrarna, farsgubben hintade lite oförsiktigt om att hängrännorna behövde ses över, men det var ju jobbigt att släpa på stegen för en gammal gubbe... Det var bara att dra en djup suck och rensa hängrännorna åt dem...
Höjdskräck är tydligen inget som växer bort med ålder, men det går i arv!

• Gilla
mexitegel och 5 till
  • Laddar…
Då föreslår jag att du skaffar en

135542big.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som kombineras med ett teleskopskaft. Kombinationen är inte helt gratis men det är helt kladdfritt och man rensar två hus på 25 minuter.

• Gilla
osiris och 2 till
  • Laddar…
P
MathiasS skrev:

[bild]

Som kombineras med ett teleskopskaft. Kombinationen är inte helt gratis men det är helt kladdfritt och man rensar två hus på 25 minuter.
Gardena har också en variant på denna. Fungerar väldigt bra tycker jag.

Snickrat dit nya foder på baksidan, satt frun på att måla staketet, även hunnit med en resa till återvinningen o byggshoppen

p.lundgren skrev:
Gardena har också en variant på denna. Fungerar väldigt bra tycker jag.
Japp, detta är Fiskars för den som inte kände igen färgerna. Teleskopstången går att använda till annat också, tex om man vill kratta gräs 6 meter bort.

• Gilla
ghoti och 3 till
  • Laddar…
DSC_1257.jpg
Skapa konto

Det gick relativt fort att komma så här långt...

DSC_1259.jpg
Skapa konto

För att nå hit krävdes det iaf 2 resor fram och tillbaka till ClasOhlson... Först slang, sen insåg jag att den inte passar i klämringskopplingen..
Men skam den som ger sig, tror tom. det blev tätt.. ;)

• Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
Korvgubbe
MathiasS skrev:
Jag ska inte skaffa något, för det är inte mina hängrännor. :p
Nej då, det är lite altantak som "ställer till det" så att det inte går att jobba från marken.

• Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
D09
Har en deal med grabben under sommaren

Först lite jobb på huset och sen bus

Varit ute och klyvt ved 😄👍 och nu är det grabbens tur..

Skitväder...

Funderar på att införskaffa ett Xbox med Kinect
Verkar vara en kul grej för mi... Grabben 😇

• Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Min fru har fortsatt det tröstlösa jobbet med att måla...Nu är snart altandörren klar på insidan och alla fönster är målade.
Själv har jag plockat lite med min bil och monterat solarplexus skivor och bytt ut parkeringsljusen (glödlampor till led belysning) samt börjat sortera upp allt som ska till tippen. :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Y
Började penselmåla, blev frustrerad hur långsamt det är, började montera ihop färgsprutan och försökte häfta upp plast över fönsterna men det blåser ju konstant så det slutade med att jag blev förbannad, ställde in allt och såg på tv...

• Gilla
Jumos och 2 till
  • Laddar…
FredrikR skrev:
För att nå hit krävdes det iaf 2 resor fram och tillbaka till ClasOhlson... Först slang, sen insåg jag att den inte passar i klämringskopplingen..
Men skam den som ger sig, tror tom. det blev tätt.. ;)
Känner igen det där, otroligt imponerande att man kan veckla in något så banalt som att transportera vatten genom en massa lustiga förkortningar, kombinationer av tum och mm samt allmän svart magi.

• Gilla
Fred vom Jupiter och 6 till
  • Laddar…
Satt dom där sista förhatliga listerna i hallen till fruns stora glädje :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Dagen inleddes med tidig frukost och därefter 26,3km varierad löpning längs asfalt, grusvägar och lite stigar..

Sen var det dags att tag i surdegen nr1 här hemma.. Dräneringsfiaskot i poolgropen, brunnen flöt upp pga obefintlig återfyllning runt den.
Men efter en 5-10 svordomar och lika många besvärjelser så står den nu åter på plats. :)
DSC_1262.jpg
Skapa konto

Nu är det framåt som gäller igen!

Redigerat:
  • Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
Har rivit lite mer på fasaden och fixat provisorisk takavvattning. Innan det var det släktmiddag och jaga Pokémons med brorsonen :). Rätt kul faktiskt :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Målat klart runt fönstret i matrummet, prickat tre eldosor av tre möjliga (!) med dosfräsen genom de nya gipsskivorna, slipat fönsterbrädorna inför målning. Sambon har spacklat skivskarvar och skruvhål. Just ja, åskan har tagit hela automatstyrningen till shunten på pannan. Säkringen rök i fredags i samband med blixt och åska, när jag glad i hågen petade in en ny säkring idag och slog igång allt igen brann skiten - bokstavligt talat. En hel massa rök och den härliga lukten av bränd elektronik på bara några sekunder. Yay 😩 Tur det gick fort i alla fall så att jag fortfarande var i pannrummet när det hände...

Jag HATAR mitt pannrum!

Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.