Jag har tvättat väggarna i ett pannrum som lidit av passiv rökning från en pelletspanna i många år. Gnuggade med tvättsvamp och T-röd i 4 timmar, puh!
Knackade även bort all lös puts och fick prova på att putsa för första gången. Blir spännande att se om det blir bra när det torkat/härdat :)

cRhazuS.jpg
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Y
* Fortsatt måla en yttervägg.
* Svurit över att färgskydds-overallen släppte igenom färg på mig och mina kläder.
* Fyllt en släpkärra med skräp som skräpat ute på gården.
* Klippt gräs.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
HashtagPL400 skrev:
Jag har tvättat väggarna i ett pannrum som lidit av passiv rökning från en pelletspanna i många år. Gnuggade med tvättsvamp och T-röd i 4 timmar, puh!
Knackade även bort all lös puts och fick prova på att putsa för första gången. Blir spännande att se om det blir bra när det torkat/härdat :)

[bild]
Kan du inte göra en how-to-do-tråd :)
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Idag blev första strykningen klar av listerna. Tyvärr är tempen kring 10° så det lär ta en extra dag att torka. Tror ni man måste vänta mer än ett dygn innan man kan stryka en gång till? Det är Nordsjös spärrvit, ej den vattenbaserade.

DSC_1324.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Gjorde klart uteplatsen och började med lite staket. Otroligt nöjd över staketet. Cred till den här bloggen: http://www.byggoteknik.se/bygga-altanracke

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB- och 7 till
  • Laddar…
harry73
Håller på att mura upp en trappa i små och stor gatsten till entrén. Första gången vi murar, men verkar att gå bra :)
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Inte idag, men i helgen hjälpte jag svågern med trallbygge runt nya poolen. Ser fram emot poolpartyn sen! :cool:

20160611_124646.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20160611_194631.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20160611_195010.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trallen ligger bara där provisoriskt. Det ska bli brun rillad trall på snedden är tanken.
 
  • Gilla
D09 och 3 till
  • Laddar…
S
22 grader
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
D09
Fått hem hundgården.. Nästan 🤔

Fick en skyttegrav på köpet.. 😳😳😳

Chauffören på tel " jag spann lite i gruset "



image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
maah skrev:
Inte idag, men i helgen hjälpte jag svågern med trallbygge runt nya poolen. Ser fram emot poolpartyn sen! :cool:

Trallen ligger bara där provisoriskt. Det ska bli brun rillad trall på snedden är tanken.
Åhå, vad är det för strlk på den där poolen? Har de gjort den själva/murat? Dyrt? såg väldigt lagom ut i strlk..

Trall/regling såg också bra ut .. (y)
 
D09 skrev:
Fått hem hundgården.. Nästan 🤔

Fick en skyttegrav på köpet.. 😳😳😳

Chauffören på tel " jag spann lite i gruset "



[bild]
Tur hen inte spann mycke.... :x
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Snigla skrev:
Tur hen inte spann mycke.... :x
😁😁😁😁😁

Nu är det krattat och paddat.. Men det blir inte lika bra eftersom han lyckades slänga upp de olika skikten med fraktioner..

Tur att det ska på mer grus 😇
 
Chrissofsweden skrev:
Kan du inte göra en how-to-do-tråd :)
Jag är blott en glad amatör som experimenterar mig fram, om mina metoder fungerar visar sig med tiden. :)
 
Snigla skrev:
Åhå, vad är det för strlk på den där poolen? Har de gjort den själva/murat? Dyrt? såg väldigt lagom ut i strlk..

Trall/regling såg också bra ut .. (y)
Tror att den är ca 6x3,6. Dom har gjort den själv, jag har också varit med en del. Väldigt enkelt faktiskt.
Man gjuter en platta, sen staplar man frigolitblock som man fyller med betong.
Kostnaden vet jag inte riktigt men inte så farligt dyrt tror jag.
Det underlättar om man kommer fram med en grävare när poolen är på plats så man slipper återfylla 36 ton grus med skottkärra :wow:
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.