4 498 606 läst · 32 422 svar
4499k läst
32,4k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Färg är dyrt..
Jag handlade Flügger WoodTex trestegs-variant (till vindskivorna) med grundolja, grundfärg och oljefärg till den banala summan 2500:-
1x olja, 1x grundfärg 2x oljefärg + målat in skallarna när allt var uppe.
Men då räknar jag med att inte behöva bry mig om vinskivorna på väldigt länge. Men det kanske bara är en önskedröm.
Om tio år får jag se om jag skulle gärna kunna handlat färg på Biltema.
http://www.flugger.se/färg-tapet/utomhus
1x olja, 1x grundfärg 2x oljefärg + målat in skallarna när allt var uppe.
Men då räknar jag med att inte behöva bry mig om vinskivorna på väldigt länge. Men det kanske bara är en önskedröm.
Om tio år får jag se om jag skulle gärna kunna handlat färg på Biltema.
http://www.flugger.se/färg-tapet/utomhus
Redigerat:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Nu vet jag ju inte hur IpOnly är, men när vi beställde Telia Öppen Fiber i fjol så fick vi veta att det skulle bli klart senast augusti 2017.Chrissofsweden skrev:
Det var färdigt ungefär ett år innan det. Men utan förvarning så att säga.
Hehe kebabrullar funkar hur som helst...Ramnemark skrev:
Men ska sanningen fram blev det en kall till, och en efter... sen öppnades yttligare en som jag hann somna till i soffan nyss... nattskiften sitter i, skolavslutning idag så det blev inge sova ikapp imorse inte.. :banghead:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 300 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 300 inlägg
Rivit ner putsen på murstocken och städat ur i tvättstugan från putsspill.
Sen tog jag och stålborstade och högtryckstvättade bort färgen i taket. Vilket smörjobb.
Jag fick lite flashbacks till ett sommarjobb på en saneringsfirma fast nu var det kallt vatten och inga läskiga rengöringsmedel.
Sen tog jag och stålborstade och högtryckstvättade bort färgen i taket. Vilket smörjobb.
Jag fick lite flashbacks till ett sommarjobb på en saneringsfirma fast nu var det kallt vatten och inga läskiga rengöringsmedel.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder