Jumos skrev:
Målat det förhatliga trappräcket, skrapat den förhatliga trappen, målat den fjärde jäkla dörren, provat bredspackla/skrapspackla på den målade glasfiberväven i trappen. Är lite lätt less på att inte "komma vidare", och har hyfsat ont i ryggen. Dock har den med omsorg valda sambon storhandlat och gjort storkok för att minska risken för bristsjukdomar till följd av korv-burgare-nudlar-snabbmat kosten!
Ser gott ut (y)

När jag ringde runt till grannarna för att få tag i lite ädelost, grönmögelost, för att sätta pricken över i på kvällens anrättning, möttes jag av kalla handen. Endast grönkål kunder erbjudas.
Hallänningar, om än trevliga på många sätt, har lite blinda fläckar när det gäller det kulinariska :p

• Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Tittat på hallen och tänkt att jag borde göra klart den snart.. Sen tittade jag på tapeter men det är svårt att väja några som ser lite gammaldags ut men ändå passar till huset. Måste välja i veckan så jag kan tapetsera till helgen. Tror det blir dessa; 23860953-origpic-55bd74.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
iSnobben och 2 till
  • Laddar…
Monterat ner den gamla bokhyllan , börjat förbereda mig mentalt för en kaosartad renovering i vardagsrummet.
Bara att flytta runt alla möbler efter hur frugan har tänkt sig att tapetsera väggarna.:confused:

holmberg87 skrev:
Tittat på hallen och tänkt att jag borde göra klart den snart.. Sen tittade jag på tapeter men det är svårt att väja några som ser lite gammaldags ut men ändå passar till huset. Måste välja i veckan så jag kan tapetsera till helgen. Tror det blir dessa;[bild]
Me like, vad heter den? :D

image.jpeg
Skapa konto

Fortsatt att isolera vinden.

S
Det märks i den här tråden när det varit helg!

Jag har igår och idag fixat med sista listen och målat, mellanslipat, spacklat, slipat, målat osv. i trappan och alla lister som ansluter där det ska tapetseras. I veckan kommer målaren för att tapetsera. (y)

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
Beställt sotarverktyg till min biomatic panna, blev lite specialborste med! :)

S
Skooda skrev:
Nu ger jag upp! någon som har ett fäste att sälja?
[bild]
Nibe skickar ett fäste idag:) 78:-+frakt och moms

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Snigla skrev:
Me like, vad heter den? :D
37722 Borosan 14 Easy Up från Boråstapeter! Den är dessutom billig märkte jag, 240kr per rulle och alla Borosan räcker till 4 våder trots mönsterpassning:)
Den ser ännu bättre ut i verkligheten tycker jag, så idag köpte jag 5 rullar!

• Gilla
Ramnemark och 3 till
  • Laddar…
Skooda skrev:
Nibe skickar ett fäste idag:) 78:-+frakt och moms
Min röris hade mage att ta 400 eller 500 för det fästet... Förvisso i ett panikjobb då VVB just gått sönder, men ändå....

Igår satte jag upp lite egenhändigt tillverkade hyllbärare i min frus klädkammare. Det största med det var att jag fick tillfälle att använda min mft-platta som arbetsbord för första gången. Fantastisk upplevelse, alla som bor i lägenhet och inte har plats för ett arbetsbord borde ha ett sånt!

IMG_20160125_151201.jpg
Skapa konto

IMG_20160125_153643.jpg
Skapa konto

Hämtat tapeterna till hallen som kom till butiken idag :) dock vankas inte tapetsering än på ett tag..väggen behöver jämnas till lite först!

S
(y) :) (y) :)
Ja ja, jag vet att det bara är ett fäste :)

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Satt lite osb och börjat montera pottor till spottarna. Dragit om lite el med :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.