KristinaRT
Rensat avloppet i tvättstugen - insåg hur stort behovet var när vi utrymde pga rörproblematiken igår.

Upptäckte att golvbrunnen var i stort behov av rengörgning - någon som ver om man kan öppna upp golvbrunnar så man kommer åt att rengöra dem "inuti"..... Det stod Purus alfa 75 på den???
 
kulle
fgo skrev:
[bild]
Det syns lite dåligt. Men hinken är 8kantig nu, den var rund när den var hel. Den knakar väldigt mycket när man håller för munstycket.
Tack! Ser ju bra ut den cyklonen, var har du hittat den ?
 
kulle skrev:
Tack! Ser ju bra ut den cyklonen, var har du hittat den ?
Aliexpress köpte jag den på, som så många andra på forumet. Tog ca 2veckor att få den hit.
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Monterat skåp till golvvärme :)
 
KristinaRT skrev:
Rensat avloppet i tvättstugen - insåg hur stort behovet var när vi utrymde pga rörproblematiken igår.

Upptäckte att golvbrunnen var i stort behov av rengörgning - någon som ver om man kan öppna upp golvbrunnar så man kommer åt att rengöra dem "inuti"..... Det stod Purus alfa 75 på den???
Googlade lite och den verkade ha en sån där "hink" man drog ur och sen var det ganska öppet? Hittat nån kant? (Ibland har de ju lyckats få dem helt osynliga..) såg en länk här på bh där den va öppen (tror det var samma)
https://www.byggahus.se/forum/vatten-avlopp/109858-hjalp-med-purus-alfa-75-a.html
 
Vävat det sista i dotterns rum.

20160124_121953.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kommer målas i en ljusgrå färg med namnet fransk grå. Tror det blir riktigt snyggt. :)

20160124_121909.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
Skooda skrev:
Vänt upp och ner på garage, container och hus efter ett fäste till varmvattenberedaren som ska installeras i garaget
Nu ger jag upp! någon som har ett fäste att sälja?
Varmvattenberedare.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Skooda skrev:
Nu ger jag upp! någon som har ett fäste att sälja?
Det är väl bara att ringa Nibe?
Annars ser det ut att räcka med en plåtbit ca 2x30 mm med tre fästskruvar, och distanser (t.ex. brickor) på några mm.
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
S
Mejlade Nibe, hoppas hoppas :)
 
Fick blodad tand när xdigger fick sin lambdasond att lira bra så jag flyttade min så den kom längre in i rökröret och började lira som den skulle. Så nu har jag en fungerand3 lambdastyrning till pelletsbrännaren.

Beställde samtidigt en rökgastermometer när jag ändå har ett extra hål i rökröret så kan jag väl sätta dit en termometer istället för att bara ha en plugg :)

Sen Fortsatte jag sakta men säkert med att åtgärda steghöjden på trappan till övervåningen (Ska ha dit ett till steg för att få bekvämare gång)
 
Dragit lite kablar till golvvärmeslåpet.

Har även beställt en lucka till tvättnedkastet :)

Sen var jag och köpte mer material, denna gången utan att krocka :)
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
KristinaRT
Snigla skrev:
Googlade lite och den verkade ha en sån där "hink" man drog ur och sen var det ganska öppet? Hittat nån kant? (Ibland har de ju lyckats få dem helt osynliga..) såg en länk här på bh där den va öppen (tror det var samma)
[länk]
Tack!!!!

Då återstår bara att fundera på om man vågar börja dra i en 15 år gammal plastdetalj bara för att få bättre flöde i golvbrunnen ;)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Målat det förhatliga trappräcket, skrapat den förhatliga trappen, målat den fjärde jäkla dörren, provat bredspackla/skrapspackla på den målade glasfiberväven i trappen. Är lite lätt less på att inte "komma vidare", och har hyfsat ont i ryggen. Dock har den med omsorg valda sambon storhandlat och gjort storkok för att minska risken för bristsjukdomar till följd av korv-burgare-nudlar-snabbmat kosten!

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
sinuslinus och 7 till
  • Laddar…
Monterat fönster och dörrar
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tittade på röran, suckade, bytte julduken i matsalen mot en vårduk, och tog en lång promenad. Nu sitter jag här med ett glas med hälften glögg och hälften rödvin och tittar på den nakna julgranen som jag hade tänkt ta ut igår. Den är fin. Barrar inte. Kan få stå till nästa helg.
 
  • Gilla
saiter och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.