4 381 968 läst · 32 157 svar
4382k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Ohh det hade jag inte tänkt på ens, det är mer logiskt! Den står precis under spisen..!!Cicaro skrev:
..och vattentrycket sjönk drastiskt under dagen, så vi trodde att nått hänt med hydrofor el pump (hade bara 1.4 typ i tryck i hydroforen nu på kvällen)..
När jag såg din tankebana så började jag kika efter motorkyddet (som tydligen alla trefaspumpar ska ha, jag googla hehe) och hittade på ett som vi kunde slå på.. Pumpelumpen tjoffa igång och nu får vi väl se om trycket kommer åter i rören - iaf har vi nytt vatten på väg in igen!
Tack för tipset
Ha en trevlig kväller!
Med vänlig hälsning, Sandra
Den verkar inte ha löst ut direkt, för vi vaknade ju mitt i natta av att det tjöt (visste ju inte vad det var) och sen på morgonkvisten efter vi felanmält till nätägaren (då vi upptäckt att vi saknade en fas) så tjöt det två ggr till.. Först en gång i ca 40 SEK sedan 10 min senare igen.. (Efter det verkar den ha löst ut, för det var tyst)Mikael_L skrev:
Nu har vi som sagt slagit på "knappen" igen och pumpen gick igång (inga tjut än iaf)
Nu funderar vi på om varmvattnet ska återställas igen bara.. (48 grader..)
Vattenläcka i inkommande, precis innan vår huvudavstägning....
Fick hit jouren som kunde stänga i gatan, men nu är vi vattenlösa tills vi får hit en röris som kan kolla på det och laga det så vi kan få vattnet påsatt igen.....
Varför inträffar sådant alltid på kvällar eller helger?!?!
Fick hit jouren som kunde stänga i gatan, men nu är vi vattenlösa tills vi får hit en röris som kan kolla på det och laga det så vi kan få vattnet påsatt igen.....
Varför inträffar sådant alltid på kvällar eller helger?!?!
Hade det hänt mig hade det dessutom varit långhelg.. (Slår liksom aldrig fel)KristinaRT skrev:
Hoppas att ni får tag i nån som kan fixa problemet fort, ingen höjdare att ha vattenbrist.. (Det vankas ju dessutom helg
Hittat en VVS:are som kunde komma förbi på väg till annat jobb, ta isär och kolla hur det såg ut och som återkommer med rätt grejer i eftermiddag! Vilken känsla för service, jag är klart imponerad!
Kan rekommendera Rörmokarna i Skåne...
Kan rekommendera Rörmokarna i Skåne...
Så skönt! Hoppas det går "smärtfritt" (har sett deras "logga" åka förbi när jag varit ute och turistat i området hehe)KristinaRT skrev: