4 370 046 läst · 32 119 svar
4370k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Rättat till diverse felaktiga eldragningar på vinden för att kunna eftermontera ett gäng riktiga downlightboxar (istället för färgburkar) på vinden bland gammal isolering och musskit. Trångt, mörkt och allmänt jävligt.
Ett VP rör hade legat så nära en spot att det var brunsvart och antydan till att det börjat smälta....
Upptäckte stopp i en slang, lika bra att försöka lösa det nu innan det åker på 20cm isolering till
Sen återstår bara att återmontera alla spottarna...
Ett VP rör hade legat så nära en spot att det var brunsvart och antydan till att det börjat smälta....
Upptäckte stopp i en slang, lika bra att försöka lösa det nu innan det åker på 20cm isolering till
Sen återstår bara att återmontera alla spottarna...
Murat en liten sarg i blivande relaxen. Har även putsat delar av väggen och murat igen ett hål där det tidigare var en lucka för en brandpost, men det tog jag ingen bild på tydligen!
Nu ska jag försöka komma fram till hur stor jag ska göra bastun samt hur mkt jag ska tätskikta där badkaret ska stå i hörnet...just nu är jag inne på att bara tätskikta golvbrunnen.
Nu ska jag försöka komma fram till hur stor jag ska göra bastun samt hur mkt jag ska tätskikta där badkaret ska stå i hörnet...just nu är jag inne på att bara tätskikta golvbrunnen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag har jag och frugan varit och känt/klämt på duschblandare för att försöka hitta en som vi gillar. Det mesta känns plastigt men hittade två vi gillade. Såklart var en den dyraste. Står mellan Mora Rexx S5 och Gustavsberg Coloric. Någon som vet en bra prisvärd takdusch? Gärna med ett normalt handtag (inget rymdskepp/stafettpinne som sitter på nästan alla modeller idag)
Ibland kan man bli tokig på hantverkare (av alla de slag) och deras mobiltelefoner - det pratas i dem både till höger och vänster när de är här på besök..samt när de jobbar..
.. men att slå en pling (alt sms/mejl) till sin kund och säga att man inte kan komma på utsatt dag - det är tydligen För avancerat för telefonen..
Jaja, jag vet att det finns många bra hantverkare, som sköter sig exemplariskt! Pöss på er!
Men.. just nu är jag bara skitsur och vill beklagar mig lite!
.. men att slå en pling (alt sms/mejl) till sin kund och säga att man inte kan komma på utsatt dag - det är tydligen För avancerat för telefonen..
Jaja, jag vet att det finns många bra hantverkare, som sköter sig exemplariskt! Pöss på er!
Men.. just nu är jag bara skitsur och vill beklagar mig lite!
I går började jag i glatt mod återmontera takspottarna och det visade sig vara hysteriskt små kopplingsplintar som det var vääääldigt pilligt att få i 2 st 2x075 kabel i, när man väl lyckats få i kablarna i terminalerna så hoppade dessa ur sitt läge och det var omöjligt att få dit dragavlastningen.
Efter drygt 45 minuter utan att ha ens ha fått ihop första spotten och med ett helt uttömd förråd av svordomar och fula ord var jag så topp tunnor rasande att jag åkte raka vägen till Clas Ohlsson och köpte nya armaturer:
Väl hemma tog det mindre än 30 minuter att montera samtliga och utan ett enda fult ord!
Lyser som attan gör de också
Efter drygt 45 minuter utan att ha ens ha fått ihop första spotten och med ett helt uttömd förråd av svordomar och fula ord var jag så topp tunnor rasande att jag åkte raka vägen till Clas Ohlsson och köpte nya armaturer:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väl hemma tog det mindre än 30 minuter att montera samtliga och utan ett enda fult ord!
Lyser som attan gör de också
Jag vet inte varför tidigare ägaren hoppade över det på dessa, sitter på dom andra. Men vissa med snedsträva hänger ner också så detta var dels test ifall jag ska köra vidare på dom stora dörrarna också.kulle skrev:
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg