Haha, jag har som rutin att kolla jordfelsbrytaren vid sommar-/vintertidsomslag. Då tvingas man ställa om sina klockor, nu ska jag bara lägga en lapp bakom klockan om att att vända på brandsläckaren också. Blir ju rena skattjakten.

Undra vad jag ska sätta för lapp på brandsläckaren? :x
 
mexitegel skrev:
Haha, jag har som rutin att kolla jordfelsbrytaren vid sommar-/vintertidsomslag. Då tvingas man ställa om sina klockor, nu ska jag bara lägga en lapp bakom klockan om att att vända på brandsläckaren också. Blir ju rena skattjakten.

Undra vad jag ska sätta för lapp på brandsläckaren? :x
En ny lapp varje år, till en lagrad finöl :beer:
 
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Lagom till jul brukar k-rauta sälja brandsläckare med brandfilt för 349kr(tror det var 299kr) som även är godkänd för heta arbeten, köpt tre såna kit! :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Jaha, och det säger du nu???? :)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Krilleman
Jag har också handlat K-rautas kit med 6kg pulversläckare och brandfilt. Dom har sålt dessa innan jul i flera år för 299-349:- precis som Xdigger skriver.

Skriv bakpå när dessa inhandlades med tusch så vet du när det är dags att köpa nya. Jag har fem stycken. Tre i källaren där brandrisken är störst, pannan. Och ytterligare en på varje våning, centralt placerade.

Kontrollera bara så klassningen är "43A 233 BC" eller större. Något år hade K-rauta lägre klassning på detta erbjudande.

Väldigt billig försäkring för under 1500:- som håller i 10 år.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Krilleman
Idag har jag kikat på en plåtslagare som fixat plåt runt fönstret som byttes förre helgen.

Lagom beting för dagen. (y)
 
krilleman_215 skrev:
Jag har skrivit om det förut Mexitegel :wow:

Och tydligen har jag glömt bort att priset var 199:- förra året...

[länk]
Hmm, nu när du länkar tråden så tror jag faktiskt att jag dessutom har läst den :surprised: :D

Verkar vara samma som säljs på ICA home som på K-rauta.
http://www.icahemma.se/brandslackare-pulver-6kg-43a-rod-nexa-p-17925-c-1709.aspx
https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/brandsläckare-nexa-pulver-med-brandfilt-120x180cm

Köper man dessutom en vit släckare från ICA så får man med en brandfilt på köpet (Personligen så tycker jag en brandsläckare ska synas, även om det inte är det snyggaste som finns)

Frakten till närmsta ICA-butik låg på 19 kr så det var rätt överkomligt.
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
IKEA brukar ju ha Familypris på sina släckare också, osäker på klassningen dock.
 
Mikael_L
D09 skrev:
Ska starta en tråd där, har ju fler möbler som ska fixas så det blir enhetligt :)
Enhetligt? ja just det, alla ska alltså bli svarta ..? ;)

D09 skrev:
Har nog ingen stil alls kvar.. Det möblemang som blir kvar är typ svart soffa, svarta högtalare och en svart tv ;) ...
 
Mikael_L
mexitegel skrev:
Haha, jag har som rutin att kolla jordfelsbrytaren vid sommar-/vintertidsomslag. Då tvingas man ställa om sina klockor, nu ska jag bara lägga en lapp bakom klockan om att att vända på brandsläckaren också. Blir ju rena skattjakten.

Undra vad jag ska sätta för lapp på brandsläckaren? :x
På lappen bakom klockan ska det stå åtminstone tre rader:
"Kontrollera brandvarnaren!
Kontrollera brandsläckaren
Testa jordfelsbrytaren"


Sen är det säkert lämpligt med den där ölbelöningslappen bakom brandsläckaren. :D
 
krilleman_215 skrev:
Jag har skrivit om det förut Mexitegel :wow:
Och tydligen har jag glömt bort att priset var 199:- förra året...
[länk]
Det kanske tom var så billigt! :) I alla fall ett riktigt bra köp!! :)
 
Lexington skrev:
Beställde en ny vinylmatta till groventrén i förra veckan (4 x 1,4 m). Hämtade den igår och skulle lägga den på kvällen, då visar det sig att den är felskuren, 7 cm smalare än vad vi beställde.
Andra gången på två försök som vi beställt en mattan som blivit felskuren från det företaget :thumbdown:
Eller ja, det är väl inte företaget som skär till den men man tycker ju att dom borde kontrollera mattan innan dom hör av sig till oss, eller man ska själv behöva öppna emballaget i butiken och mäta?
Slutet gott allting gott, det beställdes ny matta till oss utan extra kostnad, fick tom behålla den som blev fel.
Någon som är intresserad av en Tarkett Extra, Remy Black and White 130x400 cm för halva nypriset så hör av er :D
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
I eftermiddags stog jag och elektrikern och gjorde klart utebelysningen, i spöregn :) Men så bra det blev! Fasadbelysning och en stallykta på vebon.
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
holmberg87 skrev:
I eftermiddags stog jag och elektrikern och gjorde klart utebelysningen, i spöregn :) Men så bra det blev! Fasadbelysning och en stallykta på vebon.
Pics or it did not happen ;)
 
  • Gilla
Krilleman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.