4 367 335 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Kollade på utebelysningen som ligger i kartonger i hallen, usch tar det en annan dag tänkte jag... Sen bestämde jag mig för att byta panel på hela huset! Var tänkt att byta en gavel men jag måste ändå måla om och vill gärna ha en annan färg, ev järnvitriol. Sen saknar min panel luftspalt också...
De blir bara mer jobb
De blir bara mer jobb
Jag har gjort en tredje strykning i rummet som jag håller på att måla om. Rummet har ca 30 kvm väggyta och det har gått åt sjukt mycket färg: 15 liter! Målarfilten har sugit något enormt mycket färg! Men jag kan konstatera att det var stor skillnad på Beckers vanliga väggfärg och Beckers Symfoni-färg vad gäller täckningsförmåga.
Tyvärr så har jag lyckats kladda med färg i taket :eek:, så jag får väl ta en runda att måla taket igen. Denna gång tror jag att jag ska använda en roller som är 18 cm bred istället för 23 cm för taket, så det inte blir så tungt.
Tyvärr så har jag lyckats kladda med färg i taket :eek:, så jag får väl ta en runda att måla taket igen. Denna gång tror jag att jag ska använda en roller som är 18 cm bred istället för 23 cm för taket, så det inte blir så tungt.
Blandar man det med socker så brinner det med en fin låga. Trycker man ned det i ett rör blir det en väldig sprängkraft med självantändningsbenägenhet. Det fick en kompis erfara för en massa år sedan under sina experiment. Han hade tur att komma undan med bara ringande öron.D09 skrev:
Inte att rekommendera!
Redigerat:
Ha ha känns tryggtgunric skrev:
Undrar om det var detta som man blandade med socker, rivet papper och karamellfärg när man var yngre... Blev rejäl dimma
Har dock för mig att det var saltpeter något
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 288 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 288 inlägg
Även känt som "Rocket candy" då det används som drivmedel i vissa raketer i vissa lite mer oroliga delar av världen....-RB- skrev:
Man kan ju också experimentera lite med det.....
Kaliumpermanganat ska om jag inte missminner mig tända i kontakt med glycerol och vara ett utmärkt sätt att få fyr på termit.....
Följer upp med lite bilder också.Lexington skrev:
Badrum
Före:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter:
Logga in
Skapa konto
Grind
Logga in
Skapa konto
Plank o grind ska målas också, men det får bli till våren!
Jo det är snyggt!
Mitt krav var att det skulle va ett riktigt duschhörn då vi duschat i badkar i tre år i lägenheten innan! Dock sitter dörren vid fönstret förskjutet till vänster ca 10 cm, då den inte hade gått o öppna annars, men det stjäl i stort sätt inget utrymme alls!
Mitt krav var att det skulle va ett riktigt duschhörn då vi duschat i badkar i tre år i lägenheten innan! Dock sitter dörren vid fönstret förskjutet till vänster ca 10 cm, då den inte hade gått o öppna annars, men det stjäl i stort sätt inget utrymme alls!