S
Bytt ett fönster, handlat gipsskivor och börjat sätta osb på väggen. Precis när flytet kommit så var der bara att plocka ihop för att gå på dåligt tajmat 60-års kalas klockan 16.
Hemma igen så kanske blir något lite mer gjort... image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Börjat planera en renovering av hallen. Jag har varit trött på den ganska länge och nu börjar det bli dags, men jag måste leta en del inspiration innan jag börjar riva:)
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Satt upp en grund för gästhuset!

Hann även ta hand om lite ved till nästa höst.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
sinuslinus och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
holmberg87 skrev:
, men jag måste leta en del inspiration innan jag börjar riva:)
Ja just det där är lite svårt att finna ibland.

Fatta vilken succe-produkt om byggmax, Hornbach eller någon annan skulle börja sälja inspiration :cool: (y)
 
Mikael_L skrev:
Ja just det där är lite svårt att finna ibland.

Fatta vilken succe-produkt om byggmax, Hornbach eller någon annan skulle börja sälja inspiration :cool: (y)
Byggahus.se eller/och 2kalla brukar funka ju ;)
 
  • Gilla
holmberg87
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Ja just det där är lite svårt att finna ibland.

Fatta vilken succe-produkt om byggmax, Hornbach eller någon annan skulle börja sälja inspiration :cool: (y)
Håller med! Men det är nästan så att jag har för många ideér eller iver att få med allt möjligt i hallen. Vilket inte blir så bra, man måste lära sig att välja stil och inspiration.. Hallen är ca 20m2 också.
Fasen att man inte kan klicka hem det i någon webshop:)
 
FredrikR skrev:
Byggahus.se eller/och 2kalla brukar funka ju ;)
Det fungerar för bra, man vill få med allt man sett! Tills man inser att det inte får plats eller inte passar ihop.
Nä nu går jag till kylen och tar en immigt kall öl full med inspiration!;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Lexington skrev:
Precis lagt dotter, ska bara göra det sista pillet innan lördagsölen, spraya ett element i tvättstugan.
Precis färdig ska bara sätta på hatten på burken, brandlarmet går, jag står o viftar frenetiskt i bara kalsonger med ett par byxor för få bort "dammet", dottern gallskriker, hunden blir orolig, frun tröstar dotter står med larmkillen i telefon o larmet tjuter :wow:
Nu sover dottern igen ölen är pyst o vi vet att larmet funkar iaf!!
Kanske ska köra larmtestet under lite mer ..hmm.. " kontrollerade" former nästa gång ;)
Ha en trevlig lugn kväll nu hihi..
 
S
La dottern och hann sätta två gipsskivor i snedtaket. Dottern sover djupt när hon väl somnat så det går bra att köra skruvautomaten i rummet bredvid. Har testat brandlarmat tidigare utan att hon vaknat men golv- och trappknirret vaknar hon av på morgonen? :banghead:
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
sinuslinus skrev:
La dottern och hann sätta två gipsskivor i snedtaket. Dottern sover djupt när hon väl somnat så det går bra att köra skruvautomaten i rummet bredvid. Har testat brandlarmat tidigare utan att hon vaknat men golv- och trappknirret vaknar hon av på morgonen? :banghead:
Då har det varit tyst innan (under natten i övrigt), när hon somnar från början är det "ljud i huset".. Jag var likadan när jag var liten hehe.. mamma kunde ha party party när jag sov/somnade.. men efter festen var slut och nån försökte smyga till toa el dyl.. då var jag klarvaken :D
 
D09
Monterat 2 nya plåtar på taket.. Omgång 2 :)

Bytt lite delar på vattenfiltret :)

Snart dax att tömma minipoolen ( check )

Edit

Nu står poolen i pannrummet och väntar på att saneras :)
 
Redigerat:
Grundmålat badrumstak.
 
Y
Jag har

  • Häcksaxat många många meter av häckar, samt några fristående växter.
  • Flyttat ett stort plåtskåp som jag stört mig på i flera år då den stått mitt i garaget och fått garaget att kännas litet.
  • Sopat garagegolvet.
  • Donat lite med nya fördelaren till veteranbilen.
  • Klurat på om jag ska ringa in en murare för ge sina åsikter/priser för fixa min verkstad.
  • Gjort inköpslistor
  • Läst lite rapporter/undersökningar om energibesparande åtgärder.
  • Besökt Ikea och Bauhaus
  • Kollat efter tavlor på nätet

Igår tvättade jag framsidan av huset samt dess trapp, men såg lika skitigt ut när det torkat.
Samt städat.

Allt detta för att jag vågade säga till en tjej att hon gärna fick höra av sig, så har förberett så det ser anständigt ut inne och ute. :p
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
En bit på väg med skåpen ovan sängen. Spottarna försörjs av uttag spm nu blir inbyggt. Har kopplat till fjärrstyrning och håller tummarna för att det funkar över tid :eek:
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
A
Jag har gjort andra strykningen i rummet som jag håller på att måla. Det tog tack och lov bara drygt 2 timmar denna gång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.