Monterat ett av utomhusuttagen med ROT-dosa, höll på att vrida av handleden på kuppen när dosborret fastnade.

Sen har jag krälat omkring på vinden och dragit flexslang till utomhusbelysningen. När jag sen skulle montera de nya, och inte helt billiga, armaturerna så visar det sig att de är av USELT dålig kvalitet; pulverlacken undermålig, dålig passform, olika(!) utförande, spruckna och saknade detaljer, felaktigt monterade i fabrik. Har inte sett något i närheten tidigare ich shoppar jag rätt hårt på eBay.... I morgon reklamerar jag hela rasket, synd för de passade bra på huset :(

Så nu kan det bara bli bättre :(

Redigerat:
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

Fixat klart med ett uterum
Monterat huntonit i 2rum
Börjat lägga golvvärmeplå
Känns i kroppen nu..

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
Stringfellow Hawke och 3 till
  • Laddar…
S
Satt i sista isoleringen (räckte typ inte), satt lite osb och lite gips. Tar lång tid när det är vinklar och trångt, tror det har varit en eller två skivor med bara en kapning på.

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
fremax
  • Laddar…
Skottat resten av spånet i säckar och lastat släpvagnen, iaf 23 av 30 säckar. Sågade sedan upp innertaket och grillade korv över det 😊

image.jpeg
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
scim skrev:
Skottat resten av spånet i säckar och lastat släpvagnen, iaf 23 av 30 säckar. Sågade sedan upp innertaket och grilade korv över det 😊

[bild]
Snyggt lastat , vuxenpoäng! Själv kastar man på och "hoppas" allt är kvar när man kommer fram;)

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
scim
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Monterat ett av utomhusuttagen med ROT-dosa, höll på att vrida av handleden på kuppen när dosborret fastnade.

Sen har jag krälat omkring på vinden och dragit flexslang till utomhusbelysningen. När jag sen skulle montera de nya, och inte helt billiga, armaturerna så visar det sig att de är av USELT dålig kvalitet; pulverlacken undermålig, dålig passform, olika(!) utförande, spruckna och saknade detaljer, felaktigt monterade i fabrik. Har inte sett något i närheten tidigare ich shoppar jag rätt hårt på eBay.... I morgon reklamerar jag hela rasket, synd för de passade bra på huset :(

Så nu kan det bara bli bättre :(
Vilket märke på armaturer?

Snigla skrev:
Kanske ska köra larmtestet under lite mer ..hmm.. " kontrollerade" former nästa gång ;)
Ha en trevlig lugn kväll nu hihi..
Lätt o va efterklok :)

Samtalet med larmoperatören gick ungefär såhär:
Larmcentralen: Vi har fått in ett brandlarm här... Ja det hör jag (Dottern skriker och larmet tjuter)
Frun: Jo... Men det är ingen fara, min man skulle spraya ett element precis vid brandvarnaren.
Larmcentralen: Men ni mår bra allihopa?
Frun: Absolut, ska kolla min man bara. (Öppnar dörren till tvättstugan, trodde hon skulle dö, där står jag i kalsonger och viftar frenetiskt).
Frun: Jo, han mår bra :x

• Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Vilket märke på armaturer?
Scanljus (Norsk firma med svensk webbutik) modellen hette Oslo.

Okej. Tråkigt när det inte fungerar. Ett bra norskt märke när det gäller ute-armaturer är SG Armaturen. De har 20 års garanti på ytbehandlingen :)

Pratade just med dem och de lät väldigt bekymrade, så förhoppningsvis löser sig detta till det bästa :)

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
S
Figursågat gips - check.

image.jpg
Skapa konto

Lyxverkstan! :rolleyes:
image.jpg
Skapa konto

Imorgon kväll är det FF (familjefritt) så hoppas på ännu mer gjort då.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Varit på återvinningen med 27 säckar spån och 3 säckar blandat + lite annat smått och gott. Väldigt skönt!

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
scim skrev:
Varit på återvinningen med 27 säckar spån och 3 säckar blandat + lite annat smått och gott.
Spån som brinner så bra! Vi packar det hårt och eldar med det...

Jag sågade upp och behöll innertaket för att elda med, men jag iddes inte upplåta lagerplats åt spånet för det syftet...

scim skrev:
Jag sågade upp och behöll innertaket för att elda med, men jag iddes inte upplåta lagerplats åt spånet för det syftet...
Nä, 27 säckar är ju lite drygt. Vi får ihop en eller två säckar om året.
Jag vet inte om jag är speciellt snål egentligen, tycker bara det är synd att kasta energi. Senaste veckan har jag eldat enbart med spillvirke från garagebygget. Och rivningsvirke från takbyten och diverse fix här hemma har hållit oss varma flera vintrar. :D

• Gilla
Mattias_Edeslatt och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.