Ramnemark skrev:
Jag har likadana svarta fällor och de är skit. När dem väl smäller då hoppar de en meter. Men jag kunde kasta mina i golvet utan att de smällde :/[/QUOTE

Mina smäller vid minsta beröring an underlaget omkring fällan (!) väldigt känsliga, får se om de fungerar. Köpte jordnötssmör att beta med.

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Krilleman
Jag har också prövat dessa svarta fällor. Min uppfattning = Skit!

30-40% "fångst"
Resterande gånger är betet borta och fällan ihopslagen.

Nu är det endast mjölner här, 100% hittils!

Båda finns på jula.

Idag har jag skruvat gipsväggar till ett nytt sovrum, nu är man nära att få börja spackla :)

Ett tips från en gammal räv på Anticimex var att beta med böcklingpastej och det har funkat super för mig.

• Gilla
fremax
  • Laddar…
Pagno skrev:
Det var nog mera åt att vi ville se en bild när du väntar, så att vi kan jämföra våra sätt att vänta! Tror att det kan vara på sin plats med en tråd hur kunderna ser ut när de väntar på hantverkare!
Om jag inte fattat fel så är krilleman hantverkare själv så det gör det ännu roligare när en hantverkare får vänta på en annan.

I IT-svängen skulle vi kalla det deadlock :D

• Gilla
Pagno och 2 till
  • Laddar…
fremax skrev:
Mina smäller vid minsta beröring an underlaget omkring fällan (!) väldigt känsliga, får se om de fungerar. Köpte jordnötssmör att beta med.

Jag prövade med jordnötssmör, inget napp. Provade med sylt. Inget napp.
Provade med russin. 3 st hittills :). Kräsna möss :)

Redigerat:
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
jonko skrev:
Ett tips från en gammal räv på Anticimex var att beta med böcklingpastej och det har funkat super för mig.
Frugan har råttor som husdjur och deras favorit godis/mat är leverpastej.
Så jag skulle med säga att det är ett säkert kort. Frågan är hur pastejen funkar efter den torkat.

Hur det funkar långsiktigt vågar jag inte svara på men vi hade en jävel på jobbet som vi hade lagt ner närmare 100 timmar på att fånga (rivit ut kök, öppnat ALLA väggar som gick att öppna mm) innan vi fick tipset om böcklingpastej.. Efter vi hade bytt bete tog det mindre 48 timmar innan den jäveln var död..

Krilleman
mexitegel skrev:
Om jag inte fattat fel så är krilleman hantverkare själv så det gör det ännu roligare när en hantverkare får vänta på en annan.

I IT-svängen skulle vi kalla det deadlock :D
Helt korrekt, och inte blev hantverkaren färdig igår heller.

Plåt och dessa specialverktyg och falsolja och allt vad det nu hette... Jag är glad att jag bara är röris! :D

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
nä, det är ju inte alla som får gänga på jobbet :D

• Gilla
-RB- och 2 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
nä, det är ju inte alla som får gänga på jobbet :D

.. Eller kröka:surprised:

• Gilla
-RB- och 4 till
  • Laddar…
Idag har jag provat klyva lite ved. Med min nyinköpta vedklyv! Underbart skönt och fasen vad rolig det var :D

Y
Mitt snabbt provisoriska avlopp för toaletten resulterade med lite avloppsspill i annan ände.
Så under kvällen så har jag trampat runt i detta medan jag byggt vidare på nya avloppet.
Nästan klar, saknade givetvis en sak.

Jaha, köpt fler fällor och mer bete idag. 18 fällor totalt fördelat på 35m2 krypgrund. Liknar ett minfält. Kört varannan jordnöts varannan böckling:|:|.. Upp till bevis vilket bete som går bäst.
Även städat v-rum och försökt att få upp så mycket som möjligt på väggarna.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
jonko
  • Laddar…
Målat färdigt två fönster.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.