4 367 774 läst · 32 113 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Ramnemark skrev:Jag har likadana svarta fällor och de är skit. När dem väl smäller då hoppar de en meter. Men jag kunde kasta mina i golvet utan att de smällde :/[/QUOTE
Mina smäller vid minsta beröring an underlaget omkring fällan (!) väldigt känsliga, får se om de fungerar. Köpte jordnötssmör att beta med.
Med vänlig hälsning, fremax
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 492 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 492 inlägg
Jag har också prövat dessa svarta fällor. Min uppfattning = Skit!
30-40% "fångst"
Resterande gånger är betet borta och fällan ihopslagen.
Nu är det endast mjölner här, 100% hittils!
Båda finns på jula.
30-40% "fångst"
Resterande gånger är betet borta och fällan ihopslagen.
Nu är det endast mjölner här, 100% hittils!
Båda finns på jula.
Husägare
· Eldsberga
· 109 inlägg
Idag har jag skruvat gipsväggar till ett nytt sovrum, nu är man nära att få börja spackla
Om jag inte fattat fel så är krilleman hantverkare själv så det gör det ännu roligare när en hantverkare får vänta på en annan.Pagno skrev:
I IT-svängen skulle vi kalla det deadlock
Jag prövade med jordnötssmör, inget napp. Provade med sylt. Inget napp.fremax skrev:
Provade med russin. 3 st hittills . Kräsna möss
Redigerat:
Hur det funkar långsiktigt vågar jag inte svara på men vi hade en jävel på jobbet som vi hade lagt ner närmare 100 timmar på att fånga (rivit ut kök, öppnat ALLA väggar som gick att öppna mm) innan vi fick tipset om böcklingpastej.. Efter vi hade bytt bete tog det mindre 48 timmar innan den jäveln var död..
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 492 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 492 inlägg
Helt korrekt, och inte blev hantverkaren färdig igår heller.mexitegel skrev:
Plåt och dessa specialverktyg och falsolja och allt vad det nu hette... Jag är glad att jag bara är röris!
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Idag har jag provat klyva lite ved. Med min nyinköpta vedklyv! Underbart skönt och fasen vad rolig det var
Mitt snabbt provisoriska avlopp för toaletten resulterade med lite avloppsspill i annan ände.
Så under kvällen så har jag trampat runt i detta medan jag byggt vidare på nya avloppet.
Nästan klar, saknade givetvis en sak.
Så under kvällen så har jag trampat runt i detta medan jag byggt vidare på nya avloppet.
Nästan klar, saknade givetvis en sak.
Jaha, köpt fler fällor och mer bete idag. 18 fällor totalt fördelat på 35m2 krypgrund. Liknar ett minfält. Kört varannan jordnöts varannan böckling:|:|.. Upp till bevis vilket bete som går bäst.
Även städat v-rum och försökt att få upp så mycket som möjligt på väggarna.
Även städat v-rum och försökt att få upp så mycket som möjligt på väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto