Så har jag skruvat dit takpanelen på takutsprånget där trädgårdsskjulet är. Trots panel i tre olika bredder blev det nödvändigt att såga diagonaler och skruva fast ett antal trianglar. Räta vinklar var tydligen inte uppfunnet på de tiden torpet byggdes. Nöjd med dagens insats!
 
Mikael_L
Nu har jag målat halva baksidan av huset (fasadpanel samt takfot) andra varvet, första varvet skedde väl förrförra året eller nåt sånt.
Och halva takfoten var redan målad, så nu är det bara en halv fasadsida kvar att måla på huset så är det färdigmålat för denna gång.


Sånt här är tydligen så roligt att jag måste dra ut på det hela i ett par år ... :eek:
 
Skulle fixa tak avvattningen på stugan ja grejat med i sommar. Plockar fram allt o drar igång, upptäcker 5 min senare att ja saknar delar, som vanligt, ja spenderar mer tid tur retur till byggmax osv än på bygget
 
Idag vaknade man bakfull efter en whiskyprovnin, eller rättare sagt whiskytömmning! Ingen frukost, ut och klippa gräset men soppatorsk efter 10 minuter. Frugan får köra till stan och det blir Mcdonalds samt tankning.
Klippte gräset färdigt, flyttade 15st säckar planteringsjord inför vintern, tungt!
Sen var det dags att kapa ved, dryga kubiken blev det och till råga på allt så tog jag klyvyxan och högg upp den kapade veden.
Nu sitter jag här, rätt utslagen måste jag säga och funderar vart fasen jag fick energin ifrån:what:
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jaja, jag målade andra halvan av ytterväggen också, när jag ändå höll på.
Var nära att spy på slutet! :x

Men nu är huset färdigmålat, nåt slut på det roliga måste det bli någon gång.
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Dragit upp en syrenrot som retatmig länge! :)
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fortsatt det eländiga bygget med farstu, idag åkte dropplisten på taket på plats samt att den tätades maniskt. Spikade även dit underspikningen för tredje och sista gången och i bara farten så åkte knutarna dit
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
holmberg87 skrev:
Idag vaknade man bakfull efter en whiskyprovnin, eller rättare sagt whiskytömmning! Ingen frukost, ut och klippa gräset men soppatorsk efter 10 minuter. Frugan får köra till stan och det blir Mcdonalds samt tankning.
Klippte gräset färdigt, flyttade 15st säckar planteringsjord inför vintern, tungt!
Sen var det dags att kapa ved, dryga kubiken blev det och till råga på allt så tog jag klyvyxan och högg upp den kapade veden.
Nu sitter jag här, rätt utslagen måste jag säga och funderar vart fasen jag fick energin ifrån:what:
Låter som att du behöver en stadig whisky och eventuellt en redig cigarr för att lugna nerverna efter den där bedriften!
 
  • Gilla
holmberg87 och 2 till
  • Laddar…
Y
  • Åkt till diverse butiker och letat avloppsdelar, fann ej, byggde ihop med spillbitar så toaletten blev brukbar.
  • Trimmat diken och runt byggnader.
  • Byggt vidare på gräsklipparens nya avgassystem.
  • Planerat inköp av avloppsrör.
 
Bröllop igår så man är mör idag minst sagt..
Men lyckades städa bygget och förbereda för annalkandes gäster
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
stefancrs skrev:
Låter som att du behöver en stadig whisky och eventuellt en redig cigarr för att lugna nerverna efter den där bedriften!
Huffa, då skulle kroppen lägga av! Däremot blev det en kall cola och mycket surfande på vedklyvar:)
 
fremax skrev:
Bröllop igår så man är mör idag minst sagt..
Men lyckades städa bygget och förbereda för annalkandes gäster
[bild]

Med vänlig hälsning, fremax
Jag har likadana svarta fällor och de är skit. När dem väl smäller då hoppar de en meter. Men jag kunde kasta mina i golvet utan att de smällde :/
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Y
Vad är det för slags fälla intill dom svarta, den gråblå stenen med ståltråd i?
 
Yrrol skrev:
Vad är det för slags fälla intill dom svarta, den gråblå stenen med ståltråd i?
Något Anticimex la ut förut, jag har tagit bort kartongen runt och delat bitarna . Gift med andra ord.

Med vänlig hälsning, fremax
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.