4 416 758 läst · 32 260 svar
4417k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Jag har förstått att man behöver ett källarprojekt. Det här är mitt.KnockOnWood skrev:
Jag förlänger avloppet för att få avlopp i teknikrummet inför installation av bergvärme, ftx och liknande. Tyvärr var det både berg och stora stenar i vägen.
Tänker du på dagvattentunneln från Lerum till stan där en dumper löpte amok ( med massa byggare på flaket ) i tunneln och kraschade i väggen precis brevid dynamitskåpet ( vet inte om Media fick nys om detta ) eller tunneln i syrhåla?KnockOnWood skrev:
Kanske finns tunnlar under hela göteborg iofs 😇
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Vet inte riktigt vad jag tänker på, det är dunkla minnesbilder som ibland virvlar upp till medvetandets yta.D09 skrev:
Hade en kompis för länge sedan som jobbade hos Gbg vatten, bl. a. i Alelyckan.
Han hade inga problem med att på jobbets verkstäder ordna grejer till våra segelbåtar.
I mitt gamla jobb så var jag pappersvändare och vi utförde en entreprenad där vi skulle spränga rätt mycket precis emellan 2 raffinaderier och en stor tunnel tillhörande göteborgs vatten.KnockOnWood skrev:
Fick förklarat för mig av en "hårdför" representant från raffet att "gör ni fel nu så kommer inga pengar i världen rädda er".
Kontrade lite i min vanlig anda att "då får vi se till att ha helikoptern redo" =P
Det gick bra under min tid där men jag fick en liten adrenalinkick varje gång värdena kom ( sms ) från utsatta givare.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
När min kära hustru skulle föda vårt första barn bodde vi på en ö i Göteborgs södra skärgård.
Båtförbindelserna var inte direkt täta, tvärt om.
Så det var brand/räddningsbåten som fick hämta oss när "vattnet gått", för vidare transport till Mölndals sjukhus.
Men det blev ett välskapt gossebarn (om en stolt fader får uttala sig)
Båtförbindelserna var inte direkt täta, tvärt om.
Så det var brand/räddningsbåten som fick hämta oss när "vattnet gått", för vidare transport till Mölndals sjukhus.
Men det blev ett välskapt gossebarn (om en stolt fader får uttala sig)
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg