D09
Införskaffat 2 gungor från en släkting :)

Ska hitta någon bra gren att hänga dom i :)
 
  • Gilla
Kromo
  • Laddar…
Haft besök av kranbilen igen 😆 nu börjar det likna ett hus och ännu större känns det 😇
 
  • 1405804647052.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 1405804665313.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Jag har för mig att i min gamla hemstad Göteborg sprängde de bergtunnlar för avloppet
(och för vattnet också i och för sig).
Det gick åt en del dynamit, men var säkert kul :)

Är det något liknande du håller på med?
Jag har förstått att man behöver ett källarprojekt. Det här är mitt.

Jag förlänger avloppet för att få avlopp i teknikrummet inför installation av bergvärme, ftx och liknande. Tyvärr var det både berg och stora stenar i vägen.
 
D09
KnockOnWood skrev:
Jag har för mig att i min gamla hemstad Göteborg sprängde de bergtunnlar för avloppet
(och för vattnet också i och för sig).
Det gick åt en del dynamit, men var säkert kul :)

Är det något liknande du håller på med?
Tänker du på dagvattentunneln från Lerum till stan där en dumper löpte amok ( med massa byggare på flaket ) i tunneln och kraschade i väggen precis brevid dynamitskåpet ( vet inte om Media fick nys om detta ) eller tunneln i syrhåla?

Kanske finns tunnlar under hela göteborg iofs 😇
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
D09 skrev:
Tänker du på...
Vet inte riktigt vad jag tänker på, det är dunkla minnesbilder som ibland virvlar upp till medvetandets yta.

Hade en kompis för länge sedan som jobbade hos Gbg vatten, bl. a. i Alelyckan.
Han hade inga problem med att på jobbets verkstäder ordna grejer till våra segelbåtar.
 
D09
KnockOnWood skrev:
Vet inte riktigt vad jag tänker på, det är dunkla minnesbilder som ibland virvlar upp till medvetandets yta.

Hade en kompis för länge sedan som jobbade hos Gbg vatten, bl. a. i Alelyckan.
Han hade inga problem med att på jobbets verkstäder ordna grejer till våra segelbåtar.
I mitt gamla jobb så var jag pappersvändare och vi utförde en entreprenad där vi skulle spränga rätt mycket precis emellan 2 raffinaderier och en stor tunnel tillhörande göteborgs vatten.

Fick förklarat för mig av en "hårdför" representant från raffet att "gör ni fel nu så kommer inga pengar i världen rädda er".

Kontrade lite i min vanlig anda att "då får vi se till att ha helikoptern redo" =P

Det gick bra under min tid där men jag fick en liten adrenalinkick varje gång värdena kom ( sms ) från utsatta givare. ;)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
D09 skrev:
...
Kontrade lite i min vanlig anda att "då får vi se till att ha helikoptern redo" =P ...
Helikoptern kom aldrig till användning, eller räckte bränslet bara till Härryda :)
 
D09
KnockOnWood skrev:
Helikoptern kom aldrig till användning, eller räckte bränslet bara till Härryda :)
Har "tyvärr" aldrig fått åka helikopter.. men det står med på min önskelista... :)
 
När min kära hustru skulle föda vårt första barn bodde vi på en ö i Göteborgs södra skärgård.
Båtförbindelserna var inte direkt täta, tvärt om.

Så det var brand/räddningsbåten som fick hämta oss när "vattnet gått", för vidare transport till Mölndals sjukhus.

Men det blev ett välskapt gossebarn (om en stolt fader får uttala sig) :)
 
KnockOnWood skrev:
Har du brevlåda :x

Här är det flaskpost som gäller :)
Jo, det kommer en och annan flaskpost oxo. Unga polska sjömän som skriver om hemlängtan när vodkaflaskan är tom.
 
mycke_nu skrev:
Jo, det kommer en och annan flaskpost oxo. Unga polska sjömän som skriver om hemlängtan när vodkaflaskan är tom.
Låter som flaskposten vi får på Öland från Gotland.
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
D09
Efter att ha tillbringat hela dagen i antingen sötvatten eller saltvatten så rundas dagen av med en vända med röjsågen :)

Känns som terapi efter att ha jagat ungarna i denna värmen :) :)
 
84 pannor uppe på taket! Bara 840 kvar...
 
Funderat på kommande altanbygge medans bakfyllan har kurerats
 
Före: ImageUploadedByByggahus.se1405889787.968564.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter: ImageUploadedByByggahus.se1405889770.999065.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.