AndersMalmgren skrev:
Gjorde det dumma valet att jobba denna vecka, jag är helt ensam på kontoret! Hade ju varit bättre att jobba i lägenheten. Men man kan gå på vinlunch utan att skämmas :)
Gläd dig, för snart blir det bättre (y)

http://www.dn.se/ekonomi/tupplur-pa-jobbet-infors-i-sydkorea/

original.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
jojjeblom skrev:
[bild]
[bild]

2st nya ''hushållsmaskiner'' kom hem idag, en rejäl bänkslip på 900w samt en mutterpicka på 1350Nm.
Du får gärna recensera mutterdragaren huruvida den är något att ha? Kommer pensionera den uppsättning jag har idag då jag fick nog av dem när jag försökte värma/dra loss bultar under s10:an när jag bytte dragkroksbalkar.
 
Johan- skrev:
Du får gärna recensera mutterdragaren huruvida den är något att ha? Kommer pensionera den uppsättning jag har idag då jag fick nog av dem när jag försökte värma/dra loss bultar under s10:an när jag bytte dragkroksbalkar.
Det ska jag försöka komma ihåg att göra, letade efter en stark maskin för överkomliga pengar, då min gamla bara orkade 450Nm och var så gott som värdelös att dra loss div bult med.
 
Johan- skrev:
Du får gärna recensera mutterdragaren huruvida den är något att ha? Kommer pensionera den uppsättning jag har idag då jag fick nog av dem när jag försökte värma/dra loss bultar under s10:an när jag bytte dragkroksbalkar.
http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=3088

En länk till maskinen i fråga.
 
Sista stenen lagd på infarten och sista spotlighten inborrad... Vilket slit asså! Försöker nog knäppa en bid vid skymning så ni får se hur det blev! ;)
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Rivit ner panel på en sida av garaget. Skruvat upp Asfaboard på väggen jag byggde igår. Spikat panel. Funderar nästan på om det är dumt att måla panelen innan man spikar upp den om man ser till vilken tid det tar att slå ihop panelen (enkelfasspont). Kopplat ur och sedan in en vattenutkastare.
 
iSnobben skrev:
Rivit ner panel på en sida av garaget. Skruvat upp Asfaboard på väggen jag byggde igår. Spikat panel. Funderar nästan på om det är dumt att måla panelen innan man spikar upp den om man ser till vilken tid det tar att slå ihop panelen (enkelfasspont). Kopplat ur och sedan in en vattenutkastare.
Är det inte risk att du får färg glipor om du inte målat minst en gång innan. Har själv alltid målat 2ggr innan jag slår upp panel.
 
Förberett för sista sju metrarna målning under takfot (tog sju år :/ att komma dit). Verkar som kristallsjukan gett med sig så nu vågar man sig upp på stege igen :)
Återanvände två gamla fotskrapor och fick ihop en ny. Alla som vill se bilder får hålla sig till i morgon 😼
 
Ingenting, men grävaren har bytt avloppsledningen mellan huset och gatan. Vill det sig väl kommer rörmokaren och byter vattnet imorgon så är det äntligen dags att skotta igen trädgården igen.
 
Rivit ner panelen på södergaveln på farsgubbens ladugård, satt vindpapp och fått upp 3/4 av den nya panelen. Varmt och skönt på den väggen idag, högt är det också :D
 
  • Gilla
Johan- och 2 till
  • Laddar…
Målat altanräcke... Blev klart idag tom. :cool:
Bara balkongräcket, samt nån meter av staketet, som aldrig blev slutstrykt kvar att vitmåla..
 
Sett två getingbon till. Inser exakt hur lite tätat stora delar av taket är. Hmpf.
 
Mattias_Jo1 skrev:
Är det inte risk att du får färg glipor om du inte målat minst en gång innan. Har själv alltid målat 2ggr innan jag slår upp panel.
Jo den risken finns ju helt klart och det är ju därför jag har målat. Det är mest frustrerande när man får banka och slå för att få ihop panelen. Sen är det väl inte bara färgens fel heller utan panelen är ju inte helt spikrak alla gånger den heller.

Nu har jag iaf även fått upp en ytterdörr på garaget. Blev en Safco Sälen från Bauhaus. Borde duga i ett garage tycker jag. Allt är bättre än den lägenhetsdörr som någon tidigare ägare hade spikat panel på. Den hade till och med brevinkast på insidan och gick knappt att öppna och stänga pga sned och vind montering i en regel som inte var helt förankrad i hammarbandet...
 
En dag av misär. Planerade att fräsa bort limresterna från ~15 kvadrat hall i källaren. Slutade med att jag fick lägga timmar på att laga dammsugaren, den dyre vinkelslipen havererade och att jag med lite tur inte har betongdamm i hela huset. Det sista hänger på om tejpen till all inplastning (öppen trappa upp till de andra två våningarna) håller natten så att mitt artificiella undertryck står sig. Fortfarande halva hallen kvar. Skitsemester.
 
phl skrev:
...den dyre vinkelslipen havererade och att jag med lite tur inte har betongdamm i hela huset...
Var rädd om dina lungor! Du använder väl andningsskydd :confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.