4 368 378 läst · 32 114 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Installerat Nexa Gateway med lovande start. Har ett tiotal mottagare igång som funkar som de ska (av/på) och en dimmer. Ska leka vidare med appen och prova nån timer också. Kul leksak 😉
Inte ett skit men i morgon...
Efter att nästan glömt ställa ut soptunnan för andra gången i rad(sist fick jag hoppa in i bilen och köra efter sopbilen) så gjorde jag slag i saken och kapade en liten bit av häcken, la plattor. Så nu står soptunnan alltid ute vid vägen
Sen gjorde jag grindlås av en gammal tröskel.
Och avslutade med att klä ett ventilgaller med nät(så inte mössen kommer in där) och satte dit m.h.a. vinkelslip först och sen husfix.
Sen gjorde jag grindlås av en gammal tröskel.
Och avslutade med att klä ett ventilgaller med nät(så inte mössen kommer in där) och satte dit m.h.a. vinkelslip först och sen husfix.
Brutit upp golvspånet ur badrummet och tagit upp de gamla avloppsrören. Grävt ut 3 lager grus ur bjälklaget. På bilden nedan har jag grävt ur och tagit bort plank ner till det som är taket på nedervåningen.
Det är inte så konstigt att vi haft lite avloppsproblem i badrummet. Både rören från tvättstället och duschen hade bakfall. Det har runnit dåligt oavsett hur mycket man har rensat.
Men nu skall det bli bättre.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är inte så konstigt att vi haft lite avloppsproblem i badrummet. Både rören från tvättstället och duschen hade bakfall. Det har runnit dåligt oavsett hur mycket man har rensat.
Men nu skall det bli bättre.
NÄ! faktiskt inte. Hittade en del lustigt där vid tidigare utgrävningar men det var mest sågspån. Denna del av bjälklaget har jag tidigare byggt om uppifrån och det straffas jag förstås för nu. Inte mindre än tre bjälkar + några vinkelbeslag i järn befann sig på platsen där jag tänkt borra ETT hål för att ta mig fram med sugröret. Nu blev det en liten annan lösning enligt bild som jag tror också blir bra. Kopparrören i bild kommer försvinna och ersättas med golvvärme och den synliga delen av det vita sugröret hamnar i en klädkammare antagligen också dolt i en plåtregelvägg.-RB- skrev:
Jag är mest avis på alla som inte har grus i bjälklagen. Jag hade bytt till sågspån alla dagar i veckan. Det är ingen lätt grus att gräva ut heller. Det är blandat med putsrester, träbitar, vassmatta, hyvelspån och tegelstenar. En del torv hittar man också. Nåja, nu är det mesta, i badrummet, ute i alla fall. Vi kommer knappt inte in genom köksgenomgången längre då allt ligger där. Det blir några turer till tippen i morgon, tror jag.MathiasS skrev: