MathiasS skrev:
Ja, mycket mer åt det hållet. Vore fantastiskt om man kunde få till det på sådant vis. Han har ju faktiskt använt sub-elementen jag har på ögonlocken också....
Kan ju kika på min byggtråd också, mindre akustik, mer skitsnack om projektorer....
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=56039

De akustikdiskussioner som hafts har jag haft direkt med min konsult ;) Han kan visst det här.
 
Redigerat:
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Tillverkat en tröskel och satt dit/täppt till, efter att fru och svärmor blivit livrädda för en liten mus som tog sig in där.
Nog för att de kommer ta sig in någon annanstans om de vill, men det vet bara jag:cool:
 
D09
Rastat lillgrabben på leklandet, hämtat upp kalium till vattenfiltret.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Börjat riva ur gamla badrummet. Många olika skikt har det visst blivit genom årtiondena, så det är mycket att få bort, allt ifrån asfalt, murbruk armerad med vass och hönsnät, masonit och skruvlimmad gips, till våtrumsmatta...
 
b8q skrev:
Börjat riva ur gamla badrummet. Många olika skikt har det visst blivit genom årtiondena, så det är mycket att få bort, allt ifrån asfalt, murbruk armerad med vass och hönsnät, masonit och skruvlimmad gips, till våtrumsmatta...
Skönt att inte vara ensam. Jag håller fortfarande på att riva ut mitt. Nu har snart 3 av de där 10 dagarna jag fått av frun för badrumsprojektet gått.
 
-RB- skrev:
Fantastiska rördragningar som uppenbarar sig när man river...[bild]
Nu ser det, i alla fall i mina ögon, lite bättre ut.

ImageUploadedByByggahus.se1388430921.114297.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och tätt blev det också.
 
  • Gilla
p.lundgren och 2 till
  • Laddar…
Börjat såga ner det gamla bjälklaget i ladugården och det nya börjar titta fram :)
 
  • DSC_0426.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
I princip målat klart pannrummet. Återstår att dutta i lite fläckar på rörisolering samt dörrkarmen och foder. Skruvat tillbaka de flesta kablarna, dosorna och liknande som lossades innan målningen. Nu återstår lite kabelkanaler samt klinkers på golvet för att det ska se representablet ut. Ja, och en massa smart förvaring så klart.

pannrum1.jpg

pannrum2.jpg

Inte så många veckor sedan det såg ut så här:

avlopp_kallare7.jpg
 
Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
T-röd och lacknafta, spännande groggblandning :rolleyes:
 
Är det något fel på lite T-dojja? Nävål, skall det drickas grogg blir det inget annat än gin och tonic. Ska man slöjobba med målning och liknande föredrar jag nog öl :)
 
Har äntligen bytt ut den fula ledstången i trappen. Har kollat runt lite, och köper man ledstång under namnet ledstång får man betala runt 200kr/m. Köpte 43 mm rundstav på bygghandeln för 60 kr/m, och med en ledstångskrok per meter är det riktigt stabilt. (y)
 
Städat byggplatsen något. Burit ut den gamla klinkern. 12 st 17-liters murbrukshinkar med krossad klinker ner för trappan och ut på vår lilla gårdsplan. Nu får jag snart hyra ett släp och köra iväg med berget.
Golvspån och spackel skall också brytas upp.
Gott nytt år på er.

ImageUploadedByByggahus.se1388486823.775162.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Putsat lite samt lagat lite dörrfoder i pannrummet. Någon har limmat ditt fodret så det var lättare att fälla in lite nytt trä på plats.
 
Mikael_L
Flyttat ved. :confused:
Blä, det är ju helt fel att hantera veden ett enda onödigt extra moment.
 
Mikael_L skrev:
Flyttat ved. :confused:
Blä, det är ju helt fel att hantera veden ett enda onödigt extra moment.
Ved är bra...det värmer många ggr.... ;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.