D09
KnockOnWood skrev:
Och snart svider det i plånboken:

[länk]
[länk]
[länk]

Från den sista länken
Det där vill man inte veta av!!!
 
Krilleman
Ta det lugnt alla, det finns alltid någon som levererar "vid sidan av" jag känner flera, från timmerbils-förare till den lokala bonden. Hur ska dom komma åt det? Införa "VED-avdrag" för vita försäljare som ROT?

Och detta är ju inte unikt på något sätt för regeringar. Kan man snika åt sig mer skattepengar på något håll för intresset skiftar åt något håll så gör man det.
 
Krilleman
Och för att återgå till ON-topic har det gipsats innertak med sambon idag i tvättstugan. Det projektet har legat lite på lat-sidan länge nu. Det är dags att komma igång igen och få klart! (y)
 
Såg lite bilder på ett kaklat pannrum här på forumet för ett tag sedan, blev lite inspirerad och "vips" nu är klinkergolvet i mitt pannrum nästan klart.. :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Flitigt! Måste själv vänta någon månad på betongen :(
 
krilleman_215 skrev:
Ta det lugnt alla, det finns alltid någon som levererar "vid sidan av" jag känner flera, från timmerbils-förare till den lokala bonden...
Jo det är klart.
En av mina leverantörer frågade, för formens skull, om jag ville ha kvitto.
Och så berättade han att han hade både en polis och en person på Skatteverket som kunder.
De vägrade absolut att betala moms :)


Och beviset eldar man ju upp dessutom :D
 
  • Gilla
MTech
  • Laddar…
krilleman_215 skrev:
Och för att återgå till ON-topic har det gipsats innertak med sambon idag i tvättstugan. Det projektet har legat lite på lat-sidan länge nu. Det är dags att komma igång igen och få klart! (y)
Har du gipsat taket med sambon... :)
 
  • Gilla
Montören
  • Laddar…
Funderat på om året 2014 blir året då jag spikar i 4 dyckert i en liten 20cm golvlist i köket som varit lös sen jag köpte huset för 3 år sen??

Förmodligen inte:wow:
Gott nytt byggår!!
 
  • Gilla
Montören
  • Laddar…
MTech skrev:
Funderat på om året 2014 blir året då jag spikar i 4 dyckert i en liten 20cm golvlist i köket som varit lös sen jag köpte huset för 3 år sen??

Förmodligen inte:wow:
Gott nytt byggår!!
Kanske ska du chocka dej själv med att göra det nu då, jag hänger kvar i den här tråden i ett par minuter för att se en uppdatering ifrån dej :p(y)
 
Man behöver verkligen 4 dyckert i en 20cm golvlist?
Ta lite lim och kläm dit skiten bara :D
 
KnockOnWood skrev:
Och snart svider det i plånboken:

[länk]
[länk]
[länk]

Från den sista länken
Absolut...det kommer alla ggr någon form på skatt på både ved, sol, vind och värmepumpar så småningom....
 
Enk Projektet skrev:
Absolut...det kommer alla ggr någon form på skatt på både ved, sol, vind och värmepumpar så småningom....
Eller så ersätts de av trängselskattestationer även på landsbygden ;)
 
  • Gilla
MTech
  • Laddar…
thomasx skrev:
Eller så ersätts de av trängselskattestationer även på landsbygden ;)
Tveksamt eftersom landsbygden avfolkas....;)
 
Fast då kan det ju vara motiverat med betalstationer ändå. Man måste ju passera för att kunna flytta in till stan. Dra till med en rejäl avgift ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.