Henningelvis Henningelvis skrev:
Det är södersida, så skicket på både fönster och smyg är extra risigt. Knappt något kitt kvar ute och färg som släpper i stora flagor inomhus. Huset har totalt sju stora fönster med två bågar och fyra små fönster med en, alltså totalt 18. Planen är att göra en båge om året, vilket gör att jag borde vara klar 2039. Så den som hänger kvar i denna tråd har stor chans att få se varenda fönster i hela huset.
Underbart, känns som en lagom takt.
Säger som Skalman om att skynda; ’- Schh…Svär inte’
 
  • Gilla
Henningelvis och 1 till
  • Laddar…
Tagit bort en syll, säljer den gamla bättre begagnade till högstbjudande. Köparen står för frakten 😂.

Gammal syll borttagen från ett byggprojekt, ligger på en gräsmatta bredvid en stege och träbitar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Wow
4774 och 8 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Tagit bort en syll, säljer den gamla bättre begagnade till högstbjudande. Köparen står för frakten 😂.

[bild]
Dolt fel? Stäm någon. 😉
 
  • Haha
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Hade nog troligen gått som dolt fel men det är för länge sen huset köptes, sen är det roligare att snickra än att bråka 😀.

Lite besviken dock för det verkar inte bättre än att jag redan har alla verktyg och maskiner jag behöver 😂.
 
  • Ledsen
  • Wow
  • Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
Om du tänker till ordentligt kan du nog komma på något som vore bra att ha för jobbet som du ännu inte har, du är väl en påhittig person.
 
  • Älska
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Kom faktiskt nyss på att ett sågverk och en rikt- och planhyvel hade varit bra för att tillverka den nya syllen. Frun verkade dock inte helt road av min insikt 😀.
 
  • Älska
  • Ledsen
  • Haha
  • Gilla
Trafikverket1 och 4 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Kom faktiskt nyss på att ett sågverk och en rikt- och planhyvel hade varit bra för att tillverka den nya syllen. Frun verkade dock inte helt road av min insikt 😀.
Kan du få ner dom i en anonym låda så kanske det fungerar.
Lycka till.
/B
 
  • Haha
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Köpte inlägg att ha i lådorna. Det är först då man inser att man har några m2 att horda saker i.
 
  • Öppen kökslåda med nytt brunt inläggsmaterial som täcker botten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En stor, brun textilmatta breder ut sig på ett golv. På mattan ligger en instruktionsbok för lådinlägg. I bakgrunden finns träpinnar och kartonger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
4774 och 8 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Köpte inlägg att ha i lådorna. Det är först då man inser att man har några m2 att horda saker i.
Ni också..?
 
kashieda kashieda skrev:
Ni också..?
Tycker synd om mina efterlever. Förutom allehanda garage och källarförråd så har jag även 2 lokaler som jag hyr på totalt 110m2 med saker man samlar påmontera som man inte vågar visa frun.
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 2 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Frun verkade dock inte helt road av min insikt
Hur kom hon på dig? 🤔 Glömde du radera historiken? 😳
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
S
A atomlab skrev:
Tycker synd om mina efterlever. Förutom allehanda garage och källarförråd så har jag även 2 lokaler som jag hyr på totalt 110m2 med saker man samlar påmontera som man inte vågar visa frun.
Är det där du gömmer pistmaskinen?
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Är det där du gömmer pistmaskinen?
Nä den göms på jobbets 200000m2 tomt ihop med en snöskoter, cross, ett 3m3 saltvattensakvarium och snowbike. Det mesa det är dock snart påväg upp till sälen och där kommer jag ha svart att göra det men då är det ju försent.
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 5 till
  • Laddar…
Skulle åka till tippen med spillvirke som blev över från altanbygget men kom på att jag kunde bygga ett pumpskydd av det istället. Så det blev det :)

Självbyggt pumpskydd av överblivet virke, målat i röd färg och placerat på en altan framför ett rött hus med vita fönsterkarmar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 14 till
  • Laddar…
Sommarstugan jag och min bror tog över för 1-2 år sen. Tilläggsisolerar men stötte på patrull med ruttet fönster som skadat stommen. Så bara leta upp ett fönster som skulle gå i, köpa regel och byta ut ruttet material.
Alltid kul att hitta skador så där.

Hemmavid har markdäck och pool monterats färdigt.
 
  • Släpvagn lastad med träreglar och ett nytt fönster framför en röd sommarstuga med rostigt plåttak, bredvid en röd bil på gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett rött hus med en övre våning där ett fönster har tagits bort, vilket avslöjar skadad stomme. En svensk flagga är monterad vid entrén.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ruttet fönsterstomme med skador, en hand håller i ett orange verktyg nära ett element. Utsikt över en trädgård med ett rött tak. Reparation pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ruttet fönster med skadat trä och isolering synligt i sommarstuga under renovering. Elektrisk kabel och termostat i närheten av det skadade området.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
djanlov och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.