4 404 877 läst · 32 223 svar
4405k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Bytt lite panel och foder på garaget innan ommålning av hela garaget.
Ska bygga offerbräda med då det sliter så mycket nedtill under regn och snö.
Ska bygga offerbräda med då det sliter så mycket nedtill under regn och snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Uppsala
· 1 818 inlägg
Påbörjat fönsterrenovering.
Har jag berättat att föregående ägare älskade fogmassa? Och att man kan ersätta fönsterkitt med fogmassa?
Hann grundmåla innerbågen och grundolja ytterbågens utsida och kittfals.
Sedan gav jag mig på fönstersmygen. Visste ni att det är väldigt mycket tråkigare och jobbigare att värma och skrapa smyg än att skrapa fönster?
Har jag berättat att föregående ägare älskade fogmassa? Och att man kan ersätta fönsterkitt med fogmassa?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sedan gav jag mig på fönstersmygen. Visste ni att det är väldigt mycket tråkigare och jobbigare att värma och skrapa smyg än att skrapa fönster?
Logga in
Skapa konto
Det må vara ett rent aber att rensa upp gamla synder, men man känner sig mäkta stolt sen när man gjort det ordentligt från början.Henningelvis skrev:Påbörjat fönsterrenovering.
[bild]
[bild]
[bild]
Blir bra det där!
Bra kämpat 👍Fario skrev:Jag tror jag backar på att hinna lägga klart ytpappen idag. Kanske men jag är sliten* nu.
Underpappen blir klar om två timmar i alla fall. 42 m2
Men detta är första gången jag lägger takpapp. Det är carporten som sedan förra året har läckt på ett ställe. Pappen var skrynklig och var ju femtio år gammal.
Har i alla fall fått köpa en falstång och en fräsch plåtsax. Och klippt plåt med resultat som förvånade mig.
* Min sextioåriga kropp har en del gamla skador och det är varmt på taket.
Att vara enögd gör att pappspikandet tar längre tid. Och att göra jobbet ensam är inte ett problem men det bränner kolhydrater.
Som tur är finns det iskaffe (och jag har en elektrisk kylbag med saft på taket).
[bild][bild]
Vilka fina och rena hus ni har
Idag, och en vecka tillbaks, har jag bilat bort klinkers och avlopp i mitt badrum som ska renoveras.
Jisses vilket gediget bygge. Har tagit sjukt mycket längre tid än jag trodde men i övermorgon kommer röris och fixar nya avloppet. Har ont i precis hela kroppen.
Känns lite sorgligt att riva detta perfekta badrum från 1964 som användes tills för några veckor sedan men det var väl på tiden antar jag
Badkarsblandaren är/var en inbyggd Moen/Grohe.
Idag, och en vecka tillbaks, har jag bilat bort klinkers och avlopp i mitt badrum som ska renoveras.
Jisses vilket gediget bygge. Har tagit sjukt mycket längre tid än jag trodde men i övermorgon kommer röris och fixar nya avloppet. Har ont i precis hela kroppen.
Känns lite sorgligt att riva detta perfekta badrum från 1964 som användes tills för några veckor sedan men det var väl på tiden antar jag
Badkarsblandaren är/var en inbyggd Moen/Grohe.
Kul! Det är ju så snyggt!Ramnemark skrev:
Har sparat en platta från badrummet och en från den intilliggande WCn som plattsättaren ska kakla in där det inte syns för att bevara historien lite
Bild från WCn som egentligen inte hade något renoveringsbehov men delade stammar så den var tvungen att åka med i samma resa.
Redigerat:
Fixade spottar i taket när vi gjorde köket ovan, badrummet får leva 10 år tillUPS-tekniker skrev:Kul! Det är ju så snyggt!
Har sparat en platta från badrummet och en från den intilliggande WCn som plattsättaren ska kakla in där det inte syns för att bevara historien lite
Bild från WCn som egentligen inte hade något renoveringsbehov men delade stammar så den var tvungen att åka med i samma resa.
Renoverare
· Uppsala
· 1 818 inlägg
Det är södersida, så skicket på både fönster och smyg är extra risigt. Knappt något kitt kvar ute och färg som släpper i stora flagor inomhus. Huset har totalt sju stora fönster med två bågar och fyra små fönster med en, alltså totalt 18. Planen är att göra en båge om året, vilket gör att jag borde vara klar 2039. Så den som hänger kvar i denna tråd har stor chans att få se varenda fönster i hela huset.Oskick skrev:
Blev att byta ett gäng panelbrädor till.
Upptäckte även att syllen är lite rutten vid ett ställe vet inte hur jag ska fixa det. Behöver man riva vägg inifrån och byta den del som är dålig kanske?
Borde klara sig några år till så jag tänkte byta till helport framöver så kan jag väl fixa det då?
Upptäckte även att syllen är lite rutten vid ett ställe vet inte hur jag ska fixa det. Behöver man riva vägg inifrån och byta den del som är dålig kanske?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Borde klara sig några år till så jag tänkte byta till helport framöver så kan jag väl fixa det då?