4 365 583 läst · 32 104 svar
4366k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Var det inte arga snickaren som kastade ut ett libella ner i containern då det var en som aldrig vart klar med huset för han vägde in väggarna med det. Blir ju förfan aldrig klar om du skall hålla på med det där och syftade väl på att det är för känsligt för just väggar.mexitegel skrev:
Men du som jag verkar ju uppskatta det vackra med att ha saker i våg.
Renoverare
· Värmland
· 789 inlägg
Hur menar du? 80 kvm med en diff på max 1,5mm 😂.A atomlab skrev:Var det inte arga snickaren som kastade ut ett libella ner i containern då det var en som aldrig vart klar med huset för han vägde in väggarna med det. Blir ju förfan aldrig klar om du skall hålla på med det där och syftade väl på att det är för känsligt för just väggar.
Men du som jag verkar ju uppskatta det vackra med att ha saker i våg.
Till syvende och sist så lönar det sig när man bygger vidare.
Fast det lönar sig inte om man inte kommer vidare på grund av att man inte får väggarna i våg exakt som man vill ha det och barnen efter 10 år fortfarande sover i vardagsrummetmexitegel skrev:
Vad väl det som menades med att ibland är det bättre lämna vissa saker åt målarn...
Nu har jag inte sett avsnittet men det var nog inte bara var väggarna som behövde vara på ett visst sätt i den personens närhet isåfall, och sannolikt långt ifrån det enda som inte blir klart…
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 211 inlägg
Jag föredrar lasern. Blir lätt följdfel när man slår ut långa längder med vattenpass.mexitegel skrev:
Men du har väl kompenserat för nedböjningen de nästkommande 50 åren genom att ligga lite högt i mitten?! 😉
Själv har jag gipsat lite. Inte så smidigt att gipsa tak själv utan skivhiss.
Japp, lasern används också just av den anslednigen.S sinuslinus skrev:
Pratade med konstruktören (det är en rätt omfattande renovering) och han menade på att den permanenta nedböjningen inte kommer ändras så länge lasten är oförändrad.
Fy f-n! Och jag som tyckte det var ett h-vete att sätta takskivor själv utan hiss var jobbigt.S sinuslinus skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 211 inlägg