4 438 251 läst · 32 314 svar
4438k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 268 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 268 inlägg
Skitskönt att någon fattade….N naikon skrev:
Idag provmålade jag lite.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Tanken är att det det ska bli lite så här över toalettstolen:
Logga in
Skapa konto
Bilat i 9 timmar och fått bort finsatsen på betongplattan samt frilagt avloppsstammen i blivande badrum i källaren. Stammen klarade sig nästan helskinnad, men inget lite silvertejp fixar 👍.
Värsta finliret klart (om man nu kan finlira med en TE-1000?). Imorgon åker resten, blir nog lika mycket till 😀.
Värsta finliret klart (om man nu kan finlira med en TE-1000?). Imorgon åker resten, blir nog lika mycket till 😀.
Logga in
Skapa konto
Gjort en tröskel, inte hela idag. Men tog kanske 4-5 timmar. Skoj som sjutton.
Började med att jag ett, råkade ha sönder den medföljande tröskeln till vår nya innerdörr. Två, eftersom jag är glad amatör så råkade jag ändå lägga de två golven för brett isär så den befintliga tröskeln hade ändå inte täckt.
Hade lite gamal ek som jag sågat upp förut.
Hyvlade till den rackarna.
Nästan simsalabim så blev det en tröskel.
Började med att jag ett, råkade ha sönder den medföljande tröskeln till vår nya innerdörr. Två, eftersom jag är glad amatör så råkade jag ändå lägga de två golven för brett isär så den befintliga tröskeln hade ändå inte täckt.
Hade lite gamal ek som jag sågat upp förut.
Logga in
Skapa konto
Hyvlade till den rackarna.
Logga in
Skapa konto
Nästan simsalabim så blev det en tröskel.
Logga in
Skapa konto
Fick också hyvla i helgen.
Inte riktigt haft någon bra plan för inredningen i ena gästrummet men i lördags så ramlade poletten ner
Kristallklart va. Gjorde iaf en ram till sängen som gjorde att man fick lite mer inspiration.
Iväg till virkeshögen. Skulle egentligen ha köpt ek men hittade en askbit som jag vart mer förtjust i. hem och kanta, hyvla och göra plankan fin
klockan vart rätt så mycket så orkade inte måtta till innerhörn och ytter hörn så klämde helt enkelt dit den på stommen och måttade. Failproof
sedan lite kexning, limma och pressa
Och såhär ser det ut än så länge.
Där asken slutar kommer det en garderob med en hylla som kommer gå över sängen. Började lite med den med idag.
Gjorde även en förvaring till klädkammaren i veckan som är betsad och vaxad. Insidan är gjord av fanerad ek och lådorna från Ikea. Köpte 2 st matbord från blocket för 300kr som slipades och kapades till så klädde jag in möbeln med ek och gjorde dessutom en bänk som min fru kommer att ha som sminkbänk så man slipper ha allt det i drivor i badrummet. Nu skall bitarna bara betsas och vaxas.
Inte riktigt haft någon bra plan för inredningen i ena gästrummet men i lördags så ramlade poletten ner
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kristallklart va. Gjorde iaf en ram till sängen som gjorde att man fick lite mer inspiration.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Iväg till virkeshögen. Skulle egentligen ha köpt ek men hittade en askbit som jag vart mer förtjust i. hem och kanta, hyvla och göra plankan fin
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och såhär ser det ut än så länge.
Logga in
Skapa konto
Där asken slutar kommer det en garderob med en hylla som kommer gå över sängen. Började lite med den med idag.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Gjorde även en förvaring till klädkammaren i veckan som är betsad och vaxad. Insidan är gjord av fanerad ek och lådorna från Ikea. Köpte 2 st matbord från blocket för 300kr som slipades och kapades till så klädde jag in möbeln med ek och gjorde dessutom en bänk som min fru kommer att ha som sminkbänk så man slipper ha allt det i drivor i badrummet. Nu skall bitarna bara betsas och vaxas.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 268 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 268 inlägg
Jag har lagt golv för att kunna sätta en dörr för att plattsättaren vill veta var fodret inne på toan hamnar så att han kan sätta sockeln.
Fick sätta 10 mm småbitar mot väggen för att få mönstret att stämma från hallen. Om jag hade reglat upp väggen 8 mm förskjutet att det inte behövts. 😅
Golvet köpte vi för fem år sen…
Fick sätta 10 mm småbitar mot väggen för att få mönstret att stämma från hallen. Om jag hade reglat upp väggen 8 mm förskjutet att det inte behövts. 😅
Golvet köpte vi för fem år sen…
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Går mot strömmen? och är på väg att installera centraldammsugare efter 18 år 😏
Tyresö t&r för en Husky Flex med tillbehör igår, ett rörpaket i Tidaholm och en bra plan för eftermontering.
Centralenhet under trappan, ett uttag där och ett i näst sista trappsteget. Utblås genom väggen under trappan. Närapå mitt i huset så det ska räcka med 10 m slang.
Funderar på täckkanal för rören, mest för frugans skull 😉 och kikar på Julas paket för värmepump?
Tyresö t&r för en Husky Flex med tillbehör igår, ett rörpaket i Tidaholm och en bra plan för eftermontering.
Centralenhet under trappan, ett uttag där och ett i näst sista trappsteget. Utblås genom väggen under trappan. Närapå mitt i huset så det ska räcka med 10 m slang.
Funderar på täckkanal för rören, mest för frugans skull 😉 och kikar på Julas paket för värmepump?
Redigerat:
Valde bort det från början, tyvärr. Nu ligger hela systemet utvändigt, kort rördragning också, så om problem uppstår är det lättare att åtgärda jämfört med att bygga in?A atomlab skrev:
Men, om man planerar från början och kör flera uttag och sockelutsug så kommer man undan med kortare slang 😁
Sett den, verkligen bra! Min rördragning är för kort dock. Vill inte öppna upp väggarna, men vid nybyggnation känns den ganska given 👍🏻A ajn82 skrev: