4 367 247 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Har också gjort en insats åt grannskapet. Har lovat att göra en mediamöbel åt grannen. Nu när jag ändå hade en massa ek hemma och höll på så var det inte så stor grej.
Blum gör inte vara fantastiskta beslag. Även tillbehör är otroligt lätta att använda. Här görs brunnarna till gångjärnen i ett svep. Man markerar bara centrum från montageplattan i skåpet och sedan har jiggen färdig centrum.
Hittade en lämplig skiva att göra som front. Det kommer sedan bli 19mm ekfaner mellan varje skåp och på toppen samt botten för att rama in allt. Även en hylla i varje skåp. Men lär säkert uppgraderas till eklåda om jag har humöret uppe
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blum gör inte vara fantastiskta beslag. Även tillbehör är otroligt lätta att använda. Här görs brunnarna till gångjärnen i ett svep. Man markerar bara centrum från montageplattan i skåpet och sedan har jiggen färdig centrum.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hittade en lämplig skiva att göra som front. Det kommer sedan bli 19mm ekfaner mellan varje skåp och på toppen samt botten för att rama in allt. Även en hylla i varje skåp. Men lär säkert uppgraderas till eklåda om jag har humöret uppe
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Startat ett större källarprojekt och håller nu på rensa ur ett rum under en tillbyggnad som gjordes på 40-talet. Blev lite skrajsen när jag upptäckte att ena ytterhörnet mer eller mindre hängde i luften.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 211 inlägg
Min fru säger att jag måste avsluta alla påbörjade projekt innan jag börjar uppbyggnaden av det rivna gamla köket.
Så nu har jag påbörjat ett nytt projekt. Att avsluta påbörjade projekt.
Happy wife, happy life. 😬
Så nu har jag påbörjat ett nytt projekt. Att avsluta påbörjade projekt.
Happy wife, happy life. 😬
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 288 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 288 inlägg
Vicka på den och palla upp med en regelbit i taget.
Du fäster rep runt överdelen av skåpet och drar. Skåpet vickar upp en liten bit, du sticker in en planka eller regel. Vicka andra hållet, upprepa. Gör så tills du fått upp skåpet till första trappsteget. Då vickar du den lite snett så att den vrider sig framåt. Upprepa. Många små rörelser. Man bör vara minst två, gärna tre personer.
Det knepiga är att du vill inte stå där nere när om den vickar över. Öppnas källardörren inåt så det går att jobba från det hållet?
Du fäster rep runt överdelen av skåpet och drar. Skåpet vickar upp en liten bit, du sticker in en planka eller regel. Vicka andra hållet, upprepa. Gör så tills du fått upp skåpet till första trappsteget. Då vickar du den lite snett så att den vrider sig framåt. Upprepa. Många små rörelser. Man bör vara minst två, gärna tre personer.
Det knepiga är att du vill inte stå där nere när om den vickar över. Öppnas källardörren inåt så det går att jobba från det hållet?
Har fått upp den 2 steg, nu står den på andra steget och två pallbockar.tommib skrev:Vicka på den och palla upp med en regelbit i taget.
Dörren öppnas utåt så var tvungen till att få upp den lite så dörren kunde stängas igen.
Använde domkraft men den klarar inte att lyfta högre än såhär.
Vi var två personer men fick ge upp för den här gången. Vill kunna arbeta säkert. En vinst att skåpet är utanför huset bara 😬