richardtenggren richardtenggren skrev:
Plattan som står upp fick inte plats, på grund av dåliga hantverkare som tycker att LITE snett är också rakt…
Byt hantverkare.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
useless useless skrev:
Byt hantverkare.
Jag anlitar eller rekommenderar dem inte till någon, bättre att göra själv. Får glädjas av att det blev en riktig förlustaffär för dem. Att göra om hade kostat dem 350-450 kkr, men vi orkade inte dra ut på allt ett år till…
 
450 papp för att puta om ett par väggar?
 
A atomlab skrev:
450 papp för att puta om ett par väggar?
Det är Norrlandet-priser. Finns alltid något hockeyproffs som driver upp priserna.
 
richardtenggren
A atomlab skrev:
450 papp för att puta om ett par väggar?
Firman jag pratade med ville blästra hela källaren, sen tog de 850 kr/m2 för puts. Det pågår många källarrenoveringar i Gävle än, sedan Aug -21, så priserna är väl lite orimliga kanske.
 
Vilket rävspel och ocker! Då är det lättare att kapa lite plattor.
 
richardtenggren
A atomlab skrev:
Vilket rävspel och ocker! Då är det lättare att kapa lite plattor.
Minst sagt men det var för att göra om och göra rätt.
Nu är det lite psykiskt påfrestande att se resultatet när man kryper runt på knä 😂
Hade gärna betalt mer och fått det ordentligt gjort, men det var en UE som är enligt den firman vi anlitat skulle vara bra, men de jobbar inte ihop längre om jag säger så.
Hade nog överglänst denna ”murmästare” om jag gjort det själv också, men dryga 100 m vägg hade tagit en stund 😴
 
Medans målaren ockuperade 80% av huset så gick jag ett rum att ha fräsen och sågen i så har hunnit gjort lite lådor till en garderob. Det är roligt att göra. Men tanken att jag skall göra minst lika mycket till är inte så lockande.
 
  • Inomhus renovering, träpaneler staplade, skyddsplast, ej färdigmålade väggar, under konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trähyllor under konstruktion i verkstad, stegar och verktyg i bakgrunden. Obehandlat trämaterial, hantverk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 17 till
  • Laddar…
Det där blir väldigt snyggt, vad är det för material/träslag?
 
pjgb pjgb skrev:
Det där blir väldigt snyggt, vad är det för material/träslag?
Massiva eklådor i 15mm. Är fanerad mdf 6mm botten
 
  • Gilla
Kjell_G och 3 till
  • Laddar…
Fått på lite panel. Fick avbryta arbetet i förtid på grund av pågående mygginvasion.
 
  • Delvis renoverad vägg, isolering, vindskydd, träpanel, stege. Byggarbetsplats i skymningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Ledsen
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
höjde upp kyl och frys så det vart lättare att kunna städa under produkten är till tvättmaskiner men funkar bra för detta med

Ett köksskafferi med kylskåp, mikrovågsugn och hyllor, sett från en dörröppning. Kakelgolv syns framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
richardtenggren
F Fluxor skrev:
Fått på lite panel. Fick avbryta arbetet i förtid på grund av pågående mygginvasion.
Dom är ju helt sjukt intensiva här också 🤬
 
  • Arg
Fluxor
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Tror du har missat en sten 😉
Fick kolla när det hade regnat 😂
Tror jag fick med alla
 
  • En tegelvägg med röda tegelstenar och grå fog i översiktsvy.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fuktiga tegelstenar på en vägg, regndroppar synliga, grön vegetation nederst, kabel gående horisontellt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Inte mitt hus, men svärfars.
Hjälpt honom att montera en ny stolplykta. En kväll sprack hans ena ek och tog med sig den gamla lyktan i fallet.
Sedan passade vi på att skaffa en ny köksfläkt efter att den gamla gått sönder också.
Gatlykta tänd, höstlöv, grönt gräs, träd, rött hus, kvällstimma, lugn atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.