4 367 295 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jag vet inte. Men nu blir det så här. De är skruvade och limmade. Regnet kommer inte komma åt dem i slutändan i alla fall, och det hade blivit ett jäkla meck att passa in dem om väggarna var på plats.useless skrev:
På måndag kommer ovädret så jag försöker hinna få dit taket innan dess.
Jag hoppas att det blir bra ändå.
Precis så är det tänkt! 🙂F fribygg skrev:
Målar lite lockpanel till det sista på garaget för snart är all panel som behöver bytas bytt! 😊
Det roliga är att jag hela tiden har en gammal grannes pappas röst i bakhuvudet, "Tänk på daggen Patrik, tänk på daggen..."
Så nu är allt inflyttat i garaget och LLVP:n är satt på avfuktning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det roliga är att jag hela tiden har en gammal grannes pappas röst i bakhuvudet, "Tänk på daggen Patrik, tänk på daggen..."
Så nu är allt inflyttat i garaget och LLVP:n är satt på avfuktning.
Rakat golvet.
Tog bort gamla parketten och under satt halva linoleummattan kvar och luktade gammal lumpbod. Kommer att behöva spackla golvet rakt, diffar som mest 17mm mellan högsta och lägsta punkten och allt i rummet ville till mitten. Tydligen lyckades Skanska med detta i flera av husen i området när det byggdes -81, allt öppet och blött och allt golvspån för övervåningen fick ligga länge på några få reglar på mellanbjälklaget. Hade planer på att rikta detta nerifrån när jag ersatte bärande väggen med en balk men angränsande rummet har golvet rakspacklat och den hade då blivit konvext istället.
Logga in
Skapa konto
Tog bort gamla parketten och under satt halva linoleummattan kvar och luktade gammal lumpbod. Kommer att behöva spackla golvet rakt, diffar som mest 17mm mellan högsta och lägsta punkten och allt i rummet ville till mitten. Tydligen lyckades Skanska med detta i flera av husen i området när det byggdes -81, allt öppet och blött och allt golvspån för övervåningen fick ligga länge på några få reglar på mellanbjälklaget. Hade planer på att rikta detta nerifrån när jag ersatte bärande väggen med en balk men angränsande rummet har golvet rakspacklat och den hade då blivit konvext istället.
Redigerat:
Husägare
· Trelleborg
· 630 inlägg
Ja slät rakat ska det vara😂TeroM skrev:Rakat golvet.
[bild]
Tog bort gamla parketten och under satt halva linoleummattan kvar och luktade gammal lumpbod. Kommer att behöva spackla golvet takt, diffar som mest 17mm mellan högsta och lägsta punkten och allt i rummet ville till mitten. Tydligen lyckades Skanska med detta i flera av husen i området när det byggdes -81, allt öppet och blött och allt golvspån för övervåningen fick ligga länge på några få reglar på mellanbjälklaget. Hade planer på att rikta detta nerifrån när jag ersatte bärande väggen med en balk men angränsande rummet har golvet rakspacklat och den hade då blivit konvext istället.
Japp, fast det blev lite stubb kvar. Det andra rummet jag gjorde för en månad sen rakades med rakkniv (tapetskrapa) men detta rum fick maskinrakning istället med Rotex 150 och 40-papper. 3 timmar mot en dag i tid.Totte lille skrev:
Logga in
Skapa konto
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län