useless useless skrev:
Brukar man inte lägga spånskivorna efter att man rest stommen och vädertätat tak och väggar?
Båda delarna fungerar bra, "plattformsbygge" är rätt bekvämt till bodar/låga byggnader när man inte har ställning, det går ju att arbeta från stege på spånskivegolvet.

• Gilla
pjgb
  • Laddar…
useless useless skrev:
Brukar man inte lägga spånskivorna efter att man rest stommen och vädertätat tak och väggar?
Jag vet inte. Men nu blir det så här. De är skruvade och limmade. Regnet kommer inte komma åt dem i slutändan i alla fall, och det hade blivit ett jäkla meck att passa in dem om väggarna var på plats.
På måndag kommer ovädret så jag försöker hinna få dit taket innan dess.
Jag hoppas att det blir bra ändå.
F fribygg skrev:
Båda delarna fungerar bra, "plattformsbygge" är rätt bekvämt till bodar/låga byggnader när man inte har ställning, det går ju att arbeta från stege på spånskivegolvet.
Precis så är det tänkt! 🙂

• Gilla
useless och 1 till
  • Laddar…
Målar lite lockpanel till det sista på garaget för snart är all panel som behöver bytas bytt! 😊

Solnedgång, färgburk, ölflaska, pensel, träaltan, renoveringsprojekt utomhus, grönska, avslappnat arbetspaus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det roliga är att jag hela tiden har en gammal grannes pappas röst i bakhuvudet, "Tänk på daggen Patrik, tänk på daggen..."
Så nu är allt inflyttat i garaget och LLVP:n är satt på avfuktning.

• Gilla
Anderscurl och 3 till
  • Laddar…
Rakat golvet.

Ett tomt rum med smutsigt golv, fläkt, kompressor och elektriska kablar.
Skapa konto

Tog bort gamla parketten och under satt halva linoleummattan kvar och luktade gammal lumpbod. Kommer att behöva spackla golvet rakt, diffar som mest 17mm mellan högsta och lägsta punkten och allt i rummet ville till mitten. Tydligen lyckades Skanska med detta i flera av husen i området när det byggdes -81, allt öppet och blött och allt golvspån för övervåningen fick ligga länge på några få reglar på mellanbjälklaget. Hade planer på att rikta detta nerifrån när jag ersatte bärande väggen med en balk men angränsande rummet har golvet rakspacklat och den hade då blivit konvext istället.

Redigerat:
  • Gilla
Anderscurl och 2 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Rakat golvet.

[bild]

Tog bort gamla parketten och under satt halva linoleummattan kvar och luktade gammal lumpbod. Kommer att behöva spackla golvet takt, diffar som mest 17mm mellan högsta och lägsta punkten och allt i rummet ville till mitten. Tydligen lyckades Skanska med detta i flera av husen i området när det byggdes -81, allt öppet och blött och allt golvspån för övervåningen fick ligga länge på några få reglar på mellanbjälklaget. Hade planer på att rikta detta nerifrån när jag ersatte bärande väggen med en balk men angränsande rummet har golvet rakspacklat och den hade då blivit konvext istället.
Ja slät rakat ska det vara😂

• Haha
Ohchips
  • Laddar…
Totte lille Totte lille skrev:
Ja slät rakat ska det vara😂
Japp, fast det blev lite stubb kvar. Det andra rummet jag gjorde för en månad sen rakades med rakkniv (tapetskrapa) men detta rum fick maskinrakning istället med Rotex 150 och 40-papper. 3 timmar mot en dag i tid.

Renoveringsprojekt med verktyg, golvrestaurering, dammsugare, fläkt och ICA-kasse i tomt rum.
Skapa konto

• Gilla
atomlab och 4 till
  • Laddar…
Vad är det för byggfläkt/filter, någon hyrvariant?

J JonasJN skrev:
Vad är det för byggfläkt/filter, någon hyrvariant?
Pullman A600 som jag köpte några år sedan. Gör tillvaron mycket behagligare när det slipas och annat som producerar damm.

• Gilla
Kramla och 2 till
  • Laddar…
S
TeroM TeroM skrev:
Pullman A600 som jag köpte några år sedan. Gör tillvaron mycket behagligare när det slipas och annat som producerar damm.
Jag har en liknande. Jah skumlr ha köpt den till första renoveringsprojektet om jag visste vilken skillnad den gör.
Renovering pågår; plast, rör, tejp, byggplats i kök, maskiner, oordning.
Skapa konto

• Gilla
Ohchips och 2 till
  • Laddar…
Röd trähusfasad, soligt, stora fönster, skadad veranda, klar blå himmel, grön gräsmatta, byggnation eller renovering pågår.
Skapa konto

En av fyra gavlar klara. Nästa riven. Kort vätskepaus. Sen upp på taket igen.

• Gilla
Kramla och 7 till
  • Laddar…
Svettigt att kolla på när gubben arbetar, gäller att svalka sig…! ;)

Gammal grill (murgrill) som försvinner och ny yta för en plantering.

(Notera arbetströjjan)!

• Person arbetar med trädgårdsarbete, synlig i förgrund är ett glas med bubblig dryck. Kontrast mellan avkoppling och arbete.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
SusoDus och 8 till
  • Laddar…
E Elin Lindberg skrev:

(Notera arbetströjjan)!
Kämpa! Se till att drick ordentligt så känns det bättre sedan ;)

• Gilla
Pom86 och 2 till
  • Laddar…
E Elin Lindberg skrev:

(Notera arbetströjjan)!
var med i PM-listan som havererade pga. massaviseringarna som följde. Men har inte sett en tröja, när kom din?

Tokslut Tokslut skrev:
var med i PM-listan som havererade pga. massaviseringarna som följde. Men har inte sett en tröja, när kom din?
ca 2 månader sedan, typ…

• Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
R Robin Lindberg skrev:
ca 2 månader sedan, typ…
ok, tack! Kom den möjligtvis med Postnord? ;)

• Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.