S
Satt upp Bumlingen över köksbordet.
Matrum med träbord, stolar, svart lampa, fönster, inomhusväxt, mysig atmosfär, modernt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
dilemma och 9 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Det där ska jag också göra, men jag går vilse i fönsterdjungeln när jag ger mig ut på Google. Har du länk eller andra uppgifter på det där fönstret? Gillar verkligen att det är sidohängt.
Detta är det: https://www.nordiskafonster.se/oppn...bart-1-luft-kipp-dreh-aluminiumbeklatt-3-glas

Det är 9*8 med säkerhetsglas, köpte på Black Friday för 1.5 år sen så det var verkligen dags att det kom på plats...

Letade också länge efter inåtgående så det skulle fungera som utrymning i källaren, det var inte lätt att hitta 😵‍💫
 
  • Gilla
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
Träkonstruktion med blått tak i skymningen, möjlig paviljongbygge, natur och grusområde runt omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Återstår att räta upp väggarna innan taket åker på den lilla friggan.
Men imorgon kl 15 kommer regnet.
Vindskyddsduken får nog åka på innan dess.
F-n vad slut man är nu.
En vecka semester kvar, hoppas man hinner få upp målad lockläkt innan dess. Den ska ju målas också… och köpas…
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
[bild]

Återstår att räta upp väggarna innan taket åker på den lilla friggan.
Men imorgon kl 15 kommer regnet.
Vindskyddsduken får nog åka på innan dess.
F-n vad slut man är nu.
En vecka semester kvar, hoppas man hinner få upp målad lockläkt innan dess. Den ska ju målas också… och köpas…
Köp grundat (och mellanstruket). 😉
För rödfärgat skiljer det inte många kronor per meter där jag oftast handlar, Karl Hedin. 👍
 
  • Gilla
Kramla och 1 till
  • Laddar…
Det ska målas med Falu Rödfärg. Sådeså.
Huset också, om några år.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Det ska målas med Falu Rödfärg. Sådeså.
Huset också, om några år.
Jag betalar 5:-/m mer för rödgrundat än omålat.
Om jag räknat rätt nu kostar det mig 2,10:-/m att slippa måla själv om jag räknar av kostnaden för Falu Rödfärg, som just nu säljs till bra pris på flera ställen.
Ser det som ren vinst jag. 😎
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Jaha du köper panel grundad med rödfärg?
Tror inte jag får tag på det här.
Och det blir så lite, är ju ca 20 kvm bara.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Jaha du köper panel grundad med rödfärg?
Tror inte jag får tag på det här.
Och det blir så lite, är ju ca 20 kvm bara.
Karl Hedin har, men även Byggmax förr iaf.

Rödfärg är ju rätt tacksamt att måla med dock, men det är ingen favoritsysselsättning här. 😇
 
Byggarbetsplats i skogen med blå presenningsskydd, stege, träkonstruktion och omgivande grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fan vad det regnar.
Återanvänt gamla tryckta 24x32, eller vad de nu är, för att klämma fast vindduken.
Nu är utmaningen taket.
Hur monterar man det när det ska regna hela veckan?
Ska man krypa under presenningen eller fästa den ännu högre? (vet inte om det går, får dra en lina upp till boningshusets nock)

Någon med bra idéer?
 
  • Gilla
Oskick och 1 till
  • Laddar…
Sakta framåt mellan åskskurarna. Sätter plint och bärlinor varsefter, enklare än att försöka linjera och fixera allt på exakt plats så stolparna stämmer med räcket senare. Iaf för mig som glad amatör.

Kan man reklamera denna semester hos Greta månne? Regnar varje dag i 3v av 3 möjliga.
 
  • Trädäck under konstruktion utanför tegelhus med stolpar, reglar, grus och byggverktyg synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
M mattias1343 skrev:
Sakta framåt mellan åskskurarna. Sätter plint och bärlinor varsefter, enklare än att försöka linjera och fixera allt på exakt plats så stolparna stämmer med räcket senare. Iaf för mig som glad amatör.

Kan man reklamera denna semester hos Greta månne? Regnar varje dag i 3v av 3 möjliga.
Varför grusar du under trädäcket?
 
M mattias1343 skrev:
Sakta framåt mellan åskskurarna. Sätter plint och bärlinor varsefter, enklare än att försöka linjera och fixera allt på exakt plats så stolparna stämmer med räcket senare. Iaf för mig som glad amatör.

Kan man reklamera denna semester hos Greta månne? Regnar varje dag i 3v av 3 möjliga.
Bor du på Sämstkusten ?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Bor du på Sämstkusten ?
Värmland.
 
F fribygg skrev:
Varför grusar du under trädäcket?
Vill ha en ren och fin, lättskött yta med minimal växtlighet. Duken och gruset hindrar solen att nå gräset under så det dör av sig själv, slipper jag gräva bort det.

Gjorde så under altanen för 2 år sen och inget växer där, blandar även i myrpulver så jag ska slippa sådant. (Haft en del strul med myror genom åren.)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Rivit lite i hallen.

Lustigt att väldigt mycket av de gamla brädorna och till och med hålkärlslisterna till stor del består av vankant! Antar att det skulle vara billigt, billigt!

Vidare så hittade jag sex (ja, sex!) försvunna snabbtvingar! De har varit försvunna sedan jag flyttade hit för fyra år sedan 😂

För övrigt så är pärlsponten en variant jag aldrig sett tidigare. Varje bräda har en fräst 'pärla' i mitten, så det hela ser it som att det är väldigt smala brädor.
 
  • Slängd trä och metall, rivningsavfall på asfalt, olika storlekar, vissa målade, oorganiserad hög, renoveringsprojekt rester.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förfallet rum under renovering, exponerade träbjälkar, spillror på golvet, blandning av gammalt och nytt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt: Rivet rum, isolering, virke på marken, stegpall inuti, röd ladugård utanför, skymtar av grönt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.