Det tar sig. Men jäklar vad slut man blir i denna värme. Paus för dagen, på’t igen imorgon.

Anlaggning av stenläggning eller trädgårdsväg, skogsmiljö, verktyg, markarbete, grus, vibrationplatta, spadar, soligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Excel
Byggt en blomlåda av spillvirke
 
  • Trädgård, träkruka, yngre träd, stödpinne, grus, gröna blad, röd husfasad, fönster, sommardag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mexitegel och 35 till
  • Laddar…
Excel Excel skrev:
Byggt en blomlåda av spillvirke
Snygg, hur håller den ihop?
 
Excel
R Rikard_Sa skrev:
Snygg, hur håller den ihop?
Två lager av ihopskruvad råspont i botten och hålbsnd upptill.
 
  • Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
Äntligen klar med tillverkning och inpassning av mina hembyggda höljen till två av de tre konvektorerna, samt att "smyga" in dessa samt el/rördragningar i snickerierna i huset, åtminstone så gott det går.
Ett evinnerligt och tidsödande jobb med mätningar och justeringar för att vid behov enkelt ta bort höljena, de sitter med några få skruvar och tas ner med taklister och allt, som att plocka en bit ur ett pussel.

Alla har varit i drift sedan snart två veckor och funktionen är fantastiskt bra, de håller den temp jag sätter utan att ens gå kontinuerligt, i skrivande stund är det 30 grader ute, 22-23 grader i kåken och alla står stilla.

Konvektorn i salongen

Ljus matsal, träbord, vita stolar, gröna växter, AC-enhet, fönster, dämpad belysning, lugn atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och i allrummet innan möblerna hittade tillbaka

Tomt rum, träbjälkar, luftkonditionering, fönster, trägolv, vita väggar, inramade bilder, krukväxt, radiator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med möbler

Ett ljust vardagsrum med bjälktak, öppen spis, matplats, och trädäcksgolv. Dammsugarslang på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och en FLIR-bild

Värmekamera bild: takmonterad enhet, blått för kallt, visar 12,5°C, kontrast mot varmare omgivning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu återstå att färdigställa höljet till konvektorn på övervåningen.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 8 till
  • Laddar…
Lagt det mesta av taket färdigt, nu är det bara allt som ska skäras vid ränndalar och dylikt kvar😎
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 14 till
  • Laddar…
@
Ett enkelt och bra stöldskydd för cyklar. Har tagit bort en utav markstenarna. Har gjutit ner en rostfri båtöggla från Biltema. Tillsammans med ett bra ramcykellås och tillhörande vire så ökar stöldskyddet 👍
 
  • Metallring monterad i betongstenar, används antagligen för fastsättning eller förtöjning. Skuggor syns, soligt väder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två cyklar parkerade, en i turkos och en svart, med en låskedja fast i stolpe.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Greger_08 och 13 till
  • Laddar…
tommib
Ledsen att säga det men den där vajern går man igenom på ca 1 sekund med en batteridriven vinkelslip.
Hur vet jag det? Vi blev nästan av med en cykel på det sättet. Jag var som tur var vaken och tittade ut genom fönstret. Såg killen med vinkelslipen...

Snyggt gjutjobb dock.
 
  • Gilla
SvanteC och 1 till
  • Laddar…
RoTe
tommib tommib skrev:
Ledsen att säga det men den där vajern går man igenom på ca 1 sekund med en batteridriven vinkelslip.
Hur vet jag det? Vi blev nästan av med en cykel på det sättet. Jag var som tur var vaken och tittade ut genom fönstret. Såg killen med vinkelslipen...

Snyggt gjutjobb dock.
Jo så är det ju, mitt bygellås måste kapas två gånger men hur många sekunder extra tar det? Man är körd ändå.
 
Förhoppningsvis slipper du ev. spontan"stölder"😇
 
  • Gilla
TechChad och 2 till
  • Laddar…
@
tommib tommib skrev:
Ledsen att säga det men den där vajern går man igenom på ca 1 sekund med en batteridriven vinkelslip.
Hur vet jag det? Vi blev nästan av med en cykel på det sättet. Jag var som tur var vaken och tittade ut genom fönstret. Såg killen med vinkelslipen...

Snyggt gjutjobb dock.
Inget är helt säkert såklart. Men "förhoppningsvis" tar de grannens cyklar istället om de är lättare att sno 😇
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
Jo, tyvärr är det ju så man måste tänka
 
Det är som med ilska björnar i skogen, möter man en behöver man inte vara snabbare än björnen, bara snabbare än den långsammaste i gruppen.
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Icopal har reparerat mitt listtäckta papptak. - det bör klara 5-7 år till (idag 17 år gammalt). Visserligen inte vad just jag själv gjort idag - men det blev snyggt gjort.
 
  • Gilla
Ohchips
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Icopal har reparerat mitt listtäckta papptak. - det bör klara 5-7 år till (idag 17 år gammalt). Visserligen inte vad just jag själv gjort idag - men det blev snyggt gjort.
Pics or it didnt happen
 
  • Gilla
TechChad och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.