4 363 987 läst · 32 091 svar
4364k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Luft luft?mikethebik skrev:Försöker färdigställa mitt AC-projekt före midsommar, ett evinnerligt jobb med tillverkningen av egna höljen till konvektorerna, dessa är inkopplade sedan 1 vecka, svalt och skönt i huset.
Kunde aldrig tänka mig att det är så effektivt, hela huset kyls utan vidare av tre konvektorer som inte går kontnuerligt, slår av och på och håller kåken runt 22-23 grader och avfuktat😀
8 grader in från borrhålet.
Tog ett par bilder med värmekameran, inluften till konvektorn i salongen som sitter strax ovanför vikdörren ut:
[bild]
Och ut från konvektorn:
[bild]
Behövs ytterligare några timmar för att färdigställa, samt att jag fortfarande väntar på två kondenstråg.
När man ska fixa inför midsommarfesten och man har inte plats för sina långa träbitar..
Så bygger man ihop allt och gömmer bakom.
Hittade några kilar i ett annat hörn så det blir rakt och stadigt . Den som spar den har!
Glad midsommar på er alla! 🎉🍾
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så bygger man ihop allt och gömmer bakom.
Logga in
Skapa konto
Hittade några kilar i ett annat hörn så det blir rakt och stadigt . Den som spar den har!
Glad midsommar på er alla! 🎉🍾
Det vart ett jäkla kladdande. Speciellt när det var sådan variation på plattorna.
Men tillslut fick jag bukt på det. Det var 2 st plattor som jag tidigare hade haft som underlägg när jag åt lite grillad korv. Kan ju gissa vart dessa låg 😂
Hann även med att påbörja lite i det andra badrummet. Betydligt enklare med planslipade och kalibrerade plattor.
Men nu får det bli ett par dagar på landet och njuta av det fina vädret. Kanske slipar av och såpar kärnfurutrallen.
Logga in
Skapa konto
Men tillslut fick jag bukt på det. Det var 2 st plattor som jag tidigare hade haft som underlägg när jag åt lite grillad korv. Kan ju gissa vart dessa låg 😂
Logga in
Skapa konto
Hann även med att påbörja lite i det andra badrummet. Betydligt enklare med planslipade och kalibrerade plattor.
Logga in
Skapa konto
Men nu får det bli ett par dagar på landet och njuta av det fina vädret. Kanske slipar av och såpar kärnfurutrallen.
Efter att jag "fattade" varför det var svårt att få dom i nivå så sorterade jag upp alla i tjocka och tunna så vart det betydligt lättare. Gömde de ställen där det vart fogsprång under kommande kommod. Hörn och toalett så är inte speciellt mycket att justera. Blir dock kul att pigmentera fram egen färg på fogenDüsseldorff skrev:
Knackat bort dålig puts på sockeln, målat sidorna som var ok. Lagat det som var dåligt.
Ska erkänna att själva lagningen gjordes utav en vän.
Nu blir det vattna på i några dagar och vänta 2 veckor innan jag kan primea, grunda och slutstryka det sista.
Glad Midsommar och skål på er 🍻😀
Ska erkänna att själva lagningen gjordes utav en vän.
Nu blir det vattna på i några dagar och vänta 2 veckor innan jag kan primea, grunda och slutstryka det sista.
Glad Midsommar och skål på er 🍻😀