Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Snyggt delux! Är det marmor eller granitkeramik?
Tackar. Är några plattor jag skall flytta på nu när jag tänkt på det hela i soffan med en kall.

Är marmor och har hittat en bra klinga som inte ger splitter

• Kapmaskin med vattenkyld klinga skär genom grönt marmorskiva. Verktyg och byggmaterial synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dr Benz och 4 till
  • Laddar…
Vitt hus, svart tak, stege, byggnadsställning, grönt gräs, vita blommor, molnig himmel, ingen synlig person.
Skapa konto
Person på byggnadsställning vid vit husfasad, grått tak, grönt gräs, grå himmel, stege, trädgård.
Skapa konto
Gavel två i princip klar, ställning riven och flyttad till nästa sida. Ser ut som att vi kan hinna till midsommar för frugan är ledig nästa vecka.

• Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
Rensat avlopp, lidls batteridrivna avloppsrensare funkade klockrent, aldrig varit så enkelt och snabbt avklarat.

Sen har jag fått bort stubbjäveln som stört mig i 14 år. Så nu kan jag lägga markduk och beställa grus så vovven kan få en hundgård.

• En liten grävmaskin bredvid en hög med jord, i en grön omgivning, med en metallstaket i förgrunden.
    Skapa konto
  • Ouppbyggd grusväg, byggarbetsplats, grävmaskinspår, gräs, träd och hus i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
4774 och 10 till
  • Laddar…
Första gången jag använder sådana nivåpinnat. Första gången jag lägger plattor med för den delen. Men nivågrejorna var iaf smidiga. Lite negativ att det kommer upp fix mellan plattorna vid pinnarna men gick runt och lossare och tvättade så gott jag kunde mellan. Får säkert rensa lite med kniven med imorgon

Kapade först upp allt och la ut ett mönster som jag gillade. Markerade med nr och sedan var det bara att köra. Hade dessutom ett par extra plattor att varva med om måtten inte stämde. Är ju naturplattor så är ju skillnad på tjockleken. Betydligt mer ansträngande att göra på frihand kan jag tänka mig

• Renovering pågår, gröna kakelplattor läggs på golv, orange kakelkryss och avståndshållare, byggmaterial och verktyg syns.
    Skapa konto
  • Golvläggning pågår, gröna marmorliknande kakelplattor, distanser mellan plattorna, plastskydd på väggen, renoveringsarbete.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Dan_Johansson och 17 till
  • Laddar…
Kopplat in gasoltuben till det nya gasolbordet. Värmde en hel del.
Utomhusterrass på kvällen med eldstad, möbler, belysning och personer som kopplar av.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
En rörig duschhörna med sönderbruten vägg och golvlucka som avslöjar jord och rör.
Skapa konto
Påbörjade det andra projektet innan semestern idag.

• Gilla
landan81 och 2 till
  • Laddar…
Ursviken Ursviken skrev:
[bild]Påbörjade det andra projektet innan semestern idag.
Bajshål ala Indian style?

• Haha
Nilstyko och 3 till
  • Laddar…
Ursviken Ursviken skrev:
[bild]Påbörjade det andra projektet innan semestern idag.
Gillar din röda verktygslåda;)

• Haha
Kris1 och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Gillar din röda verktygslåda;)
Riktigt praktisk att släpa runt på tomten.

Fått klart nordsidan av huset, från stående lockpanel till liggande. 2 lager Falu vapen ljusgrå samt rivit ställning.
Skulle varit klar för 5 dagar sen men magsjuka kom in i huset och sonen hamnade på sjukhus.

• Ett hus med tegelfasad, träpanel på övervåning, fönster, skorsten, omgiven av grönska.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Ledsen
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Ställning riven på näst sista sidan och uppbyggd på sista sidan. Rivet lite murket panel och spikat upp ny. Till lokala plåtslagareriet i morgon bitti för att förebygga framtida rutten panel. Mycket färg att skrapa bort på denna sida dessvärre. Vit villa, grått tak, fönster, gräsmatta, trädgård, stege, molnig himmel.
Skapa konto
Renoveringsarbete på ett vitt hus med tegeltak, byggställningar, personer på veranda, nummer 16, grönska.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Sydsidan är rätt sliten efter 58 år.

Panelen är bara 15mm tjock. Vissa brädor spruckna hela vägen till toppen.

Imorgon ska jag handla material för att regla om väggen för liggande panel.

• Satellitparabol monterad på vägg med träpanel, träbjälkar i förgrunden under klar himmel.
    Skapa konto
  • Ett hus med tegelfasad och ställningar indikerar pågående renovering eller underhåll. Satellitantenn och träd synliga.
    Skapa konto
  • Gilla
Kjell_G och 3 till
  • Laddar…
Jag har fortsatt att härja med skorstenen. Först rev jag ut det gamla spjället under sotluckan.
Rektangulärt hål i vägg med kakel, skadad plats behöver reparation, blommiga dekorplattor, inomhus.
Skapa konto

Sedan tillverkade jag en dragplugg av en gammal plåtburk och ett vedträ. Passade perfekt i slangen. Men först skulle jag mäta och provdra. Pipan till kakelugnen gick bra, men i kökspipan var det stopp.
Det visade sig sitta kvar vad jag tror är ramen till ett äldre spjäll 25 cm ovanför sotluckan. Det blir till att öppna upp mer imorgon.
Öppning i bränd yta, möjlig skada eller hålighet, otydlig, närbild, oskarpt i kanterna.
Skapa konto

• Gilla
Ursviken
  • Laddar…
Fortsatte under förmiddagen. Rev för att komma åt det gamla spjället som jag fick plocka ut i bitar.
Renoveringsbehov av skadad kakelugn med trasig vägg och murstenar; ofärdigt arbete synligt, inomhusmiljö med träinnertak.
Skapa konto

Här ligger allt. Två trasiga spjäll, en sotlucka, tegel och herren vet vad. Allt murat med fyra olika sorters bruk och täckt med ett fint gråvitt damm.
Trädgård med tegelstenar, träslöjor, gräs, några krukor och skräp, soligt väder.
Skapa konto

Här syns några av verktygen samt min eminenta dragplugg av en kaffeburk, ett vedträ och lite spik och krok.

Byggmaterial och verktyg utspridda på gräs: tegelstenar, träplankor, såg, borrmaskin och annat byggavfall.
Skapa konto

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Försöker färdigställa mitt AC-projekt före midsommar, ett evinnerligt jobb med tillverkningen av egna höljen till konvektorerna, dessa är inkopplade sedan 1 vecka, svalt och skönt i huset.
Kunde aldrig tänka mig att det är så effektivt, hela huset kyls utan vidare av tre konvektorer som inte går kontnuerligt, slår av och på och håller kåken runt 22-23 grader och avfuktat😀
8 grader in från borrhålet.

Tog ett par bilder med värmekameran, inluften till konvektorn i salongen som sitter strax ovanför vikdörren ut:

Termometer visar 26,6°C inomhus. Digital display. Bakgrund suddig, möjligen ett tak eller vägg. Filter eller värmebildskameraeffekt använd.
Skapa konto

Och ut från konvektorn:

Termisk bild av värmeläckage runt luftkonditioneringsenhet i tak, som visar temperaturen 12,5°C.
Skapa konto

Behövs ytterligare några timmar för att färdigställa, samt att jag fortfarande väntar på två kondenstråg.

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.