4 418 260 läst · 32 267 svar
4418k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Duravit. Modellen görs egentligen bara för att vara på ben men gillar modellen stark så fick bli att modifiera det hela en del för att få det bli bänkmonteratrichardtenggren skrev:
Husägare
· Österslöv
· 348 inlägg
Vitt och rosa är inte riktigt min stil:
Så kladdade lite:
I slutet av alla störa projekt ligger väl nån önskan om att uppgradera till en kamin med lite mer modern energieffektivitet.... Och design
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så kladdade lite:
Logga in
Skapa konto
I slutet av alla störa projekt ligger väl nån önskan om att uppgradera till en kamin med lite mer modern energieffektivitet.... Och design
Renoverare
· Uppsala
· 1 835 inlägg
Bytt elementventil. Stolt som en tupp över att ha handlat helt rätt delar på första försöket, inte haft sönder något, fått allting tätt och spillt minimalt med vatten.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Trelleborg
· 636 inlägg
Kom på idag att röret i moccamastern ska vara genomskinligt
Då vi köpte en ny för att matcha köket
har ju gått en del liter genom de senaste 12 åren
Hällde avkalkningsmedel i röret för att jag tänkte ha den i uterummet
Då vi köpte en ny för att matcha köket
har ju gått en del liter genom de senaste 12 åren
Hällde avkalkningsmedel i röret för att jag tänkte ha den i uterummet
Redigerat:
Snickra ihop 2 lådor. Imorgon gör jag klart ett litet skydd så man vet att inte lägga saker där avloppet går ner. Vart rätt så slimm kan jag ändå tycka. Köpte lådor från Amazon och kan ärligt inte se någon större skillnad från Blum om man inte vill ha tip-on och bluemotion. Alltid mysigt med ny klinga och laminat.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Idag har jag funderat på om det är dax att byta eller laga fönstret men eftersom det inte försvunnit mer på nästan 50 år borde det gå att skjuta upp flera hundra år till utan problem.
Eller kan man inte tänka så?
Logga in
Skapa konto
Eller kan man inte tänka så?
Redigerat:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 252 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 252 inlägg
Rötskyddet från Teletec verkar undermåligt.mexitegel skrev:
Om du sparar glaset och gör ny karm och ny båge så räknas det som lagning.
En gång i tiden kunde jag fixa både karmbotten och bågar med en blå Bosch sticksåg, en handsåg och virke med rätt profil. Men några glasrutor spräcktes under inkörningenmexitegel skrev:
Rensat rent rören i tvättstugan från isoleringen från helvetet . Hade suttit där sedan 50:talet och innehöll allt man egentligen borde haft skyddsdräkt och gasmask på sig. Inte så trevligt men nöjd. För nu kan jag sätta ny isolering på
Bet i det sura äpplet och började med ventilationen. Och vilket mörker. Kånka upp allt och måtta och kapa till. Ner med grejorna igen för att dra på ett lager 19mm armaflex. Sedan upp med allt igen över taket och och ner i en taklucka där jag max fick ner 3m isolerad 125 rör 160 och 200 var maxlängden 2m med ett lager isolering. Självklart allt i olika sektioner för man låser in sig själv tillslut och får inte in grejorna. När allt sedan är monterat så drog jag på ytterligare ett lager armaflex. Är nätt och jämt att man kan sitta upprätt i nocken så fick åla sig över rören tillslut. Som grädde på moset så låg dessutom solen på så det var varmt och skönt.
Här är kylbatteriet som har 315mm ingångar. Men det får isoleras imorgon och med enbart ett lager då det redan har ett mellanlager inbyggt i sig. Och glömde nästan. Ångrade mig redan innan att jag inte sög upp sågspånet när taket var öppet. Ännu mer nu när jag krälade omkring i sågspån blandat med gammal glasull som kliar något jövliskt på kvällarna innan man får ta sig en kall dusch.
Här är kylbatteriet som har 315mm ingångar. Men det får isoleras imorgon och med enbart ett lager då det redan har ett mellanlager inbyggt i sig. Och glömde nästan. Ångrade mig redan innan att jag inte sög upp sågspånet när taket var öppet. Ännu mer nu när jag krälade omkring i sågspån blandat med gammal glasull som kliar något jövliskt på kvällarna innan man får ta sig en kall dusch.
Redigerat: