4 427 925 läst · 32 295 svar
4428k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 728 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 728 inlägg
Fast är Farbror Barbro här idag?F Fluxor skrev:
Med rådande inflation?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dennis Brunby verkar dock gå som tåget!
https://www.allabolag.se/5564104262/dennis-brunbys-hifi-ab
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 728 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 728 inlägg
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 775 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 775 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Tur att grabbarna från Marko & Irma inte besiktigar det där, då hade det nog bara återstått rivningF Fluxor skrev:
(Tydligen så var den ena ”besiktningsmannen” arbetsledare för köksmontage och den andra operativ chef på samma firma som byggde huset)
Jag har kopplat in tre vattenradiatorer på övervåningen. Första gången jag jobbade med rör, det var både roligt och blev tätt, Riktigt nöjd.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Var nere i krypgrunden och kollade efter det varit totalt skyfall senaste dagarna.
Inser att jag får nog gräva lite i vår . Det är nog en spricka i muren av vad jag kan se så endera blir den icke lutande marken vid grundmuren för mättad eller så har rören för takavvattningen gått isär i marken precis där och lyckas leta sig in istället för att gå vidare till dagvattenbrunnen.
Inga direkta mängder så det får torka upp med hjälp av avfuktaren som redan finns där nere.
Gräva upp, kolla läget, laga sprickan, ny kallasfalt och samtidigt gräva ner sig och titta på hur dräneringen ser ut precis där. Sen ska det byggas stor altan där ovanför så kommer inte få samma regnmängd i framtiden.
Grundmuren fortsätter förbi så det är inte ett hörn som man kan tro på bilden.
Inser att jag får nog gräva lite i vår . Det är nog en spricka i muren av vad jag kan se så endera blir den icke lutande marken vid grundmuren för mättad eller så har rören för takavvattningen gått isär i marken precis där och lyckas leta sig in istället för att gå vidare till dagvattenbrunnen.
Inga direkta mängder så det får torka upp med hjälp av avfuktaren som redan finns där nere.
Gräva upp, kolla läget, laga sprickan, ny kallasfalt och samtidigt gräva ner sig och titta på hur dräneringen ser ut precis där. Sen ska det byggas stor altan där ovanför så kommer inte få samma regnmängd i framtiden.
Grundmuren fortsätter förbi så det är inte ett hörn som man kan tro på bilden.
Logga in
Skapa konto
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 255 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 255 inlägg
Elektrikern har sportlov så jag får göra hans jobb…
Eller, han var sjuk två dagar innan ledigheten när han egentligen skulle jobba hemma hos oss. Aja, världens långsammaste köksmontage fortsätter…
Eller, han var sjuk två dagar innan ledigheten när han egentligen skulle jobba hemma hos oss. Aja, världens långsammaste köksmontage fortsätter…
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto