4 433 747 läst · 32 308 svar
4434k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Förra veckan ägnades åt att bygga påbyggnader till pax-garderober. Gillestugan får agera förvaringsplats så länge.
Efter att ha klurat några dagar var det dax för provmontering idag för att kunna bestämma de sista (?) detaljerna med estetiska rådet…
I huvudsak står det mellan att ha dörrluckor överst eller inte och hur vi bäst ska få till snygg montering av en belysningslist överst i ”originalgarderoben”. Funderar på att sätta en lite bredare list som döljer .
Det ska bli inbyggd lösning men ändå möjligt att återställa rummet för annan användning än walk in closet utan att förhoppningsvis behöva tapetsera om. Det kräver viss finess i figursågandet för att täcksidorna inte ska glipa mot de skeva väggarna.
Svärfar frågade efter tidsplan häromdagen. Han fick bara mummel som svar .
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Efter att ha klurat några dagar var det dax för provmontering idag för att kunna bestämma de sista (?) detaljerna med estetiska rådet…
Logga in
Skapa konto
I huvudsak står det mellan att ha dörrluckor överst eller inte och hur vi bäst ska få till snygg montering av en belysningslist överst i ”originalgarderoben”. Funderar på att sätta en lite bredare list som döljer .
Det ska bli inbyggd lösning men ändå möjligt att återställa rummet för annan användning än walk in closet utan att förhoppningsvis behöva tapetsera om. Det kräver viss finess i figursågandet för att täcksidorna inte ska glipa mot de skeva väggarna.
Logga in
Skapa konto
Svärfar frågade efter tidsplan häromdagen. Han fick bara mummel som svar .
Ska bygga ett utsug i garaget och behövde en filterbox och funderade lite över hur jag skulle bygga den lättast.
Köpte efter lite funderande en aluminiumlåda på Biltema:
Slaktades direkt när jag kom hem:
Lite kapade, borrande och svetsade så är den nu klar så när som en hel filtermatta:
Så här ser den ut inuti:
Det gamla locket är nu en botten som lätt går att skruva bort om man behöver rengöra inuti boxen:
Filterarenan är nu ca 6ggr större än Ø125mm som anslutningen är eller ca 3,6ggr större än Ø160mm som fläkten är.
Köpte efter lite funderande en aluminiumlåda på Biltema:
Logga in
Skapa konto
Slaktades direkt när jag kom hem:
Logga in
Skapa konto
Lite kapade, borrande och svetsade så är den nu klar så när som en hel filtermatta:
Logga in
Skapa konto
Så här ser den ut inuti:
Logga in
Skapa konto
Det gamla locket är nu en botten som lätt går att skruva bort om man behöver rengöra inuti boxen:
Logga in
Skapa konto
Filterarenan är nu ca 6ggr större än Ø125mm som anslutningen är eller ca 3,6ggr större än Ø160mm som fläkten är.
Husägare
· Österslöv
· 348 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 268 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 268 inlägg
Fick ihop merparten utav varm och kallvatten centralen idag. Behöver köpa lite proppar för de för som ännu inte är påkopplade sedan kan jag släppa på vattnet och bli av med Gardena slangen i källaren.
Vart även en liten sockel gjutning som får fortsätta imorgon.
Vart även en liten sockel gjutning som får fortsätta imorgon.
Det är en magnetventil där själva spolen är bortplockad. Tex
https://www.rskdatabasen.se/kategor...stangning/magnetventiler/ev220b15b-4894287-22
https://www.rskdatabasen.se/kategor...stangning/magnetventiler/ev220b15b-4894287-22
Precis. Magnetventil för att styra bevattningen på tomten.Demmpa skrev:
Det är därför det är 28mm rör dit för att ha bra flöde ut till pop-up apparaterna. När jag testkörde med slangen så var det knappt att dom orkade komma upp ur marken
Redigerat:
Frysen gick sönder, så jag hoppade på Facebook grupperna och findit.fi och idag kom jag hem med denna sak som ersättare, så vi inte behöver stressa med ersättningen till köket. Rosenlew, såpass gammal den är gjord i Finland. Köpte av ett äldre par som rensade ut sitt stora hus.
R12 = Freon. Den är gammal, men kommer säkert hålla 30 år till. Olikt den moderna frysen som nätt o jämt blev 9.5 år innan kompressorn skar ihop. Inte ett helt onödigt köp tycker jag, vi har funderat ändå på en frysbox som kan stå i förrådet som inte är uppvärmt. Denna klarar det.
R12 = Freon. Den är gammal, men kommer säkert hålla 30 år till. Olikt den moderna frysen som nätt o jämt blev 9.5 år innan kompressorn skar ihop. Inte ett helt onödigt köp tycker jag, vi har funderat ändå på en frysbox som kan stå i förrådet som inte är uppvärmt. Denna klarar det.