Nya bänkskivor monterade i köket.

• Modernt kök med vita skåp, diskbänk, mikrovågsugn och kaffemaskin. Ljus och ren inredningsstil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Satt in glas i överljuset. Tog lite längre tid än planerat då jag råkade slå hammaren i två rutor....

Ett vitt fönster högt på en vägg med mönstrad tapet, behöver underhåll, inomhus.
Skapa konto

• Gilla
  • Ledsen
  • Wow
  • Haha
dilemma och 15 till
  • Laddar…
Pressade alla kopplingar och isolerade lite rör ikväll innan På spåret... (y)

Man tar selfie, håller i ölflaska, sitter på golvet, rörledningar i bakgrunden, källarutrymme.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Jag uppbringade all tillgänglig viljestyrka och tvingade mig att byta ett fönster. Inga större ovationer.

Tyvärr visade det sig att hålet i väggen är två centimeter för högt upp.

Med ens försvann den lilla entusiasmen som letat sig tillbaka. :mad:

Funderar nu på bästa sätt att sänka hålet två centimeter. Tigersåg ligger bra till...

• Ett rum med tapetserade väggar och ett stort fönsteröppning täckt av isoleringsmaterial, ovanför en radiator.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Tömt vårt blivande walk-in förråd så att taket kan målas, så att vi kan få in lite av sakerna i resten av rummet så vi kan komma vidare där...
Upplyst, tom hörna av ett rum med träklätt tak och OSB-skivor på väggarna, arbetslampa på golvet.
Skapa konto

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Rev ned tjocka masonitskivor. Ska bli gips och sen kakel.
Bänkskivorna sist.

Ni kan ju bara gissa varför.

• Renoverat kök, öppna skåp, demonterade apparater, oavslutat arbete, tomma väggar, saknade bänkskivor.
    Skapa konto
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Ovanför vår trapp finns en liten avsats där vi fortfarande har lite tillfälliga lådor med sovsäckar, flytvästar, vadarbyxor och liknande. Saker vi vill komma åt ofta -vi är flugfiskare och scouter- men inte vill förvara i förrådet med risk för möss.

Men det är en liten pärs att komma åt lådorna, särskilt som flera i familjen bara är typ 166 cm...

Så nu har jag börjat projektet att skapa en liten stege/trappa som skall hänga vid sidan av och vara lätt att häkta fast på krokar eller liknande upphängning.
Började med Pythagoras för att få till vinklar och hypotenusa men jag övergick till att gå på ögonmått och kapa lite här och lite där ett par mm åt gången. Nu är vinklar och längder klara och i veckan skall jag kapa till tre steg och sedan slipa och snygga till. Tanken är att hänga stegen innanför räcket med ett par krokar mitt på stegen.
Stegen på bilden är en "dummy" för att testa lite...

Trappa med verktygslåda, målningar på väggen, klädhängare under loft, inomhusmiljö, heminredning.
Skapa konto

• Gilla
Yaax och 3 till
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
Ovanför vår trapp finns en liten avsats där vi fortfarande har lite tillfälliga lådor med sovsäckar, flytvästar, vadarbyxor och liknande. Saker vi vill komma åt ofta -vi är flugfiskare och scouter- men inte vill förvara i förrådet med risk för möss.

Men det är en liten pärs att komma åt lådorna, särskilt som flera i familjen bara är typ 166 cm...

Så nu har jag börjat projektet att skapa en liten stege/trappa som skall hänga vid sidan av och vara lätt att häkta fast på krokar eller liknande upphängning.
Började med Pythagoras för att få till vinklar och hypotenusa men jag övergick till att gå på ögonmått och kapa lite här och lite där ett par mm åt gången. Nu är vinklar och längder klara och i veckan skall jag kapa till tre steg och sedan slipa och snygga till. Tanken är att hänga stegen innanför räcket med ett par krokar mitt på stegen.
Stegen på bilden är en "dummy" för att testa lite...

[bild]
Se även till att du kommer på nått smart för sidostöd så att stegen inte glider i sidled då ni står längst upp.
Typ två små klossar på väggen i lämplig färg som man ställer stegen mellan och hindrar att den glider.

• Gilla
Fario
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Se även till att du kommer på nått smart för sidostöd så att stegen inte glider i sidled då ni står längst upp.
Typ två små klossar på väggen i lämplig färg som man ställer stegen mellan och hindrar att den glider.
Jag har lite idéer om detta. Just nu lutar det (fniss) åt något i denna stil. Säkrar både i sidled och bakåt.
Tänker mig en rundstav i två hållare på väggen

Enkel skiss på papper som visar en kurvig pil med struktur, troligen träningsritning eller idéskiss.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Inte jag, men maken har fått ett plötsligt ryck och börjat såga till golvlister. :heart:[bild]
Jag tycker att det blev bra och är nästan benägen att säga att vi inte ska måla dem. ;) (den står bara där för att vänja sig, det kan vara stor omställning för lister som legat bakom soffan i ett år att komma fram i ljuset.)

Min ovilja att måla beror på att jag håller på att måla en massa pärlspont till det andra huset och behandlar huset vi bor i rätt styvmoderligt:rofl: men det blir nog ännu bättre om vi målar golvfodret också. Med den takt det här rummet har framskridit i behöver jag dock inte göra det förrän i oktober eller så.:cool:

Edit: det är inte en synvilla, det är en glipa i golvet. Tog bort två garderober och en vägg för ett antal år sedan... Det var så det började.:crysmile: När vi säljer får vi lägga in en riktigt stor matta i rummet. Kom ihåg att titta under mattorna när ni går på visning.
Jiji Jiji skrev:
Inte jag, men maken har fått ett plötsligt ryck och börjat såga till golvlister. :heart:[bild]
Jag tycker att det blev bra och är nästan benägen att säga att vi inte ska måla dem. ;) (den står bara där för att vänja sig, det kan vara stor omställning för lister som legat bakom soffan i ett år att komma fram i ljuset.)

Min ovilja att måla beror på att jag håller på att måla en massa pärlspont till det andra huset och behandlar huset vi bor i rätt styvmoderligt:rofl: men det blir nog ännu bättre om vi målar golvfodret också. Med den takt det här rummet har framskridit i behöver jag dock inte göra det förrän i oktober eller så.:cool:
Jag målade sockeln ändå... Blå dörr och vägg, med synliga dörrhandtag och golvlist, inomhus, delvis synligt trägolv.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Appendix och 2 till
  • Laddar…
vcx
Var borta hos lokala sågen och hämtade lite mer panel till garaget. Det går åt rätt håll, även om det inte går fort.. :)
Byggarbetsplats, halvfärdigt trähus, gult fordon, grå himmel, lerig mark, byggmaterial, stödstolpar, skogsbakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Hur ser dessa träd ut, som det blir bräder av.
Är de fullproppade med rödfärg?

Blodsoppen
H Hybro skrev:
Hur ser dessa träd ut, som det blir bräder av.
Är de fullproppade med rödfärg?
Kan det inte vara blodbok, eller rödgran?

• Haha
vcx
  • Laddar…
Garanterat rysk gran! Rikligt vattnad med Borsjtj sen planteringen ger en kraftig genomfärgning ända in i märgen.

• Haha
  • Gilla
vcx och 4 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Garanterat rysk gran! Rikligt vattnad med Borsjtj sen planteringen ger en kraftig genomfärgning ända in i märgen.
Ser mer ut som kommuniströd sovjetisk arbetargran. Förstorar man fotot riktigt noga kan man se små gulaktiga kvistar i form av hammaren och skäran.

• Gilla
  • Haha
vcx och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.