H Hybro skrev:
Hur ser dessa träd ut, som det blir bräder av.
Är de fullproppade med rödfärg?
Haha, nix, dessvärre behöver dom målas som allting annat. Det brukar jag dock överlåta till min far, så han har något att göra när han kommer på besök... :)
 
  • Gilla
Bono_R och 1 till
  • Laddar…
Bytt en gammal Pax mot en Östberg.

Vid provkörning kan väl sägas att det är lite skillnad. Paxen kanske ligger på 100 m³ per timme. Östberg uppger drygt 60 liter per sekund...

Bild på montaget blir det inte i nuläget, det är alldeles för amatörmässigt och ofärdigt... :seenoevil:
 
  • Arg
  • Gilla
JSten och 1 till
  • Laddar…
Rivit ur två tredjedels kök.

Renovering pågår i kök, person böjd över verktyg, rörigt, skåpluckor saknas, väggfläckar, ljus kylskåp, golvbrädor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har VW Lupo som transportbil:

En person läser i en blå bil med öppen baklucka och oskarpa objekt lastade. Otydlig, suddig bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Spisen gick in, imorgon kör vi kyl och frys.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
S
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Då jag för första gången pressade lite presskopplingar för en tid sedan så tänkte jag att jag får provtrycka idag.
Alla presskopplingar var täta MEN två klämringskopplingar läckte...
En verkade tät men det kom en droppe lite då och dåoch efter att ha putsat av ytorna blev den tät.
Den andra drog jag gång på gång och testade massa saker tills jag till slut tog loss den. Fattar inte hur jag lyckats göra denna skada.

Närbild på en brun yta med sprickor och en liten insekt, möjligtvis en myra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Får fixa en ny koppling i morgon så blir nog det bra också... (y)
 
  • Gilla
  • Wow
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
Köket helt urrivet. Kyl och frys bortkörda i Lupon.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Imorgon kan du visa bilder i den här tråden:
[länk]

;)
Inlägg med bild finns nu i tråden.
 
  • Älska
  • Haha
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Fönstret på plats.

Ett jäkla helvete. Ser ut som kriget efter nyttjandet av motorsågen. Fasaden lutar, och fönstret med den...
 
  • Fönsterinstallation i ett rum under renovering med synlig isolering och gammal tapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Kopplat in köksfläkten. Varför är inte dekorationen som ska täcka röret gjord för att räcka ända upp till taket? :thinking:


[bild]
Varför är inte köksskåpen gjorda för att räcka ända upp till taket @useless?
 
  • Ledsen
  • Haha
useless och 1 till
  • Laddar…
Smart: köpa en stor hink färg på Jula när det var rea i höstas.
Mindre smart: ställa hinken så den fryser.
Osis: färgen har separerat.
Träpaneler med några vita, ojämnt applicerade, fläckar av färg eller spackel, tagna i ett snett perspektiv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bara sis: verkar funka att stryka ut ändå.

Första lagret i gåinförrådets tak målat.
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Varför är inte köksskåpen gjorda för att räcka ända upp till taket @useless?
Jag provade att sätta en till rad med skåp ovanpå, men det godkändes inte. Tydligen uppfylldes inte tillgänglighetskraven.
Jag tänkte man kunde ha en sån där bibliotekstege på räls, men det blir nog nästnästnästnästa projekt...
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Såg en saxlyft på marketplace här i stan annars ;)
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Skulle vara perfekt. Med en lös skiva kan man ha den som köksö när man inte behöver komma åt finporslinet.
 
  • Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
En glittrig vinterdag igår, och vad passar bättre då än att ta itu med sotning?
Ser att det blivit lite tjärbildning, men det blir att elda lite galvade bitar och se ifall det släpper lättare vid kommande vintriga och soliga sotdag:cool:
Sotlucka öppen på tegelskorsten, vinterlandskap med snö, träd och blå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Norrhultarn fick sig en genomgång också, som för övrigt använts flitigt i år av okänd anledning.
En trasig gjutjärnsspis med avtagen ring och synlig brännkammare. Slitage och rost syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och inte glömmer jag att sota även i vedluckan under spisen heller.
Insidan av en tom, mörk, smutsig metallstruktur med öppen dörr, sannolikt en ugn eller eldstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kakelugnen fick sig också självklart en genomkörare. Men kan nämna att när jag köpte sotverktygen så blev de inte helt monterade pga tidsbrist hos säljaren. Krejset på skaftet hade ändå monterats och det var bara att använda. Trodde jag ja! Detta grejs fastnade uppe i delningen på rökgången och efter otaliga försök så blev det till att kontakta sotaren som sålde produkterna. Han erbjöd sig att komma hem och försöka ta fatt på denna del, men utan att lyckas och sade att det var ingen större fara ändå. Själv var jag inte hemma då, så det fick vänta till jag skulle göra nya försök. Men nu när detta försök efter sotningen var utförd så, var är krejset? Borta? Troligtvis så fick sotarn iväg det på annat osynligt ställe.
Insida av skorsten med sot- och tjärbeläggningar, potentiell brandrisk, behöver rengöras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nåväl det får bli ett ärende vid kommande ugnsrenovering kan jag tro.
Fredriksbergarn rensades även den i solskenet.
Gammal gjutjärnsspis, märkt "Friedrichsberg", öppna luckor, antik, på cirkulär plattform, bredvid en träspann.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
Mikael_L
Noramasen Noramasen skrev:
Ser att det blivit lite tjärbildning, men det blir att elda lite galvade bitar och se ifall det släpper lättare vid kommande vintriga och soliga sotda
Hmm, det där får du gärna förklara lite mer! :thinking:
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.