richardtenggren
F Fluxor skrev:
Du har givetvis kollat, men hur trångt blir det i överkant i skåpet med vattenkopplingarna när hon är på plats?
Jo jag vet, tanken slog mig idag, men ska inte vara några problem, men det blir väl lite pilligt :D

Skickade i lite tätningslister i fönstren, det har ju varit sånt tjat om det ska göras :D.

Ett inlägg i kaminen som vanligt och nu går det ju fasen inte att vara inomhus längre :crysmile::crysmile::crysmile:

Nästan 30 grader. Puh!

Transparent termometer på trät underlag, grader Celsius, lodrät position, skugga till höger, oskarp närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
S
mexitegel mexitegel skrev:
Skickade i lite tätningslister i fönstren, det har ju varit sånt tjat om det ska göras :D.

Ett inlägg i kaminen som vanligt och nu går det ju fasen inte att vara inomhus längre :crysmile::crysmile::crysmile:

Nästan 30 grader. Puh!

[bild]
Öppna fönstret. :geek:

• Haha
mexitegel
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Öppna fönstret. :geek:
Kråkorna måste ju få lite värme de med då det är så här kallt

[bild]
Justerat termometern till önskad innomhustempratur?

Jag började dagen med att gå ut med värmepistolen och tina upp min inkommande vattenledning, som går en liten bit i luften sedan jag grävde för avloppsbytet för... några år sedan. Det är lite ruggigt i Huddinge idag!

• Haha
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
En beige vägg med en grön fönsterlucka, strukturerade pelare och en skada på väggen.
Skapa konto

Inget gjort själv, men Hacke ville påminna om att det är vinter och kallt. ”Dags att mata mig”
Vilket vi inte gjort alls denna vinter. Småfåglarna har sökt sig andra ”restauranger” men Hacke vill ha talgbollar! Köpt och satt ut nu och hoppas herrn blir nöjd

• Gilla
  • Haha
  • Älska
AndersPS och 7 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Justerat termometern till önskad innomhustempratur?
Du menar att det blir varmt om man bara inbillar sig tillräckligt mycket? :D. Nej, det är som synes en äkta SJ-termometer (oklart om den är stulen eller ärligt förvärvad) så jag förväntar mig att den är provad och kalibrerad enligt gällande regelverk som sig bör.

Hursomhelst så fick jag utrymma då jag svettades som en gris.

Några fönster öppnas inte för att värma fåglar! Det räcker att de ständigt knycker fettfatet under grillen och svinar ner altanen så fort man är lite ouppmärksam. Otack är världens lön och därmed basta.

Du menar att det blir varmt om man bara inbillar sig tillräckligt mycket? :D. Nej, det är som synes en äkta SJ-termometer (oklart om den är stulen eller ärligt förvärvad) så jag förväntar mig att den är provad och kalibrerad enligt gällande regelverk som sig bör.

Hursomhelst så fick jag utrymma då jag svettades som en gris.

Några fönster öppnas inte för att värma fåglar! Det räcker att de ständigt knycker fettfatet under grillen och svinar ner altanen så fort man är lite ouppmärksam. Otack är världens lön och därmed basta.
”Otack är världens lön…” och därmed bastu?

• Gilla
  • Haha
nochl och 2 till
  • Laddar…
Tänkte på det när jag skrev men så tänkte jag undvika Göteborgshumorn för en gångs skull :crysmile:.

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Spacklade gips och började med fönsterfodren.
Nyinstallerat fönster i träpanelat rum med byggverktyg och arbetsbänk, oavslutad inredning, renovering pågår.
Skapa konto

Träpanel och fönsterkarm inomhus med spår efter tejp eller klister, ofärdig eller reparerad yta.
Skapa konto

• Gilla
Lintto1 och 9 till
  • Laddar…
Ny el och eluttag samt ny Grundfos pump till nivåbrunnen ut till infiltrationen!

• En brunn med vatten, kabel, flottörskontakt för nivåreglering och svart slang.
    Skapa konto
  • Gilla
Nilstyko och 4 till
  • Laddar…
Elektrisk fördelningstavla med säkringar och energimätare som visar strömförbrukning i kilowattimmar.
Skapa konto

Fått installerat en elmätare som bara mäter säkeringarna till de tre luftvärmepumparba jag har för att kunna spåra (den totala iaf) förbrukningen på dem enklare.

• Gilla
jockeping och 4 till
  • Laddar…
Panelat gaveln på carporten i ~20 minusgrader. Lite för kallt.
Röd byggnad med öppen garageport, delvis parkerad bil, snöslunga i snölandskap, träd, vinterdag.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
AndersPS och 8 till
  • Laddar…
S scim skrev:
Panelat gaveln på carporten i ~20 minusgrader. Lite för kallt.
[bild]
Då behövde du värma spiken, antar jag? :thinking::D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.