4 356 590 läst · 32 057 svar
4357k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jobbar hemma idag så jag passade på att slutföra strålningsskyddet och vedlåren inför morgondagens bastuinvigning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Jag tror inte det är nödvändigt, jag vill bara få bort stagen då det känns bättre om upplagsytan blir något större. Troligen så shimsar de upp mellan stagen om man har dessa kvar.Ramnemark skrev:
Men då vi ska montera en täcksida mellan stomme och bänkskiva så kan jag passa på att fälla in eller helt enkelt ta bort stålstagen.
Jag tror jag förkastar min ursprungsplan då det skulle stjäla utrymme från lådbelysning osv.
För skarvning av bänkskivan var det ett krav, och inget sten-gubbarna fixar . Annars ska skivan skarvas mellan två skåp, men de passar inte med vask, diskmaskin och spishäll för ossrichardtenggren skrev:Jag tror inte det är nödvändigt, jag vill bara få bort stagen då det känns bättre om upplagsytan blir något större. Troligen så shimsar de upp mellan stagen om man har dessa kvar.
Men då vi ska montera en täcksida mellan stomme och bänkskiva så kan jag passa på att fälla in eller helt enkelt ta bort stålstagen.
Jag tror jag förkastar min ursprungsplan då det skulle stjäla utrymme från lådbelysning osv.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Trelleborg
· 629 inlägg
Oljat en tillfällig bänkskiva för ett tillfälligt kök
Och startat golvvärmen efter ett samtal med cementa igår
Det skulle inte vara några problem om jag kunde leva med lite små sprickor
Och startat golvvärmen efter ett samtal med cementa igår
Det skulle inte vara några problem om jag kunde leva med lite små sprickor
Inte något med huset direkt, men väl utanför huset.
Blev en julgran av lite armeringsjärn som låg och skrotade, blir klar nu till den 2:a advent och kan återanvändas många år framöver.
Blev en julgran av lite armeringsjärn som låg och skrotade, blir klar nu till den 2:a advent och kan återanvändas många år framöver.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Gipsat klart mer eller mindre hela nya delen. 114kvm. Dock ett jäkla sätt att börja gipsa på med tanke på att jag aldrig gipsat tidigare. Infällda spår för gardin och belysningsskenor är det som går kors och tvärs.
Förberedde för att göra klart salning och foder runt altandörren som byttes i somras.
Gamla salningen i fönstret var skruvad dolt under ditlimmad bit, när väl skruvhålen var framme gick det lätt att få bort och dit med en U-profil.
Dålig passform på salningsspåren från SP, andra gången jag råkar ut för detta eller egentligen tredje då första dörrkarmen har skevt monterad från fabrik.
Gamla salningen i fönstret var skruvad dolt under ditlimmad bit, när väl skruvhålen var framme gick det lätt att få bort och dit med en U-profil.
Logga in
Skapa konto
Dålig passform på salningsspåren från SP, andra gången jag råkar ut för detta eller egentligen tredje då första dörrkarmen har skevt monterad från fabrik.
Då ska du se hur det ser i ut i varje dosa här! (Tidigare ägare var elektriker)F Fluxor skrev:Den södra bilden är fantastisk! Mycket kabel på liten area!
Angående den norra bilden undrar jag hur vanligt det är att elektriker stämmer ur regeln för motsvarande tjocklek på regelfästet... Det är någonting jag själv skulle kunna göra, men jag har all tid i världen, jag förvärvsarbetar i annan bransch...
Allvetare
· Östergötland
· 4 105 inlägg
Lagt sista hand på vår platsbyggda hallinredning. Fy attan vad roligare det är att bygga någonting själv av lite överblivet än att bara köpa något;
Grymt skönt att få undan alla skor. Men nyckelskåpet som står på bänken fick inte plats som tänkt så där får vi hitta på något annat.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Grymt skönt att få undan alla skor. Men nyckelskåpet som står på bänken fick inte plats som tänkt så där får vi hitta på något annat.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 203 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 203 inlägg