4 380 612 läst · 32 155 svar
4381k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 227 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 227 inlägg
Kikat över axeln på elektrikern (fast han är typ 2 meter lång).
Nu ser det nästan ut som hemma hos en elektriker.
@Ramnemark
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Nu ser det nästan ut som hemma hos en elektriker.
@Ramnemark
Den södra bilden är fantastisk! Mycket kabel på liten area!S sinuslinus skrev:
Angående den norra bilden undrar jag hur vanligt det är att elektriker stämmer ur regeln för motsvarande tjocklek på regelfästet... Det är någonting jag själv skulle kunna göra, men jag har all tid i världen, jag förvärvsarbetar i annan bransch...
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 227 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 227 inlägg
Han saF Fluxor skrev:Den södra bilden är fantastisk! Mycket kabel på liten area!
Angående den norra bilden undrar jag hur vanligt det är att elektriker stämmer ur regeln för motsvarande tjocklek på regelfästet... Det är någonting jag själv skulle kunna göra, men jag har all tid i världen, jag förvärvsarbetar i annan bransch...
Aldrig är svaretF Fluxor skrev:Den södra bilden är fantastisk! Mycket kabel på liten area!
Det som tar mest plats är skruvarna. Köper man Elkos regelfäste så har det hullingar i sig och då bygger det mindre.
Jag föredrar ändå att skruva/spika men är det tight som det ser ut på bilden så kör jag med regelfästen. Dosorna kan röra sig in/ut om inte hålen i skivorna är perfekta när man kör med regelfästen, och snickarna brukar gilla stora hål i plyfan
Redigerat:
Medlem
· Västerbotten
· 30 inlägg
Fortsatt på temat ”fixa de där sista listerna som aldrig kom på plats”. Den här gången blev tröskeln till badrummet klar.
Före:
Förutom renoverarens favorit fein:en är ett smalt, oömtåligt stämjärn ofta väldigt användbart. Passade på att köra med avrundningsstålet i fräsen för att runda av kanterna. Sen behandling med tre lager golvlack.
Monterat och klart. Skönt att ha det här på plats
Före:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Förutom renoverarens favorit fein:en är ett smalt, oömtåligt stämjärn ofta väldigt användbart. Passade på att köra med avrundningsstålet i fräsen för att runda av kanterna. Sen behandling med tre lager golvlack.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Monterat och klart. Skönt att ha det här på plats
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har du lust att delge hur du förstärker stommarna? Mitt uppe i köksrenovering med liknande förutsättningar som du med Ikea-stommar samt kompositskivarichardtenggren skrev:Fick ett väl väntat samtal från stenhuggaren och de kunde komma redan idag, så fick ta resten av dagen ledigt och sätta dit stommarna provisoriskt. Då jag vill förstärka bakstyckena och rationalisera bort metallstagen så kompositstenskivan får bästa möjliga upplag.
[bild]
Har även tagit fram häll och diskho för uppmätning
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Första tanken var att köpa vita hyllplan att ersätta plåtstagen med, typ som denna stomme ser ut;M MBZV skrev:
Logga in
Skapa konto
Men har börjat fundera på om jag låter stagen vara då vi ska ha täcksida mellan stomme och bänkskiva. Så fräser jag ur dessa för stagen och skruvar dessa i stommarna. Inte bestämt mig riktigt
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 227 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 227 inlägg
Skulle inte kalla det för förstärkning att sätta spånskiva där.richardtenggren skrev:
Jag brukar bygga toppbitarna till bänkstommar i 16x90 mm furu.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Nej precis, men jag skrev ju visserligen också att jag skulle förstärka bakstyckenaS sinuslinus skrev:
Av anledningen att det ska monteras rotdosor i dessa för uttag till lådbelysningen