P
Håller på att byta tak.... D-vla väder bara..
En sida riven, spontat och underlagspappad. Andra sidan fick ett par skift spont idag innan mörkret föll.
Men det var klart nervöst inatt att bara ha ett par Biltema presseningar mellan en torr och våt övervåning..........
Det verkar också att det blir fler nervösa nätter innan man får upp läkt och pappen på båda sidorna
 
:( Säger bara - fruntimmersveckan tycks hålla i sig. Hoppas det håller tätt med presenningar för er som håller på med tak o liknande.

Kjell G
 
Jag har byggt en grind till källartrappen av lite överblivet trallvirke, blev rätt ok. Känns bara lite meningslöst just idag tycker jag. Menar visst. Man kan skydda barnen från att trilla ner för en trapp men vafan gör man åt en sjuk värld?

La plattor längs ena sidan av altanen också som en avdelare mellan gräsmatta och makadam
 
Får nog bli renovering av stora rummet ändå.Har köpt färg och i morn åker jag till Rusta o hämtar 30 kvm golv
sen är det ingen återvändo.
Blir Silverek på golvet och ljusgrått på väggarna.Har börjat bära ut en del möbler så nu är det bara att sätta igång...
 
Jodu det där med sjuk värld håller jag me om.Glömde en stund...
Va ska vi varna våra barn för???
 
Idag har jag målat takfot och lockläkt samt även spikat dit några saknade läkt. Plåtis har lovat komma snart så jag har även fixat till det sista med vindskivorna på farstukvisten så han kan få till hängrännor och plåttak även där.
 
Målar målar målar.Snart målat runt rummet ( 30 kvm ) 3 ggr.Blir bra tror jag.Målat golvlister oxå idag.
 
Jaha, idag la jag plattor längs andra sidan altanen o krattade ut jord o sånt så markarbetet är färdigt, får nog justera lite imorrn när det är ljust o man ser vad man gör bara:D

Målade grindarna första lagret täckfärg också, slipade bort rost o grundade de igårkväll.
 
P
Änligen en dag med bra väder... Nästan färdig spontat tak. F-n vad jag har ont i mina fötter. Det är JOBBIGT att gå på ett 41graders tak...
Hoppas nu att vädret håller i sig så vi hinner lägga takpappen imorgon.
 
Målat färdigt väggarna i morse.Sen bidde de sjön, gud va skönt att få vila ben o fötter.Hemma igen målade jag färdigt golv listerna.Hoppas jag slipper måla dem en gång till.Måste måla golvlisterna oxå.Var tvungen att börja lägga golvet för att se om jag klarar de själv eller måste va bläckfisk för att få dit dem.La 2 bredder.Gick bra men nu ä de väldigt mörkt i rummet, får gå upp me tuppen imorn.Ska bli kanonväder då me så då blir de stranden.Ha de alla glada...
 
Ola78
Målat fasadpanelen färdigt idag så nu kan man äntligen sätta upp den.
 
Monterat två myggnät från CO, positiv överraskning. Dels priset, har sett dubbla priset och väl det hos andra, dels att de faktiskt var vitmålade och inte antracit. Dessutom lättmonterade men liiiite kinkiga när man ska ha upp dem, måste lirka lite.

Sen har jag modifierat ett nät från Biltema (vit ram) som passar numera till takfönster, blev mycket spring o finjustering (nån som sa "measure twice, cut once"?) men nu är de på plats. En budgetvariant jämfört med Velux egna myggnät.

Igår spikades en egentillverkad list i trappan, fogades o målades. Nej, det har inte regnat här, det går utmärkt att jobba ute men det som finns är dessvärre målning från stege och det skjuter jag på liiite till :)

Kjell G
 
Kommer att sakna den här tråden, riktigt kul att göra inlägg :) och titta på andras såklart d^_^b

Trappans undersida målades för ett tag sedan, och då kom förstås fördelaren till golvvärmen på tal - igen. "skulle faktiskt vara trevligt med ETT rum i huset som är helt klart". Självklart satsar man hårt på och skaffar rotting från Beijers (finns på rulle 200 kr/m), sågar o fräser till en ram. Fogningen är inte den bästa, vinkeljärn och spik i hörnen, men den är faktiskt 100% i vinkel. Synd bara att inte inklädnaden också var det:( Dessutom var det fel på min tumstock, men den här gången till min fördel, ramen är en aning för hög men lät sig pressas in under överbrädan och vips slapp jag problemet med att fästa den, hade både gångjärn o magneter i beredskap.

Kjell G
 
  • IMG_0358[1].jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0360[1].jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mikeyboy86
  • Laddar…
Hmm, ser nu att rören lyser igenom något, måste bero på kamerablixten för annars ser man inget. Ska bli kul o se om frugan märker nåt efter jobbet idag :)

Kjell G
 
Har idag gjort färdigt staketet, skönt när man kan säga att det är klart :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.